يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

برگزاری نشست مقامات کره شمالی و جنوبی

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 646753
مقامات بلند پایه شبه جزیره کره در روستای مرزی پانمونجوم نشستی دیگر برگزار کردند.
برگزاری نشست مقامات کره شمالی و جنوبی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مقامات بلندپایه دو کره امروز دوشنبه درباره اجرای توافق دیدار رهبران کره شمالی و کره جنوبی نشست برگزار کردند.

چو میونگ-گیون وزیر اتحاد کره جنوبی در راس هیات پنج نفره این کشور در مقابل هیات کره شمالی به ریاست ری سون-گاون رئیس کمیته اتحاد صلح آمیز کره شمالی نشست. این دیدار در روستای مرزی پانمونجوم برگزار شد.

مقام بلندپایه کره جنوبی گفت: باید سخت برای رسیدن به نتایجی که از آن خوشحال شوند تلاش کنیم. باید در خصوص روش‌های عملی و مفصل اجرای سریع اعلامیه پیونگ یانگ در ماه سپتامبر توافق صورت گیرد.

مقام ارشد کره شمالی نیز با اظهارات مقام همسایه جنوبی موافق بود و با ابراز خوشبینی گفت که هدف از این دیدار فقط یافتن راه‌های اجرای توافق ماه سپتامبر نیست بلکه تضمین شانس رسیدن به صلح، رفاه و در نهایت اتحاد شبه جزیره کره است.

وی تاکید کرد نشست امروز به خوبی به پیش خواهد رفت.مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی ماه گذشته میلادی در پیونگ یانگ سومین دیدار خود را برگزار کردند و در آن اعلامیه‌ای امضا شد که با تشدید همکاری‌های مرزی و تعامل در حوزه‌های مختلف موافقت شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *