جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۷
وزیر دفاع سابق آمریکا:

احمق نباشید! آمریکا نمی‌تواند به ایران در سوریه فشار بیاورد

پنجشنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب: 644579
وزیر دفاع دولت «باراک اوباما» با اشاره به توان محدود آمریکا در سوریه، گفت این تصور که می‌توان ایران، سوریه یا روسیه را به کاری مجبور کرد، احمقانه است.
احمق نباشید! آمریکا نمی‌تواند به ایران در سوریه فشار بیاورد
به گزارش جهان نيوز، «چاک هیگل» وزیر دفاع اسبق آمریکا روز پنج‌شنبه به انتقاد از مواضع دولت آمریکا در قبال ایران پرداخت و گفت کارت‌های بازی آمریکا در سوریه محدود است.

وی که با پایگاه «دیفنس وان» گفت‌وگو می‌کرد، در انتقاد از اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی دولت آمریکا که اخیرا گفته نیروهای آمریکایی تا زمان حضور ایرانی‌ها در سوریه، در این کشور خواهند ماند، گفت: «ایرانی‌ها آنجا [در آن منطقه] زندگی می‌کنند. ایالات متحده آنجا زندگی نمی‌کند.»

هیگل افزود: «مگر آنکه به نحوی واقعیات ژئوپلتیکی را حذف کنید. موفق باشید! آقای بولتون، شما باید نوعی راه‌حل [سیاسی] پیدا کنید.»

او که بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ وزیر دفاع آمریکا بوده، افزود: «ایالات متحده حتی نیمی از سوریه را هم کنترل نمی‌کند. منظورم این است که شما فقط ۲۰۰۰ نیروی [آمریکایی] را در گوشه شمال شرق [سوریه] مستقر کرده‌اید. منظورم این است که شما نمی‌توانید با ۲۰۰۰ نیرو ایرانی‌ها را از سوریه بیرون کنید. این کاملا احمقانه است.»

وی با بیان اینکه نمی‌داند هدف دولت کنونی آمریکا در سوریه یا هر منطقه دیگری از جهان چیست، گفت: «چطور می‌خواهید در سوریه به ثبات برسید؟... شما بدون روس‌ها، بدون ایرانی‌ها و بدون دیگر بازیگران در این کشور، در این منطقه، نمی‌توانید به این هدف برسید.»

هیگل ادامه داد: «اینکه تصور کنید که می‌توانید با تهدید سوریه‌ای‌ها، روس‌ها یا ایرانی‌ها را به انجام کاری مجبور کنید، کاملا احمقانه است. آن‌ها کارت‌های [بازی] بسیار بیشتری از ما، در اختیار دارند.»

بولتون پیش از این با بیان اینکه آمریکا فعالیت‌های ایران در منطقه را زیر نظر دارد، گفته بود تا زمانی که نیروهای ایرانی در سوریه حضور داشته باشند، آمریکا نیز در این کشور باقی می‌ماند.

آمریکا که در سال ۲۰۱۴ به بهانه مقابله با گروه تروریستی داعش به سوریه نیرو اعزام کرد، در حال حاضر در شمال شرق سوریه در مناطق کردنشین، ۲۰۰۰ نیروی نظامی دارد. مقام‌های آمریکایی درباره اهداف این حضور، اظهارات متناقضی مطرح کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چرا همیشه حجت برای شما سخنان مقامات سابق یا برکنار شده آمریکاست ؟
Iran, Islamic Republic of
میخوای حجت ترامپ دیوانه و پمپئو و دور و اطرافیانش باشد که ایران را یک کشتی غرق شده میبینند ؟!!!
آیا ایران همان است که ترامپ و شرکا میگویند؟
از نظر آنها ایرانی ها در اثر گرسنگی در خیابان مشغول سگ و گربه خوردن هستند که باید فشار بیاورند تا ایران کلا نابود شود!!!
درست است که مشکلات اقتصادی فراوان داریم و مردم در زیر چرخهای مشکلات اقتصادی کمرشان خرد شده ، ولی آن چیزی نیست که ترامپ و شرکا و اسرائیل در فکرشان میگذرد.
با وجود مشکلات اساسی در کشور ایران اسلامی بازیگر بزرگ منطقه غرب آسیا است که توانسته تروریسم را بصورت کارآمدی فلج کند. اگر اینگونه نبود الان باید در خیابانهای تهران با داعش میجنگیدیم.
امنیت را با ضریب بسیار بسیار بالایی داریم اگرچه گاهی اتفاقاتی میافتد که بعدا پاسخش را خواهند گرفت. (حادثه تروریستی اهواز و پاسخ سپاه)
واقعیت این است که ایران مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشته و باز هم پشت سر خواهد گذاشت. بهای این پشت سر گذاشتن را کل مردم ایران با ایستادگی در مقابل تمام دشمنان میدهند.
بی نام
Canada
برای اینکه وقتی پست سیاسی ندارن واقع بین تر می شن و از هذیان گویی پرهیز می کنن.
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
محض اطلاع دوستان ترسو و بزدل!!!ببینید وزیر دفاع آمریکا در دولت اوباما چه طور اعتراف می کنه!!!
Iran, Islamic Republic of
جون خودت به ترامپم بگو
Iran, Islamic Republic of
این جمله هم جالب بود که مردم گفته بودند. اقای ترامپ تو که 13 آبان را برای تحریمهای جدید انتخاب کردی، به خدا اونایی که 13 ابان از سفارت شما بالا رفتند الان بچه هاشون تو مملکت خودتون دارن زندگی می کنند. به ما چه کار داری؟
Iran, Islamic Republic of
اينم مثل جان كري دكه ابميوه فروشي باز كرده و حرف هاش صنار نمي ارزه و قمپزي در كرده شايد دلاري گير بياره