سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۵
ادعای جدید رئیس جمهور ابله آمریکا:

شورش در ایران به آخر هفته‌ها رسید!

شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۳
کد مطلب: 647659
رئیس‌جمهور آمریکا که بارها مدعی شده بود در نتیجه مواضع دولت او هر روز در ایران شورش وجود دارد، بامداد امروز شنبه به وقت تهران گفته که «آخر هفته‌ها» در ایران شورش و اعتراض می‌شود.
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، دونالد ترامپ که رسانه‌های آمریکایی بارها او را «دروغگو» خوانده‌اند، در تازه‌ترین سخنرانی‌اش روایت قبلی خود درباره «شورش هر روزه در ایران» را به شورش در آخر هفته‌ها تغییر داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در تجمع انتخاباتی بامداد امروز به وقت تهران، در ایالت «آریزونا» برای حمایت از نامزد جمهوری‌خواه این ایالت در انتخابات ۱۵ آبان کنگره سخنرانی کرد و طبق معمول به تحسین مواضع دولتش و همچنین انتقادهای تند از مواضع داخلی و خارجی حزب دموکرات پرداخت.

«دونالد ترامپ» در این نشست ضمن تاختن به دموکرات‌ها و درخواست برای رای دادن آمریکایی‌ها به نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات میان دوره‌ای کنگره، حامیان دموکرات‌ها را «دیوانه» خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا در آریزونا خطاب به رای‌دهندگان آمریکایی گفت: «با توجه به مواضع و رکورد دموکرات‌ها، هر کسی که به آنها رای دهد دیوانه است».

او در بخش مربوط به سیاست خارجی، از اقدامات غیرقانونی دولت آمریکا از قبیل خروج از توافق هسته‌ای ایران و همچنین انتقال سفارت واشنگتن در فلسطین اشغالی از تل‌آویو به بیت‌المقدس دفاع کرد، اقداماتی که با مخالفت‌های بین‌المللی مواجه شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا ادعاهای اخیرش درباره «شورش در ایران» در نتیجه مواضع ضد ایرانی دولتش را تکرار کرد اما حالا ادعای قبلی خود درباره «شورش روزانه» را به «شورش آخر هفته‌ها» تغییر داد.

ترامپ گفت: من آمریکا را از توافق یکجانبه و فاجعه‌بار هسته‌‎ای‌ ایران خارج کردم، آن توافق یک توافق فاجعه‌بار بود. شما یادتان می‌آید که یک روز قبل از آغاز ریاست جمهوری من اینطور به نظر می‌رسید که ایران دارد همه خاورمیانه را تحت کنترل در می‌آورد و هیچ کسی هم نمی‌توانست جلوی آنها را بگیرد اما آنها در حال حاضر واقعا مشکل دارند، همه آخر هفته‌‌ها در آنجا شورش می‌شود، آنها واقعا اوضاع سختی دارند».

رئیس‌جمهور آمریکا ۱۸ مهرماه هم در سخنرانی در جمع حامیانش در ایالت «آیووا» ادعا کرده بود، در همه شهرهای ایران، روزانه شورش سراسری است.

او ادعا کرده بود: «به ایران نگاه کنید، قبل از اینکه من (به ریاست جمهوری) برسم، ایران می‌توانست ظرف ۱۲ دقیقه کل خاورمیانه را تحت کنترل بگیرد اما حالا در تلاش برای بقا هستند و در تک تک شهرهایشان شورش وجود دارد».

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شده که پیشتر حتی رسانه‌های آمریکایی هم در انتقاد از سخنان غیر واقعی او درباره موضوعات مختلف، او را «دروغگو» خوانده بودند.

در همین راستا، اواخر شهریور ماه روزنامه «واشنگتن پست» با تاکید بر دروغگویی ترامپ خبر داده بود، که تا کنون بیش از ۵۰۰۰ اظهار نادرست به نام او ثبت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راست می گه خبرها حاکی است در مرز مهران شلمچه و چزابه ازدحام عجیبی از ابتدای این هفته تا پایان هفته برای خروج از کشور و رفتن به ان سوی اب وجود داره
United States
...
Iran, Islamic Republic of
بله آخر هفته ها در ایران مردم باازدحام میان بیرون میرن خرید و دیدوبازدید و مراکز تفریحی!
خیلی شلوغه و خوب از نگاه اونا شورشه دیگه!!
Iran, Islamic Republic of
جالبه که فراخوان براندازها در تویئتر و تلگرام چرا همگی با اظهارات ترامپ و مامور ویژه امور ایران تطابق داره؟ ...
Iran, Islamic Republic of
...