جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱۳

اگر ترامپ به رای لاهه تمکین نکند چه خواهد شد؟

پنجشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 645946
ز گفت‌ که پیش‌بینی‌های لازم در صورت عدم تمکین ترامپ به رای دیوان لاهه اتخاذ شده است.
اگر ترامپ به رای لاهه تمکین نکند چه خواهد شد؟
به گزارش جهان نيوز، غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه گفت‌ که پیش‌بینی‌های لازم در صورت عدم تمکین ترامپ به رای دیوان لاهه اتخاذ شده است.

درباره رای دادگاه لاهه به نفع ایران و تهدید ترامپ به خروج از این معاهده و قرارداد مودت، اظهار کرد: آمریکایی‌ها از بسیاری از معاهدات از جمله معاهده پاریس  و ... خارج شده‌اند و فکر می‌کنم با روندی که رییس جمهور آمریکا پیش رو گرفته است طی یکی ، دو سال آینده از تمام معاهده‌های بین‌المللی و منطقه‌ای نیز خارج شود که البته این مشکلی است که آن‌ها دارند؛ چراکه بر اساس رای دیوان لاهه آن‌ها موظف به اجرای حکم هستند.
 
وی در ادامه‌ درباره این که در صورت عدم تمکین ترامپ به رای دادگاه لاهه  تدابیر لازم از سوی جمهوری اسلامی ایران و وزارت امور خارجه پیش‌بینی شده است؟ گفت‌: قطعا در این زمینه  ما پیش‌بینی هایی را انجام داده‌ایم و در صورت عدم تمکین اقدامات گسترده ای از سوی ما صورت خواهد گرفت.

معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه ، خاطر نشان کرد: در ‌عین ‌حال ما در مجامع مختلف بین‌المللی این مساله را مطرح خواهیم کرد و دولت آمریکا نیز باید در این خصوص پاسخگو باشد. همچنین می‌توان در مقاطع مختلف فشارهایی در این خصوص برای تمکین آمریکا به رای لاهه ایجاد کرد.

وی در پایان صحبت‌های خود درباره این که آیا امکان طرح رای لاهه در شورای امنیت وجود دارد نیز گفت‌: از نظر مقررات بین‌المللی امکان رفتن رای لاهه به این شورا وجود دارد. البته ما باید این مساله را بررسی کنیم و ببینیم که آیا می‌توان از طریق این شورا پیگیری کرد یا خیر. اما آمریکا بر اساس قانون باید به این رای تمکین کند.

منبع: اقتصاد نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
"اگر ترامپ به رای لاهه تمکین نکند چه خواهد شد؟"
بلدیم چکار کنیم. شما خودشو نارحن نکن!
یک کنوانسیونیريال قراردادی، معاهده ای پیدا می کنیم امضا می کنیم نکند که بهونه دست ترامپ بدهیم!
Iran, Islamic Republic of
اگر ترامپ به رای لاهه تمکین نکند چه خواهد شد؟"
ظریف خودکارشو پرت میکنه سمت ترامپ میگه ....
Iran, Islamic Republic of
با ایمیل هم میتوانند پدرشان را در بیاورند.
Iran, Islamic Republic of
ترامپ واسه دیوان لاهه تره. هم خرد نمیکنه. .دمش گرم فقط منافعذکشور خودش براش مهمه. نه کشورهای دیگه
زهیر
Iran, Islamic Republic of
فقط ترامپ خوبه هرکاری می کنه برای سربلندی کشور خودش میکنه نه مثل بعضی از مدیران نالایق کشورما که تابه حال هرکاری کردند چیزی جز خیانت نکردند بازار سکه ودلار قراداد های بین المللی-برجام -قردادهایcft,eftfاشکالی نداردخداوند ارحم و راحمین است یک جای هست که باید پاسخ بدهند
Germany
فکر میکنید اگر به شورای امنیت برود چه میشود ؟
هیچی. ترامپ آن را هم فاقد ارزش و وجاهت قانونی میخواند.
کلا آمریکا و مخصوصا ترامپ خودش را فرا قانون بین المللی میداند.
Iran, Islamic Republic of
اگرنپذیرفت. ظریف زنگ خونه ترامپ را میزنه فرارمیکنه
یاسر
Iran, Islamic Republic of
غلامحسین دهقانی معاون حقوقی و امور بین‌الملل وزیر امور خارجه گفت‌ که " پیش‌بینی‌های لازم " در صورت عدم تمکین ترامپ به رای دیوان لاهه اتخاذ شده است. واقعا" باید یک خسته نباشید جانانه به این دولت مردان گفت که این همه زحمت میکشند و " پیش‌بینی‌های لازم " را اتخاذ میکنند . مثل پیش بینی های جنابان ظریف و عراقچی و صالحی در صورت عدم اجرای تعهدات طرف های غربی یا خروج ترامپ از برجام یا آقایان دیگر در مورد خروج پژو و رنو یا خیلی از شرکت های دیگر از ایران . یا زمانی که تازه داشت دلار گرون میشد و خیلی موارد دیگر که آقایان " پیش‌بینی‌های لازم " را کردند و کشور را نجات دادند . خدا قوت دلاور خسته نباشی پهلوان .
تهرانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت!!!! زدی تو خال.
Iran, Islamic Republic of
این آراء حتی اگر امریکا اجرا نکند جو روانی مثبتی برای ایران ایجاد می کند.
France
خوب معلومه،
رای لاهه به ترامپ تمکین خواهد کرد!
مجید
Denmark
موندم این پیش بینی لازم چی بود که 7 ساله هی میگید پیش بینی لازم؟؟؟؟
ali
Iran, Islamic Republic of
قرارداد مودت چیست ؟در زمان کی با امریکا بسته شده که امروز ایران از این امتیاز به نفع خودش استفاده می کنه !برجام کی بسته شده که با خروج امریکا به هیچ کجا نمی شه شکایت کرد.