سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰
۲
چه کشورهایی با حادثه تروریستی اهواز همدردی کردند؟

شمع‌های فرانسوی که برای ما روشن نشد!

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 642548
بعد از حمله تروریستی اهواز خیلی از ایرانی‌ها منتظر بودند تا ابراز همدردی مردم کشورهای‌ مختلف از جمله کشورهای اروپایی را ببینند. اروپائیانی که ما بعد از حمله داعش برایشان شمع روشن کرده بودیم.
شمع‌های فرانسوی که برای ما روشن نشد!
به گزارش جهان نيوز، پای انسانیت که وسط باشد دیگر خبری از نژاد، قومیت یا ملیت نیست. برای همین هم می‌توان گفت که تروریسم در هر جای جهان که باشد محکوم است. حالا می‌خواهد از سلاخی و کشتار همیشگی مردم خاورمیانه باشد یا بر هم خوردن ثبات و آرامش همیشگی اروپائیان با کشتار بی‌رحمانه عده‌ای در کنسرت پاریس و منچستر! اما این قاعده انگار برای خیلی‌ها متفاوت است. آنهایی که از یک جایی به بعد شاید خودشان هم ندانند که پسِ افکارشان در برخورد با مقوله‌ای مثل «انسانیت» بعضی‌ها را آدم می‌بینند و بعضی دیگر را آدم‌تر!

همین یکی دو سال قبل بود که حمله وحشیانه داعش به یک کنسرت در پاریس، کشته‌های زیادی را برجای گذاشت. اتفاقی که ابراز همدردی مردم در جهان را با خود به همراه داشت؛ حتی ایرانی‌ها هم به دنبال این اتفاق تلخ با وجود  کشتار جمعی هر روزه در خاورمیانه برای ابراز همدردی با قربانیان حادثه پاریس مقابل سفارت این کشور جمع شدند و برای «قد بلندای خوشتیپ و باحال» شمع روشن کردند. اما بعد از اتفاقات تلخ عملیات تروریستی اهواز و کشته شدن ۲۴نفر از ایرانیان شاید خیلی از هموطنانمان منتظر ابراز همدردی مردم در سراسر دنیا بودند. اتفاقی که با تحریف ناجوانمردانه رسانه‌های خارجی هم رو به رو شد.

متاسفانه رسانه‌های بین‌المللی حتی از استفاده عبارت «حمله تروریستی» هم ابا کردند و آن را فقط یک «حمله مسلحانه» دانستند! اما باز با این حال بودند کشورهایی مثل لبنان، نیجریه و میانمار که مردمانش برای همدردی با کشته شدگان اهواز در ایران شمع روشن کردند این در حالی بود که خبری از همدردی مردم اروپا با قربانیان حمله تروریستی اهواز نبود. انگار کسی از «قدبلندای خوشتیپ و باحال» از ۲۴ کشته حمله تروریستی ایران خبر نداشت. کسی برای ما شمعی روشن نکرده بود...

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گودرز
Iran, Islamic Republic of
یحتمل از سفارات کشورهایی فرنگ بوی کباب میرسه به مشام اون جماعت سلبریدی بالاخره ویزایی دلاری یورویی تو کار هست .اما اخه نیجریه و بوتان و میانمار و ..این کشورهای فلک زده چیزی نمیماسته به این جماعت ...
آریو سوئد
Iran, Islamic Republic of
فرانسه خودش حامی تروریسمه. تاریخ گواه چند قرن تجاوز و کشتار ملتهای جهان توسط فرانسه است. یادمان نرفته چطور این کشور مردم الجزایر و آفریقا و ویتنام را کشتار کرد. مگر همین فرانسه نیست که به منافقین و کومله و حزب دموکرات پناه داده؟ .