جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شهادت کارمندان ترکیه‌ای کنسولگری عربستان

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب: 648181
یکی از شبکه‌های تلویزیونی ترکیه امروز (دوشنبه) گزارش داد، پنج تن از کارمندان ترکیه‌ای کنسولگری عربستان در استانبول اظهاراتی بعنوان شاهد در پرونده رسیدگی به قتل روزنامه‌نگار مخالف سعودی داشته‌اند.
شهادت کارمندان ترکیه‌ای کنسولگری عربستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، ۲۲ تن از کارمندان این کنسولگری شامل راننده کنسول اظهارات خود را به دادستان‌های مرتبط با قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار مخالف سعودی ارائه کرده‌اند.

بنا به گزارش رسانه‌های ترکیه این پرونده در مجموع ۴۵ شاهد دارد که همه آن‌ها کارمندان محلی کنسولگری عربستان سعودی و تبعه ترکیه هستند. این شاهدان به عنوان راننده، مسئولان فنی و تاسیسات، کارکنان اداری و دفتردار و کارمند محاسباتی در ساختمان کنسولگری عربستان در استانبول کار می‌کنند.

شبکه خبری سی ان ان ترک نیز به نقل از یک مقام ارشد ترکیه‌ای گزارش داد که دوربین‌های شناسایی موفق به ضبط تصویری از یکی از اعضای تیم ۱۵ نفره مظنون به ترور خاشقجی که لباس‌های وی را به تن کرده، شده‌اند.  

خاشقجی دوم اکتبر و همزمان با ورودش به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. پس از چند هفته انکار مقام‌های عربستان درباره سرنوشت وی، آنها گفتند که این روزنامه نگار در "عملیاتی وحشتناک" کشته شده است. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *