سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۶
۱۶
به بهانه اظهارات عجیب مازنی در «حالا خورشید»

چرا باید برای رئیس کمیسیون فرهنگی تاسف خورد؟

چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 647235
نحوه دفاع احمد مازنی نماینده اصلاح طلب شهر تهران که از جمله روحانیون مجلس است از سلفی حقارت تعجب بسیاری را برانگیخت.
چرا باید برای رئیس کمیسیون فرهنگی تاسف خورد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پایان مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم در اقدامی عجیب با برخی حرکاتی که حاکی از شور و شوق زیاد بود با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عکس یادگاری گرفتند. این موضوع که در میان مردم و شبکه های اجتماعی به سلفی حقارت معروف شد باعث انتقاد بسیاری ازمردم در فضای مجازی  شد.

حتی «محمد جواد ظریف» در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار درباره سلفی جنجال برانگیز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با موگرینی گفت: « تعدادی از مقامات کشورهای حاضر به دنبال گرفتن سلفی با این حقیر بودند و این تصاویر موضوعی را منتقل می‌کرد و انتخاب عکسهای دیگر پیام دیگری را منتقل می‌کرد که نتیجه آن را دیدید.»
 

در همان زمان «احمد مازنی» در قامت یک مدافع پیرامون این ماجرا حاضر شد و در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «خانم موگرینی نماینده اتحادیه اروپا در مراسم تحلیف بود، این تصویر علاقه نمایندگان ملت ایران به روابط عمیق و محترمانه با مردم قاره سبز را نشان می دهد.»

اخیرا وی در برنامه «حالا خورشید» بامجری گری رضا رشیدپور حاضر شد و بازهم صحبت سلفی اخیر پیش آمد. مازنی در برابر سئوال انتقادی رشیدپور در این باره گفت: « ایشان نماینده 27 کشور قدرتمند دنیا بود. مهمان ما بود. جلسه تحلیف ریاست جمهوری بود و مهمانان دیگری نیز بودند. عکس یادگاری گرفتن در لابی و خارج از جلسه یک امر طبیعی است. سلفی گرفتن هم طبیعی است. یکی از نمایندگان به حالت سلفی گرفت؛ اینهم به خاطر این بود که هیئت رئیسه مجلس یک دیواری میان نمایندگان و مهمان ها کشیده بود که بنده این را توئیت کردم که نوع نگاه به نمایندگان مجلس است و این درست نبود.»
 

وی در ادامه بیان کرد: «این خانم غیر از مقام رسمی و سیاسی دکترای اسلامی سیاسی دارد.»

این اشاره مازنی به مدرک دکترای خانم موگرینی است که از دانشگاه لاساپینزا رم اخذ کرده و پایان نامه خود را به موضوع رابطه مذهب و سیاست در کشورهای اسلامی اختصاص داده است.
 

در این باره چند نکته اساسی وجود دارد.
اسلام شناسی موگرینی: نحوه دفاع «احمد مازنی» به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس آنهم از ماجرای عکس یادگاری که به باور بسیاری در شان و احترام نمایندگان ملت ایران نبود، بسیار جالب توجه است. ارتباط میان اسلام شناسی که موگرینی مدرک آنرا گرفته با سلفی نمایندگان هنوز مشخص نیست. بسیاری بر این انتقادند که این نحو رفتار نمایندگان در شان و شخصیت آنان نبوده است؛ حال آنکه مازنی در برابر این انتقاد بیان می کند که وی دکترای اسلام سیاسی دارد، ارتباط این دو چندان مشخص نیست!

سلفی یا عکس یادگاری: احمد مازنی تاکید دارد که تنها یکی از نمایندگان به حالت سلفی و نامانوس در این صحنه دیده می شود. این در شرایطی است که نگاهی به عکس های سلفی حقارت شوق و شور وصف ناشدنی نمایندگان را نشان می دهد که این موضوع بیشتر افکارعمومی را آزار داده است.  

لباس روحانیت: مازنی در همین برنامه بیان می کند که سلفی و این نحو با موگرینی عکس یادگاری گرفتن کار طبیعی است. طبیعی سازی این موضوع از سوی این نماینده اصلاح طلب در حالی است که وی لباس روحانیت به تن دارد و در عرف زندگی ایرانی چنین رفتاری از سوی مردم تقبیح شده است؛ خصوصا اینکه یک روحانی در میان آنها باشد و این افراد نمایندگان ملت ایران باشند.
 

نحوه دفاع مازنی: مازنی در این برنامه از فواید مطرح شدن انتقاد صحبت کرد ولی زمانی که رضا رشیدپور از وی راجع به سلفی حقارت سئوالی پرسید زمین و زمان از جمله مدرک اسلام شناسی موگرینی را به میان کشید تا از کاری که مورد انتقاد بسیاری قر ار گرفته است؛ دفاع و آنرا توجیه کند.

نماینده 27 کشور قدرتمند دنیا: نگاه جالب دیگری که در سخنان مازنی پیداست این است که موگرینی را نماینده 27 کشور قدرتمند دنیا معرفی می کند. نگاهی به سئوال و جواب گویای بسیاری از نکات است. رشید پور از مازنی می پرسد که چرا به این نحو با موگرینی عکس یادگاری گرفتید و وی در همان ابتدا بیان می کند که موگرینی نماینده 27 کشور قدرتمند دنیاست. پرسش اینجاست که آیا نمایندگان بایستی در برابر قدرت ها شان و شخصیت خود را زیر سئوال ببرند؟ در ضمن ارتباط گیری با دنیا خصوصا به طور دیپلماتیک و پارلمانی آدابی دارد که هر چقدر این آداب بیشتر رعایت شود احترام و عزتی بیشتر را نصیب می کند. موضوعی که حتی با نگاهی به چهره موگرینی دریافت می شود که وی از این رفتار نمایندگان نیز تعجب کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Russian Federation
...`
سیامک
United States
...
قاسمی
Iran, Islamic Republic of
نوش جانتان...
Iran, Islamic Republic of
نمیدونم این چه اخلاق عجیبیه بیشتر ایرانیا دارن عجیب که نه زشت و باعث خفته وقتی یه اروپایی یا آمریکایی میبینن به قدری ذوق زده میشن که میخوان جونشونو تقدیمش کنن خارجی ندیدید ؟ آدمن تو آینه نگاه کنید باور کنید اونام یکی مث خودتونن
Iran, Islamic Republic of
شان نماینده مجلس شان ملت است..
Iran, Islamic Republic of
خلایق هر چه لایق. خود مردم انتخاب کردند حالا بچشن
Iran, Islamic Republic of
نفس اماره انسان ها را به کارهای بد دعوت می کند. خیلی ها گوش به فرمان نفس اماره اند و بد تر از آن، بدی ها را توجیه می کنند!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
از ماست که بر ماست
Iran, Islamic Republic of
بفرما رای فله ای به لیست امید
Iran, Islamic Republic of
وقتی فله ای رای می دهند نتیجه همینه !!!
Iran, Islamic Republic of
خانم موگرینی نماینده اتحادیه اروپاست وخانم نیکی هیلی نماینده امریکا در سازمان ملل ،موگرینی هیچ وقت تا حالا بی احترامی نسبت به ایران وایرانیان نکرده وهمیشه منطقی حرف زده وبدنبال اجرای توافقات بوده است ولی خانم هیلی همچون سگ درنده هر روز به ایرانیان توهین می کند والفاظ در شان خودش برای ایران بکار می برد اگر به ظاهر قضایا نگاه کنیم فرق این دو ، زمین تا آسمان است بنابر این گرفتن عکس یادگاری با موگرینی که به احترام تنفیذ رییس جمهور به کشور ما آمده همچون سلفی حقارت که عقده ایها روی آن تبلیغ میکنند نیست.
Iran, Islamic Republic of
آهان.ینی موگرینی چون به ایرانیا بی احترامی نکرده باید واسه سلفی گرفتن ازش ذوق زده بشیم و سر و دست بشکونیم؟؟چطوره یه جایزه ویژه هم بهش بدیم؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چون باید تاسف خورد.