جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۹
۹

هشدار قابل تامل ورودی منزل شهید اعطایی چه بود؟

يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 647842
گروه فرهنگی جهان نيوز: از همان روز اول ازدواج، با هم عهد بستیم که به هم، تو نگوییم و همدیگر را با احترام و «شما»، صدا بزنیم و من همیشه به ایشان، احمدآقا می‌گفتم. اگر مواقعی که خیلی هم کم بود یادمان می‌رفت که به هم شما بگوییم، سریع همان لحظه اصلاح می‌کردیم. احمدآقا علاوه بر این که پاسدار بود، در مسجد محل فعالیت داشت. کتاب‌های فراوانی مثل کتاب‌های اخلاقی، عرفانی و سبک زندگی، خیلی مطالعه می‌کرد.

به قدری به حضرت آقا ارادت داشت و ولایی بود که یک تابلو درست کرده و جلوی ورودی منزل نصب کرده بود که روی آن نوشته شده بود «هر که دارد بر ولایت بدگمان، حق ندارد پا گذارد در این مکان» و می‌گفت: «کسی که آقا را قبول ندارد، مدیون است که نان من را بخورد. آقا یعنی علی و علی یعنی اهل بیت(ع) و همه این‌ها به هم وصل هستند.»



خیلی مهمان نواز، با محبت، ساده زیست و به فکر دیگران بود. هنگامی هم که منزل بود، خیلی کمک می‌کرد. یکی از دوستانش که در مسجد با هم بودند بعد از شهادت همسرم، گفته که احمد، همیشه سعی می‌کرد از کسی خرید کند که بیشتر نیاز داشته و حلال و حرام را متوجه باشد. به عنوان مثال، کاهو را از یک فروشنده افغانستانی می‌خریده و می‌گفته که با وجدان است، سیب زمینی را از پیرمردی که دست نداشت، می‌خرید و می‌گفت: «خیلی غیرت دارد که با یک دست کار می‌کند.»


گوشه ای از خاطرات بیان شده توسط همسر شهید مدافع حرم احمد اعطایی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سید
Iran, Islamic Republic of
خدا بر علو درجاتشان بیافزاید
Iran, Islamic Republic of
خوشا به حالشان .خداوند مارا هم مشمول رحمت واسعه ی خودش قراردهد.
Iran, Islamic Republic of
رحمة الله علیه. روحش شاد.
Iran, Islamic Republic of
ای الله جان خون گلوش هنوز میجوشه ما دلمون به چی سرگرمه
Iran, Islamic Republic of
اللهم الرزقنا توفيق شهاده فى سليل الله
Iran, Islamic Republic of
روحش شاد يادش گرامي .
Iran, Islamic Republic of
نثار حضرت زهرا سلام الله علیها از جانب این شهید صلوات
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
Iran, Islamic Republic of
قیمت خنده های خودش و کودکانش چند ؟
لعنت خدا بر هر کسی که بگوید برای پول رفتند.
افتخار
Australia
آنقدر ایران مدیون این ایثارگران است که خارج از حد بیان و قلم است. و چقدر بی صفت هستنداکسانی که گفتند مدافعان حرم برای پول رفتند.