سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

فایل صوتی قتل خاشقجی در سازمان جاسوسی آمریکا

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۵۳
کد مطلب: 647809
برخی منابع اعلام کرده‌اند که کارشناسان و مسئولان سازمان سیا، فایل صوتی قتل «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را شنیده اند.
فایل صوتی قتل خاشقجی در سازمان جاسوسی آمریکا
به گزارش جهان نيوز به نقل از واشنگتن پست، برخی منابع اعلام کرده‌اند که کارشناسان و مسئولان سازمان جاسوسی آمریکا، سیا، فایل صوتی ضبط شده که ثابت می‌کند خاشقجی ترور شده است را گوش کرده‌اند.

پیش از این روزنامه ینی شفق ترکیه به نقل از برخی منابع امنیتی ترکیه اعلام کرده بود که فایلی از صدای خاشقجی و عوامل قتل او هنگام حادثه وجود دارد که در آن صدای عاملان این جنایت مشخص است.

در گزارش واشنگتن پست گفته شده در صورت تائید این نوار صوتی، ادعای رسمی دادستانی عربستان زیر سوال خواهد رفت.

واشنگتن پست همچنین در گزارش خود ادعاهای متناقض مقامات سعودی در مورد حادثه خاشقجی را زیر سوال برده و در ادامه به نقل از مشاوران ترامپ گفته است که رئیس جمهور آمریکا نسبت به قتل خاشقجی بدون اطلاع محمدبن سلمان ولیعهد عربستان تردید بسیاری دارد.

جمال خاشقجی، نویسنده منتقد سعودی در اوایل ماه اکتبر ( ۱۰ مهرماه) پس از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. اگرچه همان ابتدای ناپدید شدن خاشقجی مسئولان امنیتی ترکیه قتل وی را در ساختمان کنسولگری بسیار محتمل ارزیابی کردند، اما مقامات ریاض با تکذیب این موضوع، مدعی بودند که خاشقجی از ساختمان خارج شده است. با این حال روز شنبه پس از ۲۰ روز انکار مقامات ریاض، سرانجام دادستانی عربستان با انتشار بیانیه‌ای مبهم قتل خاشقجی را تائید کرد.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *