جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۳۰

مسئولان دولتی عمدا در اقتصاد کشور خرابکاری می‌کنند؟

سه شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 642351
در مسئله «لجام گسیختگی قیمت‌ها» در هفته‌های اخیر، بر اساس نظر تمام کارشناسان؛ بحث «عدم نظارت دولت» کاملا محرز و علت العلل است اما انگیزه آن برای برخی روشن نیست.
به گزارش جهان نيوز، «غلامرضا تاجگردون»، از نمایندگان اصلاح‌طلب مجلس و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، روز دوشنبه گذشته طی اظهاراتی در یک پست اینستاگرامی که خبرگزاری فارس آنرا منتشر کرد، نوشت: امروز جلسه کمیسیون در خصوص تهاتر بدهی‌های دولت و بخش خصوصی بود. شک ندارم بانک مرکزی و سیستم بانکی و برخی از ارکان دولت عمدا مأموریت بر خراب‌تر شدن اوضاع و اذیت کردن مردم را دارند.

*متأسفانه قرائن دیگری هم وجود دارد که نشان می‌دهد صحبت‌های تاجگردون درست است و کسانی از درون دولتِ اصلاح‌طلبان به دنبال ایجاد «سابوتاژ» یا همان فتنه اقتصادی هستند.

در ادامه به تعدادی از این قرائن اشاره می‌شود:
یکم_ مسئله «سیاه‌نمایی و القای ناامیدی» نخستین بار از اردوگاه مشترک دولت و اصلاح‌طلبان به گوش رسید!

از شخص رئیس‌جمهور روحانی گرفته که با صحبت‌هایی مثل «خزانه خالیست»، «آب خوردن مشکل دارد» و تأکید بر پر تأثیری تحریم‌ها وارد این مسئله شد تا اظهارات اسحاق جهانگیری، معاون اول او مبنی بر اینکه اقتصاد کشور در «شرایط ته درّه» است [1] و اظهارات سایر ارکان دولت مبنی بر گرسنه بودن مردم و غیره.

جالب آنکه همین مقامات چندماهیست که به منتقدان شماره یک سیاه نمایی و ناامیدی تبدیل شده و حتی عنوان کرده‌اند که القای ناامیدی «خیانت بزرگ» است!

دوم: رؤیت نشانه‌های تعمد در خرابکاری از درون دولت، مسبوق به سابقه است.
پیش از این، محمدباقر نوبخت هم طی اظهاراتی از این گفته بود که: «چرا برخی در داخل می‌خواهند به دشمن گرا بدهند که خزانه کشور خالی است؟! »

او اما دانسته یا نادانسته شخص رئیس‌جمهور روحانی را خطاب قرار داده بود که زمانی گفت: خزانه خالیست!

سوم_ در مسئله «لجام گسیختگی قیمت‌ها» در هفته‌های اخیر، بر اساس نظر تمام کارشناسان؛ بحث «عدم نظارت دولت» کاملا محرز و علت العلل است اما انگیزه آن برای برخی روشن نیست.

چرا برخی اقلام خیلی پیش افتاده حتی دچار کمبود شده‌اند؟
چرا حتی تخمه آفتابگردان که هیچ ربطی به تحریم ندارد گران شده است؟
چرا قیمت خودروی پراید به حدود 40 میلیون تومان رسیده؟
چرا قیمت میوه نسبت به سال گذشته 60 درصد گران‌تر شده؟
و چرا قیمت برخی اقلام در سطح شهر تهران تا 2 برابر نسبت به نقاط دیگر همین شهر، گران‌تر فروخته می‌شود و هیچ نظارتی هم بر آن صورت نمی‌گیرد!؟

***
سه گزاره فوق به روشنی نشان می‌دهد که «دستی در کار است» و همانطور که ما در وبلاگ مشرق نیز به کرّات توضیح داده‌ایم، عزمی برای ایجاد «فتنه و سابوتاژ اقتصادی» مشاهده می‌شود که می‌خواهد با «کارشکنی قیمتی» و غیره؛ کار را به حضور مردم در خیابان‌ها بکشاند.

جالب آنکه طی ماه‌های اخیر، مقولاتی مثل «اغتشاش» و «ناامید بودن مردم» صراحتاً در رسانه‌های دولت مورد اشاره قرار گرفته‌اند...

در همین حال، برخی چهره‌های دولت و اصلاح‌طلب، اغتشاشات اقتصادی دیماه گذشته را طراحی جریان اصولگرا عنوان می‌کنند!

منبع: مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
دارن اقا زاده بهمراه دلارفراوان صادر ميكنند به ديار فرنگ كه عشق و حال كنند
علی
Iran, Islamic Republic of

باید پست نخست وزیری برگردد و پست ریاست جمهوری که پاسخگو نیست حذف شود.
...
علی
Iran, Islamic Republic of
نخست وزیر هم در زمان جنگ پاسخگو نبود و با هر بهانه ای قهر می کرد و ناپدید می شد!.
نصري
Iran, Islamic Republic of
خدا به داد مردم برسد از اينها كه خبري نيست
Germany
میگن یلتسین که روسیه رو تا مرز نابودی کشاند وعده وعید واهی از غرب گرفت و در عوض کاملا طبق خواسته غرب وکد خدا شون امریکا سیاست گذاری و حرکت می کرد. چرخ بازیگر از این بازیچه ها بسیار دارد
دشمن اصلی در اردوگاه خودی است واز پشت خنجر میزند نقل از هیتلر که ده عدد گلوله در خشاب بگذار ونه عدد انراصرف خاینین داخلی کن وتنها یکعدد ان برای دشمن بیرونی کافی است
Iran, Islamic Republic of
مهدی محمدی:فروش نفت ایران به 1.3 بشکه رسیده است.درحالیکه ایران میتواند نفت بفروشد ،وزیری که میتواند نفت بفروشد ونمیفروشد ،دقیقا میخواهد کشور را به کدام سمت ببرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
چرا دولت ولاریجانی مجلس اینقدر اصرار به تصویب اف ای تی اف دارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟!
Iran, Islamic Republic of
❌❌ چرا با تصویب لوایح مربوط به FATF در مجلس، وضع بدتر می‌شود؟

️کمی منطقی باشیم!

🔺در سال 2013، FATF روش خود را در مبارزه با پولشویی تغییر داده و منطق شناسایی ذینفع_نهایی را جایگزین کرد. یعنی در هر مبادله مالی باید ذینفع نهاییِ آن مبادله شناسایی شده و روشن بشود که نفعِ نهایی به جیب چه کسی یا چه نهادی رفته است.

🔺این منطق باعث افزایش ریسک مبادلات مالی شد. یعنی نهادهای مالی در راستای مبارزه با پولشویی باید ابتدا مشخص می‌کردند که در نهایت چه کسی یا چه نهادی از فلان مبادله سود خواهد برد. طبق آمارهای بین‌المللی نتیجه چیزی جز کاهش ۵۳ درصدی مبادلات بانکها و صرافی‌های بزرگ در سطح جهان نبود.

🔺حالا اگر ایران که بیشترین تعداد از اعضای SDN لیست (لیست ویژه تحریم‌های آمریکا) را دارد به FATF بپیوندد و تراکنشات مالی‌اش برای کشورهای بیگانه شفاف بشود، طبیعی است که ریسک مبادلات بانکی با ایران برای بانک‌ها و صرافی‌های بین‌المللی بسیار بیشتر خواهد شد، چرا که باید در هر مبادله مالی مشخص کنند که آیا ذینفع نهایی این مبادله در لیست تحریم (SDN) قرار دارد یا نه؟ اگر ذینفع نهایی در لیست تحریم باشد، آن بانک مشمول جریمه‌های سنگین و چندین میلیارد دلاریِ آمریکا خواهد شد و این هیچ معنایی جز کاهش مبادلات بانکی با ایران ندارد.

💥از این‌رو پیوستن ایران به FATF نه تنها موجب بهتر شدن وضعیت مبادلات مالی و بانکی نمی‌شود، که وضعیت را به مراتب بدتر هم خواهد کرد.
Iran, Islamic Republic of
سید یاسر جبرائیلی، کارشناسی مسائل اقتصاد سیاسی، با انتشار تصویر یک نامه و یا به عبارت بهتر، یک سند مهم در اینستاگرام خود نوشت:

این سند، گوشه‌ای از فرجام اجرای استانداردهای FATF است. بانک کشاورزی شعب خود را از ارائه خدمات ارزی به افراد حقیقی/حقوقی تحریم شده توسط آمریکا منع کرده است. هدف ساز و کار FATF ایجاد زیرساخت امتداد تحریم‌های آمریکا به داخل کشور است. مع‌الاسف بخش اعظم این ساز و کار ایجاد شده است. آنچه امروز بر سرش بحث است، الحاق به دو کنوانسیون تکلیفی FATF است، وگرنه بالغ بر هشتاد درصد مطالبات FATF توسط دولت اجرا شده است. امروز به جای بحث درباره مفید یا مضر بودن FATF، باید به بررسی خسارات وارد شده به کشور از ناحیه اجرای دستورالعمل‌های FATF و خودتحریمی پرداخت. ماجرای تحریم چهارصد صرافی یک واقعیت تلخ است. مسئله صرافی ها درست روایت نمی‌شود. اطلاعات آنها به FATF داده نشده است، آنها توسط دولت آقای روحانی تحریم شده اند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
به خدا قسم خوبه که کمسیونهای مجلس این مسئله رو فهمیدند .در صورتی که چند ساله ما مردمی که کف مملکت داریم زندگی میکنیم داریم این موضوع رو میبینیم...
مجلس در راس امور است
Iran, Islamic Republic of
نمایندگان محترم مجلس به داد این مردم برسید...
نمایندگان محترم مجلس فردا ی روز مردم به عملکرد و فداکاری شما و شجاعت شما در راستای بهبود وضعییت اقتصادی و مقابله با افراد خیانتکاری که در دستگاههای دولتی نفوذ کرده و با حرکت های ایضایی وضعییت اقتصادی را خراب مکنند و تیشه به ریشه اقتصاد میزنند قضاوت خواهند کرد....
Iran, Islamic Republic of
هم الذین یقولون لاتنفقوا علی من عند رسول الله حتی ینفضوا...

سوره منافقون

منافقان همان کسانی هستند که میگویند به کسانی که دور پیامبر هستند انفاق نکنید تا پیامبر را رها کرده و از گرد او پراکنده شوند!!!
Iran, Islamic Republic of
چه ربطی به انفاق داره؟ مگه اینکه بگیم انفاق نکردن یعنی فشار اقتصادی
Iran, Islamic Republic of
سخنان فرشاد مومنی وراغفر دو اقتصاد دان اصلاح طلب که در کنگره اصلاح طلبان همین ماه قبل ایراد شده ،رو بازنشر کنید.اونها هم معتقدند دولت به عمد این وضع رو ایجاد کرده.
کاظم
Iran, Islamic Republic of
شما که میدونید چرا اقدامی نمیکنید؟!
Iran, Islamic Republic of
💎 جنگ_نظامی را مردانی مدیریت کردند که روی مین منوّر با حرارت 1600 درجه‌ی سانتیگراد می‌خوابیدند تا گرای خط، به دست دشمن نیفتد.

در جنگ_اقتصادی اما، نامردانی بر مسند مدیریت هستند که روی سکه و دلار خوابیده‌اند و به دشمن گرا می‌دهند کجا را بزند!

پ ن: فولاد در دمای 1460 درجه‌ی سانتیگراد ذوب می‌شود!
لعنت خدا بر خائنین به کشور
Iran, Islamic Republic of
خدا تمام خائنین به ملت رو که عامدا در جهت نارضایتی مردم گام برمیدارند و قصد بر اندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی رو دارند، الساعه نابود بفرماید...که البته خائنین مصداق بارز شتر در خواب بیند پنبه دانه هستند!!!!
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام

روزنامه اعتماد در 16 شهریور 96 گفت و گوی مکتوبی با میثاق پارسا منتشر کرد(صفحه 8 شماره 3900) که به نظر تمام کارشناسان امنیتی نسخه اصلی براندازی نظام جمهوری اسلامی و از جمله فتنه اقتصادی
این روزنامه دقیقا خط فتنه های سه گانه اقتصادی و سیاسی و ایدءولوژیک را از مقطع یاد شده دنبال نموده است.
اواخر آذر 96 هم هاله اسفندیاری در فارن افرز از این نسخه تحت عنوان کتاب رفورم یا انقلاب پرده گشود که مدل اندونزی کردن ایران را پیچیده است.
اندونزی 1997 و نفوذ و فتنه اقتصادی در آن که رهبری در شهریور سال 94 نسبت به آن هشدار داده بودند براثر افزایش بهای دلار و کاهش ارزش پول ملی آن منجر به براندازی دولت 30 ساله سوهارتو و انتصاب گزینه مورد نظر آمریکایی ها و اصلاح ساختار ارتش اندونزی گردید


یکسال است که داریم فریاد می زنیم و مستندات این براندازی را اعلان می کنیم اما انگار همه را سحر و جادو کردند
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا بر خائنین به کشور ، لعنت خدا بر خائنین به ملت ، لعنت خدا بر خائنین به نظام مقدس و خون شهدای گرانقدرمان .
محمد
Iran, Islamic Republic of
من از ابتدای تشکیل این سایت مخاطب اصلی بودم ولی متاسفانه میبینم داره از راه اصلی خارج میشه و به خبرهای هجو رو میاره
ضمنا هر پیامی که میدم یا پخش نمیشه و یا سانسور میشه که بسیار برای من ناخوشاینده
پیام ها و نظارت حقیر تحت هیچ عنوان بی ادبانه نیست بلکه با تفکر و دلیل ارسال میشه
برای حقیری که دارای مدرک دکترای علوم سیاسی و روابط بین الملل هست خوب نیست که اینقدر بیحرمتی بشه
لذا دیگه با این سایت خداحافظی کرده و بازدید نخواهم کرد
لطفا اخلاق رسانه ای داشته باشید
Iran, Islamic Republic of
برو داداش برو خدا نگهدارت ! تصميمت كاملاً درست و به حقه ،حيف از اون وقتى كه حروم اين سايت زرد و در پيتى كنى، ما كه هر چى گفتيم و خواهش كرديم دست از اين سانسور لعنتى برداريد ، مرد باشيد و بخاطر اهداف كثيف خودتون دست توى نوشته ها نبريد ، مثل انسانهاى زبون و بزدل نوشته ها رو بنفع خودتون تغيير نديد ، هيج افاقه اى نكرد كه نكرد ! به اميد اون روزى كه هيچ رسانه اى جرات سانسور نداشته باشد
Romania
اگرواقعا" آمریکا اینقدر در اقتصاد ایران تاثیر دارد بجای مرگ برامریکا مرگ برشما را باید سردادمن هرگز در طول حیات خودم به این افسارگسیختگی نرسیده بودم ...
Iran, Islamic Republic of
امریکا اگه دنباله داخلی نداشته باشه ویه عده مفتونش در داخل باشند ُاثر بسیار کمی میتونه بزاره!‌افسرده هم نمیشویم چون با وجود این دنباله ها ُچهل ساله امریکا هیچ غلطی نتونسته بکنه وبه فضل الهی این پیچ رو هم رد میکنیم .
Iran, Islamic Republic of
💎 جنگ_نظامی را مردانی مدیریت کردند که روی مین منوّر با حرارت 1600 درجه‌ی سانتیگراد می‌خوابیدند تا گرای خط، به دست دشمن نیفتد.

در جنگ_اقتصادی اما، نامردانی بر مسند مدیریت هستند که روی سکه و دلار خوابیده‌اند و به دشمن گرا می‌دهند کجا را بزند!

پ ن: فولاد در دمای 1460 درجه‌ی سانتیگراد ذوب می‌شود!
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
همه ی اینها در شرایطی ست که اگر محمود احمدی نژاد با هزاران دلیل و سند و مدرک اثبات می کرد که دولت در حال بحران سازی عمدی است، همه ی رسانه های اصولگرا و اصلاح طلب و بالانشینان بر وی می تاختند!!!
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
وهمه ی اینها درشرایطی است که ماهم زمان احمدی نژاد هم باید از باصطلاح اصلاح طلبها حرف می شنیدیم وهم درچندسال اخر دولت دهم داستان های اون چند نفر (احمدی نژاد مشائی بقائی )را ویرایش می کردیم
علی
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
...اگر عمدی نیست پس چیه .
Iran, Islamic Republic of
خرابکاری میکنن تابهانه ای بشه که مردمو برن دامن آمریکا
Iran, Islamic Republic of
احسنت ميخوان مردمو ذله كنند كه راضي بشن همه چيزشونو بدن كه توافق بشه كه اقا زاده ها و باباييها و اموال انها در امريكا محفوظ باشد در كنارش قيمت چند قلم خوراكي هم ارزون بشه