پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ - 23 May 2024
 
۰

کشته شدن ۵۰ نفر در درگیری‌های قبایلی در سومالی

چهارشنبه ۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب: 648551
طی ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۵۰ نفر در درگیری‌های قبیله‌ای در سومالی کشته شدند.
کشته شدن ۵۰ نفر در درگیری‌های قبایلی در سومالی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس ، منابع محلی گزارش دادند که ظرف ۴۸ ساعت گذشته در درگیری‌ بین عشایر جمهوری‌ خودخوانده سومالی‌لند، بیش از ۵۰ نفر کشته شدند.

درگیری‌ همچنان ادامه دارد و به دلیل شدت این درگیری‌ها اجساد همچنان روی زمین مانده و دفن نشده‌ است.

وبگاه خبری روزنامه  الیوم السابع مصر گزارش داد که برخی زخمی‌ها نیز به دلیل خونریزی شدید و عدم وجود بیمارستان جان خود را از دست دادند و برخی از زخمی‌ها نیز به بیمارستان‌های دور دست انتقال داده شدند.

منطقه سومالی‌لند در ساحل خلیج عدن واقع در شمال سومالی واقع شده و پس از فروپاشی دولت مرکزی سومالی در سال ۱۹۹۱ به صورت یکجانبه اعلام جدایی کرد و جمهوری خودخوانده‌ای تشکیل داد اما در سطح بین‌المللی هنوز به رسمیت شناخته نشده است.

وبگاه  الصومال الحدید نیز گزارش داد که این درگیری‌ها در روستایی در منطقه «سول» که مورد مناقشه ایالت پونتلند و سومالی‌لند است، رخ داد و طی آن ۵۰ نفر کشته و ۸۵ نفر نیز زخمی شدند.

ایالت پونتلند روز سه‌شنبه (دیروز) ضمن ابراز نارضایتی از آغاز مجدد درگیری‌ها در این منطقه، سومالی‌لند را به حمایت از این درگیری‌ها متهم کرد و سرشناسان قبایل و علمای دین را به چاره‌اندیشی برای پایان دادن به درگیری‌ها فراخواند.

دو ماه پیش نیز در درگیری بین شبه‌نظامیان قبایل سول دستکم ۲۱ نفر کشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *