شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

برگزاری مراسم عاشورا و شام غریبان در سارایوو

جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۴
کد مطلب: 641529
مراسم عاشورای حسینی و شام غریبان در شهر سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین برگزار شد.
برگزاری مراسم عاشورا و شام غریبان در سارایوو
 به گزارش جهان نيوز، به نقل از فارس، مراسم عاشورای حسینی و شام غریبان در سارایوو پایتخت بوسنی و هرزگوین برگزار شد.

همزمان با شام غریبان حسینی، محمود حیدری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین در ویژه برنامه مسجد و تکیه عاشورا در شهر سارایوو وابسته به مسلمانان اهل سنت حضور یافت و در این مراسم شرکت کرد.

شیخ مدحت چلبیچ رهبر تکیه عاشورا در این مراسم با تشکر از حضور سفیر و هیات ایرانی همراه در این ویژه برنامه گفت: احترام به اهل بیت در منطقه بالکان و بوسنی قدمتی طولانی دارد و افتخار می‌کنیم که در این تکیه، همه ساله این ایام را پاس می‌داریم و برگزاری این مراسم، نمادی از محبت و دوستی ما به اهل بیت پیامبر (ص) است .

وی همچنین از حمایت‌های دولت و ملت ایران از کشور و مردم بوسنی و هرزگوین قدردانی کرد. 

در ادامه این مراسم حاضران ادعیه در ثنای امام حسین (ع) و اشعار زیبایی را به یاد شهدای کربلا قرائت کردند.

لازم به ذکر است در دهه اول ماه محرم و عاشورا و تاسوعای حسینی برنامه‌های ویژه‌ای با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسن ربانی رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در حسینیه سفارت کشورمان در سارایوو به مدت 10 شب برگزار  و ایرانیان مقیم به سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران با وفایش پرداختند.

در راستای تکریم شهدای مظلوم کربلا  برنامه‌های مشابه دیگری نیز در برخی مساجد و تکایای بوسنی و هرزگوین در این ایام برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *