شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

میزبانی از ۷۰ هزار زائر پاکستانی در زاهدان

شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 646372
دبیرستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: این استان برای میزبانی از 70 هزار زائر پاکستانی آمادگی داشته و اقدامات و هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.
میزبانی از ۷۰ هزار زائر پاکستانی در زاهدان
به گزارش جهان نيوز، رضا بختیاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: این ستاد به صورت کاملاً مردمی و خودجوش با هدف خدمت‌رسانی به شیعیانی که از مرز پاکستان جهت عزیمت به عراق و حضور در مراسم پیاده‌روی بزرگ اربعین وارد سیستان و بلوچستان می‌شوند، شکل گرفته است.

وی افزود: ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان از چند کمیته تشکیل شده که شامل فرهنگی، تبلیغات و روابط عمومی، پشتیبانی، شناسایی، آمار و ارزیابی، مشارکت‌های مردمی، مشارکت‌های دولتی و کمیته خدام و آموزش است.

بختیاری گفت: در نظر داریم در راستای خدمت‌رسانی به زائران خارجی که مدت کوتاهی در سیستان و بلوچستان اقامت دارند، از تمام ظرفیت‌های مردمی و دولتی امکانپذیر استفاده کنیم.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ستاد در ۴ محور اصلی فضاسازی شهری، امور زائرین ایرانی، امور زائرین پاکستانی و اعزام کاروان‌های خاص فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: ستاد مردمی اربعین استان در سه پایگاه اقدام به خدمت‌رسانی به زائرین پاکستانی می‌کند که پایگاه اول در مرز ایران و پاکستان، پایگاه دوم در زائرسرای "امام رضا(ع)" زاهدان و پایگاه سوم در محل پایانه مسافربری زاهدان واقع شده است.

بختیاری افزود: آمادگی استان برای میزبانی از 70 هزار زائر است که این میزان بر اساس ظرفیت مرز و پایانه میرجاوه اعلام شده است.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: از سه استان قم، تهران و مشهدمقدس نیز در پایانه مرزی میرجاوه و زائر سرای امام رضا درزاهدان موکب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 30 نفر از طلاب که به زبان اردو مسلط هستند نیز از قم به سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند،گفت: اهل سنت نیز با ایجاد دو موکب در نصرت آباد و سفیدآبه میزبان زائران اربعین حسینی خواهند بود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *