شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

حمله داعش به حومه شرقی دیر الزور

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 642680
ارتش سوریه کنترل مناطق استراتژیکی در عمق صحرای سویدا را در دست گرفت.
حمله داعش به حومه شرقی دیر الزور
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، یگان‌های ارتش سوریه بعد از درگیری‌های شدید با داعش کنترل مناطق استراتژیکی را در منطقه تلول الصفا در صحرای شرقی سویدا در دست گرفته و تعداد زیادی از تروریست‌ها را از پای درآوردند.

ارتش سوریه کنترل بیشتر مناطق کشور را در دست گرفته است و اکنون برای پاکسازی مناطق بیابانی و هم‌مرز با عراق از وجود داعش تلاش می‌کند.در همین راستا سری جدید آوارگان سوری از طریق گذرگاه ابوالظهور به روستاهایشان در حومه حلب، ادلب و حماة بازگشتند.

از سوی دیگر، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که تروریست‌های داعش حمله‌ای را به پایگاه‌های نظام سوریه و هم‌پیمانانش در حومه شرقی دیرالزور بعد از نفوذ به این منطقه از طریق رود فرات انجام دادند.

این دیده‌بانی گفته است، برخی عناصر داعش از شرق فرات به کرانه غربی این رود جایی که نیروهای نظام سوریه و هم‌پیمانانش هستند، نفوذ کردند.براساس گزارش دیده‌بان حقوق بشر، عناصر داعش حمله‌ای را به مواضع نیروهای نظام سوریه در حومه شرقی دیر الزور از طریق نفوذشان از رود فرات داشتند و در منطقه حسرات واقع در کرانه غربی رود فرات در شرق دیر الزور با نیروهای سوری درگیر شدند.
 
همچنین نیروهای سوریه دموکراتیک در راستای عملیات‌شان برای پاکسازی آخرین مقر داعش در شرق سوریه ۴۰ تروریست را در محور شهرک‌های الباغوز و سوسه در نزدیکی مرزهای سوریه با عراق از پای درآوردند. ائتلاف آمریکا نیز ۲۰ حمله را به مقرهای داعش در این مناطق انجام داد.

نیروهای سوریه دموکراتیک توانستند در این عملیات ۲۸ مرکز را آزاد کرده و ده‌ها مین و دو تونل داعش و مقر فرماندهی و انبار مهمات را منهدم کنند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *