دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
مقام لبنانی:

تشکیل دولت لبنان، شبیه توزیع غنائم شده است

دوشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب: 646728
معاون رئیس پارلمان لبنان اعلام کرد برخی رهبران سیاسی در حال تلاش برای وارد کردن کشورهای منطقه‌ای در روند تشکیل دولت جدید لبنان هستند و آنچه امروز درباره تشکیل کابینه در جریان است شبیه به توزیع غنائم است.
تشکیل دولت لبنان، شبیه توزیع غنائم شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، «ایلی الفرزلی» معاون رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگو با شبکه «المیادین» اعلام کرد بعضی از سران سیاسی در لبنان تلاش می‌کنند کشورهای منطقه‌ای را وارد موضوع تشکیل دولت جدید کنند.

الفرزلی گفت، آنچه امروز در رابطه با تشکیل دولت جدید به راه افتاده، شبیه به «توزیع غنائم» میان طیف‌های سیاسی مختلف است.الفرزلی در ادامه گفت جریانی علیه «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان با روش‌های به دور از اخلاقیات سیاسی به راه افتاده است.

وی تصریح کرد، تشکیل دولت باید منعکس‌کننده نتایج انتخابات پارلمانی در لبنان باشد و اقداماتی که در حال حاضر درباره این امر به راه افتاده دنبال کنار زدن نتایج انتخابات اخیر است.

الفرزلی در پایان گفت: مرحله آینده شاهد تحولی مثبت در رابطه با سوریه خواهد بود؛ ما خواستار ادامه سیاست بیطرفی در مسائل منطقه‌ای هستیم.

«سعد الحریری» در سوم خردادماه (1397) با کسب 111 رأی مأمور به تشکیلات کابینه شد، رایزنی‌ها از همان زمان برای تشکیل دولت جدید لبنان آغاز شد اما به دلیل اختلافات احزاب سیاسی بر سر پست‌های وزارتی تا کنون به جایی نرسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *