سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

دیدار وزرای خارجه سوریه و عراق در نیویورک

دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب: 643774
وزیر خارجه سوریه در دیدار با همتای عراقی خود در نیویورک از وی برای سفر رسمی به سوریه دعوت کرد.
دیدار وزرای خارجه سوریه و عراق در نیویورک
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پایگاه خبری السومریه نیوز گزارش داد: ولید معلم وزیر خارجه سوریه امروز دوشنبه در دعوتنامه رسمی از ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق خواست تا به این کشور سفر کند.

دفتر جعفری با صدور این بیانیه تاکید کرد که وی در چارچوب نشست‌های هفتاد و سومین مجمع سالیانه سازمان ملل متحد در نیویورک با ولید معلم دیدار داشته است.

بر اساس این بیانیه، مهم‌ترین مسائل مورد اهتمام مشترک بین بغداد و دمشق در این دیدار مورد بررسی قرار گرفته و دو طرف بر اهمیت تلاش و همکاری بیشتر برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه و ریشه‌کن کردن تروریسم تاکید کرده‌اند.

به نوشته این بیانیه، معلم دعوت رسمی سوریه از جعفری برای سفر به دمشق در چارچوب گشایش افق‌های جدید همکاری مشترک میان دو کشور را تقدیم وی کرده است.

بر اساس این گزارش، عراق به دنبال تقویت مناسبات خود با کشورهای جهان به ویژه کشورهای پیرامونی خود برآمده و حیدر العبادی نخست‌وزیر این کشور بارها اعلام کرده است که بغداد به دنبال ایجاد مناسبات حسن همجواری با کشورهای اطراف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *