چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰
مداخله خارجی مردود است؛

عراق به تهدیدات بولتون واکنش نشان داد

پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۸
کد مطلب: 642977
'ابراهیم الجعفری' وزیر امور خارجه عراق در واکنش به تهدیدات اخیر 'جان بولتون' مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که کشورش طالب صلح و امنیت است و هر گونه دخالت خارجی را مردود می داند.
عراق به تهدیدات بولتون واکنش نشان داد
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، بغداد پرس گزارش داد: الجعفری که به نمایندگی از کشورش برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل درنیویورک بسر می برد، در پاسخ به سوالی در این خصوص گفت: ما طالب صلح و امنیت هستیم و این سیاست ما قابل چانه زنی نیست.

وی گفت: عراق با جنگ های متعددی درگیر شد و عراقی ها هزینه های بسیار بابت به هم خوردن امنیت پرداختند بر همین اساس با صدای رسا می گوییم که با هیچ تهدید یا مداخله ای همراهی نخواهیم کرد. 

الجعفری تاکید کرد که عراق از حاکمیت ملی کشورها حمایت و هر گونه دخالت خارجی را در امور خود و هر کشور دیگری را مردود می داند. 

بولتون اخیرا با تکرار ادعاها و تهدیدات دولتمردان تندروی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفته بود که ایران درصورت آسیب زدن به منافع آمریکا یا شهروندانش یا همپیمانانش در عراق، سوریه و دیگر کشورها با 'عواقب سنگین' روبرو خواهد شد. 

این اظهارات چند روز پس از آن بیان شد که مقامات و منابع عراقی از وجود مدارک قطعی مبنی بر دست داشتن کنسولگری آمریکا در بصره در حمله اخیر عده ای نفوذی به ساختمان سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این شهر و به آتش کشیدن آن خبر داده اند. 

حجت اسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی سه شنبه شب در هفتاد و سومین نشست عالی رتبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: درک ایالات متحده آمریکا از روابط بین‌الملل، اقتدارگرایانه است. آمریکا فکر می‌کند چون زور دارد، حق هم دارد. درک آن‌ها از قدرت، نه اقتدار مشروع و قانونی، که زورگویی است. هیچ دولت و ملتی را نمی‌توان به زور به پای میز مذاکره آورد و اگر چنین شود آنچه انباشت می‌شود، خوشه‌های خشم ملت‌هاست که نصیب زورگویان خواهد شد.

روحانی اظهار کرد: در این شرایط، بی‌تفاوتی و بی‌اثری نهادهای بین‌المللی می‌تواند خطری برای صلح جهانی باشد. دولت‌های اقتدارگرا دشمنان صلح و پدران جنگ هستند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *