کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

میزبانی از ۷۰ هزار زائر پاکستانی در زاهدان

21 مهر 1397 ساعت 15:20

دبیرستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: این استان برای میزبانی از 70 هزار زائر پاکستانی آمادگی داشته و اقدامات و هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.


به گزارش جهان نیوز، رضا بختیاری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: این ستاد به صورت کاملاً مردمی و خودجوش با هدف خدمت‌رسانی به شیعیانی که از مرز پاکستان جهت عزیمت به عراق و حضور در مراسم پیاده‌روی بزرگ اربعین وارد سیستان و بلوچستان می‌شوند، شکل گرفته است.

وی افزود: ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان از چند کمیته تشکیل شده که شامل فرهنگی، تبلیغات و روابط عمومی، پشتیبانی، شناسایی، آمار و ارزیابی، مشارکت‌های مردمی، مشارکت‌های دولتی و کمیته خدام و آموزش است.

بختیاری گفت: در نظر داریم در راستای خدمت‌رسانی به زائران خارجی که مدت کوتاهی در سیستان و بلوچستان اقامت دارند، از تمام ظرفیت‌های مردمی و دولتی امکانپذیر استفاده کنیم.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان عنوان کرد: ستاد در ۴ محور اصلی فضاسازی شهری، امور زائرین ایرانی، امور زائرین پاکستانی و اعزام کاروان‌های خاص فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: ستاد مردمی اربعین استان در سه پایگاه اقدام به خدمت‌رسانی به زائرین پاکستانی می‌کند که پایگاه اول در مرز ایران و پاکستان، پایگاه دوم در زائرسرای "امام رضا(ع)" زاهدان و پایگاه سوم در محل پایانه مسافربری زاهدان واقع شده است.

بختیاری افزود: آمادگی استان برای میزبانی از 70 هزار زائر است که این میزان بر اساس ظرفیت مرز و پایانه میرجاوه اعلام شده است.

دبیر ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: از سه استان قم، تهران و مشهدمقدس نیز در پایانه مرزی میرجاوه و زائر سرای امام رضا درزاهدان موکب خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه 30 نفر از طلاب که به زبان اردو مسلط هستند نیز از قم به سیستان و بلوچستان اعزام شده‌اند،گفت: اهل سنت نیز با ایجاد دو موکب در نصرت آباد و سفیدآبه میزبان زائران اربعین حسینی خواهند بود.

منبع:فارس


کد مطلب: 646372

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/646372/میزبانی-۷۰-هزار-زائر-پاکستانی-زاهدان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com