دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی جهان در عربستان متوقف شد

سه شنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب: 644088
عربستان سعودی و شریک مالی اش یعنی سافت بانک از توقف طرح ۲۰۰ میلیارد دلاری برای ایجاد بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان خبر داده‌اند.
بزرگترین پروژه نیروگاه خورشیدی جهان در عربستان متوقف شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دویچه وله نوشت: احداث بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان، بخشی از طرح های اقتصادی بزرگ عربستان سعودی بوده و می توانست 3 برابر بیشتر از انرژی مورد نیاز این کشور را تولید کند.

بر اساس این گزارش، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال روز دوشنبه اعلام کرده است که طرح عربستان برای ساخت بزرگترین نیروگاه خورشیدی جهان متوقف شده است چرا که ریاض قصد دارد بر روی یک راهبرد عملیاتی تر و گسترده تر برای رونق انرژی های تجدیدپذیر کار کند.

برآوردها نشان می دهد که پروژه نیروگاه خورشیدی عربستان سعودی قادر به تولید 200 گیگاوات برق تا سال 2030 میلادی بود که این رقم 3 برابر بیشتر از نیاز انرژی عربستان بوده است.

یک منبع آگاه در این باره گفت: دیگر هیچ کسی به طور فعالانه بر روی این پروژه کار نمی‌کند.

سافت بانک شریک اصلی عربستان سعودی برای اجرای این پروژه هنوز حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشده است.

عربستان سعودی علی رغم داشتن صحراهای گسترده و تابش نور آفتاب هیچ گونه نیروگاه خورشیدی در اختیار ندارد. به جای ان عربستان بخش عمده انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوزاندن سوخت های فسیلی تولید می کند.

عربستان قصد دارد بر اساس طرح های پیشنهادی محمد بن سلمان، وابستگی شدید به بخش نفت را کاهش دهد و ساختارهای اقتصادی خود را متنوع نماید.

ورود عربستان سعودی به بازار انرژی خورشیدی با چالش های زیادی از جمله هزینه های سنگین و مسائل لجستیکی روبرو شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *