جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دلیل مشکلات اقتصادی از نظر نماینده اردبیل

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 642480
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت شیرازه اقتصاد کشور را به هم ریخته و نابسامانی‌های اقتصادی موجود بیشتر ناشی از عملکرد ناموزون و ناکارآمدی این تیم است.
دلیل مشکلات اقتصادی از نظر نماینده اردبیل
 به گزارش جهان نيوز، رضا کریمی در نطق میان دستور خود در نشست علنی امروز مجلس (سه‌شنبه 3مهر 97) گفت: ناهماهنگی تیم اقتصادی دولت شیرازه اقتصاد کشور را به هم ریخته و نابسامانی‌های اقتصادی موجود بیشتر ناشی از عملکرد ناموزون و ناکارآمدی این تیم است و رشد نقدینگی و عدم هدایت صحیح و عدم نظارت و کنترل فرایند اقدام نقش مؤثری در افزایش قیمت‌های سال جاری داشته است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌نبود ابزار کارآمد مالیاتی ،نظام ناهماهنگ بانکی موجب نوسانات شدید ماه‌های اخیر در بازارهای مسکن،‌ارز، سکه و خودرو شده واقشار متوسط و کم درآمد را به خصوص در تامین کالاهای اساسی به ویژه مسکن دچار مشکل کرده و می‌توان به صراحت اعلام کرد که کمر سرپرستان خانواده‌ها شکسته و در کنار جوانان فارغ‌التحصیل بیکار به یک معضل اساسی تبدیل شده است.

وی افزود: توزیع متوازن و عادلانه امکانات،‌منابع ملی خواست جدی اکثریت مردم است ناراحتی و نارضایتی مردم از کمبود منابع  مالی نیست بلکه از تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه است.

کریمی خاطرنشان کرد: در اصل سوم قانون اساسی رفع تبعیضات ناروا و ایجاد امکانات عادلانه برای همه در تمام زمینه‌های مادی و معنوی تاکید شده و در آن محو هر گونه استبداد؛ خودکامگی و انحصارطلبی تصریح شده ولی به وضوح  شاهد توزیع ناعادلانه بودجه و اعتبارات در بین استان‌ها و حتی در بین دستگاه‌های دولتی و پرداختی به مستخدمین دولتی را شاهد هستیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: از مسئولین ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد برکت، متولیان آستان قدس رضوی و همه بخش‌های اقتصادی مرتبط با دستگاه‌های حاکمیتی درخواست می‌کنم در سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی  استان‌های کمتر توسعه یافته را مدنظر داشته باشند و از منابع در اختیار استان اردبیل را بهره‌مند سازند.

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *