سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۴
۶۴
فقط برای چپ نگاه کردن اجنبی به ناموس ایرانی غیرتی نشویم

درباره ادامه رفتار تحقیر‌آمیز کره‌جنوبی با ایرانی‌ها/ حداقل از یک کشور مردتر! گوشی برند بخریم

يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 640884
کره جنوبی قبلا درباره اقدامات تلافی جویانه محدود سریع مجبور به عقب نشینی شده و باز هم می شود ولی اینبار محکمتر باید جواب بدهیم. یادمان نرود در فوتبال چند سال است اینکار را داریم می کنیم! اگر جلوی کره جنوبی را نگیریم بقیه کشورها هم به مردمان رحم نخواهند کرد. مسئولین هم لطف کنند تدریجا محصولات وارداتی از این کشور را کاهش و یا حداقل تعرفه گمرکی را افزایش بدهند. این هم سخت نیست و محصولات مشابه خارجی فراوان است. حداقل از یک کشور مردتر! می شود واردات کرد.
درباره ادامه رفتار تحقیر‌آمیز کره‌جنوبی با ایرانی‌ها/ حداقل از یک کشور مردتر! گوشی برند بخریم
گروه سیاسی جهان نيوز، مهدی جهان‌تیغی:

1-    بر اساس اخبار منتشر شده در رسانه های غربی کره جنوبی نخستین کشور در میان سه خریدار عمده نفت ایران است که درخواست آمریکا مبنی بر به صفر رساندن خرید نفت از ایران را اجرا کرده است. آمارهای دیگر هم نشان می دهد که میزان خرید نفت کره جنوبی از ایران در ماه اوت ۸۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است. برخی بانک های کره ای هم به ایرانی ها نامه نوشتند که حساب های خود را ببندند و گرنه خودشان به زودی اینکار را خواهند کرد. در نامه شان هم به صراحت گفته اند بر اساس فرمان آمریکا اینکار را می کنند!

2-    64 درصد بازار موبایل ایران در اختیار کره ای ها است. یعنی سهم سامسونگ 51 درصد و ال.جی 13 درصد؛ بد نیست بدانیم ما ایرانی ها در سال فقط از این کشور 3 میلیارد دلار گوشی می خریم. این غیر از خرید لوازم خانگی از این کشور همسو با تحریم ها است! 65درصد از مجموع بازار لوازم خانگی ایران در دست خارجی‌هاست که 55 درصد این سهم را تنها دو برند کره‌ای از جمله سامسونگ در اختیار دارد. به بیان دیگر حدود یک سوم بازار لوازم خانگی ایران  ایران را همین برندهای کره ای دراختیار دارند. همین سامسونگ و ایضا ال.جی!

3-    این کره ای‌ها همان‌های هستند که پارسال وقتی میزبان المپیک زمستانی 2018 بودند، به هریک از 6200 ورزشکار شرکت‌کننده در این مسابقات، یک دستگاه تلفن هوشمند سامسونگ هدیه دادند ولی به بهانه تحریم ایران از اعطای این هدیه به 4 ورزشکار ایرانی که برای شرکت در المپیک 2018 به این کشور رفته بودند خودداری کردند. آنهم در حالی که هدیه به ورزشکاران مصداق فروش نیست و در شمار خدماتی نظیر تامین محل اسکان و تهیه آب و غذا برای آنان تعریف شده بود و تلقی میشد.

4-    چقدر باید بلا سرمان بیاورند تا غیرتی شویم. چرا غیرت را محدود به چشم هرزی خارجی ها به ناموس ایران کرده ایم! اگر یک کره ای به ناموس ایرانی چپ نگاه می کرد، چه می کردیم؟ امروز خود آمریکایی ها هم می گویند هدف تحریم تک تک ایرانی ها و فقیرتر کردن آنها هست، صدالبته که جهت اطلاع غیرتی‌ها همین فقر است که پشت سرش فحشا را هم میآورد! نمی خواهد مثل مردم ترکیه دلارها را آتش بزنیم . پیشنهاد هم نمی دهیم که گوشی های کره ای را بشکنیم؛ فقط گوشی از مارک دیگری بخریم! اینقدر که می توانیم برای کشورمان غیرت به خرج بدهیم؟ و این کار سختی نیست. حداقل از یک کشور مردتر گوشی و لوازم خانگی برند بخریم! باز هم تاکید می شود، قرار نیست کلا گوشی نخریم ،کافیست یکی از محصولات مشابه خارجی را جایگزین یک محصول پرفروش کره جنوبی کنیم. دیگران کردند و شد و ما هم پس می‌توانیم. اگر اینکار هم سخت است حداقل درباره یک شرکت برند کره‌ای متحد شویم و دیگر محصول از آن نخریم و تحریمش کنیم. سامسونگ پیشنهاد بدی در اینباره نیست! اینطوری حداقل مسئولین سامسونگ شاید در غیاب برخی دیپلمات‌های ما به مقامات کره جنوبی فشار بیاورند.

5-    از سوی دیگر چند روز اگر نمادهای تبلیغاتی محصولات کره جنوبی را در اطراف خود محو کنیم! به زیبایی شهرمان آسیبی نمی رسد. در تحریم تبلیغات محصولات کره جنوبی شهرداری و صداوسیما می توانند پیشقدم بشوند و بازهم کار سختی نیست و هزینه آنچنان کمرشکنی هم نیست! کافی است  این دو نهاد چند روزی محصولات کره ای را روی سرمان نزنند. چون تجربه نشان داده که تبلیغات یک شرکت تجاری را که جمع می کنند، چقدر زود اخلاق مدیرانشان عوض می‌شود!

6-    کره جنوبی قبلا درباره اقدامات تلافی جویانه محدود سریع مجبور به عقب نشینی شده و باز هم می شود ولی اینبار محکمتر باید جواب بدهیم. یادمان نرود در فوتبال چند سال است اینکار را داریم می کنیم! اگر جلوی کره جنوبی را نگیریم بقیه کشورها هم به مردمان رحم نخواهند کرد. مسئولین هم لطف کنند تدریجا محصولات وارداتی از این کشور را کاهش و یا حداقل تعرفه گمرکی را افزایش بدهند. این هم سخت نیست و محصولات مشابه خارجی فراوان است. حداقل از یک کشور مردتر! می شود واردات کرد.

*مدیر مسئول جهان نيوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فقط براي مردم داخل شيرند
سیامک
Iran, Islamic Republic of
...
دولت آن مرد
Iran, Islamic Republic of
این دولت ...
Iran, Islamic Republic of
در مقابل ذپرتي ترين كشورها روبا ه هستند و حرافي فقط مصرف داخلي داره
Iran, Islamic Republic of
چپ و راست خوارند . وگرنه فوری باید واردات از کره را تحریم و ممنوع می کردند. با ذلت راه به جایی نمی بریم
Iran, Islamic Republic of
تو شرکتی که من کارمیکردم تمام مونیتورها از برندهای کره ای بود وقتی خبر تحریم کره رو شنیدم واقعا جا خوردم سال ۹۰ هم کره ایها سیاست سختگیرانه در مورد ایران بخاطر تحریم اعمال کردند خب وقتی اونا همچین سیاستی دارن چرا اصلا محصولات کره ای وارد میشه اگر همون سال ۹۰ ایران هم واردات دو شرکت سامسونگ و ال جی رو محدود میکرد امروز دیگه اینطور وقیحانه تحریممون نمیکردن چطور اونا تحریم کنن واردات نفت از ایران و ولی ما واردات اونا رو تحریم نکنیم رفتار کره قابل دفاع نیست گوشی منم‌سامسونگ اما دیگه برند کره ای نمیخرم خدا پدر چین و بیامرزه که با اونهمه فشار آمریکا تو منطقه ای که ژاپن و کره جنوبی انقدر نوکر آمریکا سیاستهای مستقل از آمریکا داره
Iran, Islamic Republic of
نام آن کشور مردتر! چیست؟ تکنولوژی برخی قطعات گوشیها هنوز در انحصار آمریکاست. و همه تولیدکننده ها باید تابع آمریکا باشند...حتی کشور چین که فکر کنم منظور از مرد او باشد نیز از این موضوع مستثنا نیست
آدمیزاد
Colombia
این تنها مغز خود شماست که در انحصار آمریکاست .
وگرنه بسیاری از کشورها گوشی موبایل(برند ملی خودشان ) را تولید میکنند.
Canada
جناب آدمیزاد!!!! ۵۰ سال پیش مگر زندگی نمیکردند؟؟ مردم کره شمالی مگر زندگی نمی‌کنند.؟؟ ما به خاطر شرفمان !!!! حاضریم بدون گوشی!!! و بدون اینترنت !!!! و حتی بدون پوشک!!! زندگی کنیم. شعب ابی طالب مگر الگوی شما نیست؟؟!!
Iran, Islamic Republic of
شمااز طرف خودت صحبت کن . اگر فکر میکنی همه مردم با شما هم نظرند رفراندوم برگزار کنید
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
چقدر مضحک جواب آدمیزاد و دادی منم مخالف سیاستهای خارجی نظامم اما با ساختمحصولات داخلی موافقم اینبار از فرصت تحریم حداقل برای ساخت و تولید استفاده کنیم نفت رو به جوانان و نخبه های شریف و جشنواره خوارزمی بدیم برای تولید محصولات داخلی برای یکبار هم شده خودمون و از شر واردات و وابستگی نجات بدیم
Canada
دوست عزیز راه خیلی خوبی پیشنهاد کردی..... تولید و استفاده از جوانان نخبه. ولی کو گوش شنوا...... ...
Iran, Islamic Republic of
چرا نمیخوایین متوجه بشین؟ همه کشورها دنبال منافع ملی خودشونن، غیر از ایران
Iran, Islamic Republic of
اين اقايون از من و شما بهتر ميدوند تجارت بين الملل براساس منافع است نه حرفهاي خاله زنكي كه اين رفيقمون است و ان چي اين وعده ها كه و حرفها مصرف داخلي داره
Iran, Islamic Republic of
مردمو اسكل كردن كه جيبشونو بزنند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
گوشی های چینی برند هواوی و شیائومی کیفیت بسیار بالا و قیمت مناسبی دارند فقط گوشی چینی بخرید.
Iran, Islamic Republic of
اگه کیفیتش بالاتر هم نباشه ولی می ارزه و ارزششو داره بزنیم توی پوز این کره ای ها
بدبختی ما اینه سریال جومونگ و سوسانو رو ترجیح دادیم به یوسف پیامبر
اینها پای منافعشون بیافته از اسرائیل بدترند
Iran, Islamic Republic of
داداش هواوی هم از ایران رفته وقتی شما خواب بودی ! هنوز وقتش نشده به شما بگن .
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر کره جنوبی !
Iran, Islamic Republic of
مهم تر از گوشی رو چرا به مردم توضیح نمیدید ؟ میدونید ایران سالی چند تن کیسه زباله از کره جنوبی وارد میکنه ؟!؟!؟! آره کیسه زباله هم از خارج میاد ! اصلا جنس ایرانی نداریم ! میوه هامون هم با کود شیمیایی کره ای بار میومد ! خودکفایی در حد جوک !
Iran, Islamic Republic of
همچنین میزو که چینی است و این سه برند در اروپا بسیار معتبر هستند
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
کره جنوبی یک کشور تو سری خور امریکاست اگر غیر از این می کردند باید شک می کردیم .
Iran, Islamic Republic of
تو سری خور رو خوب اومدی ! لا اقل از هم وطن خودشون تو سری نمیخورن ! از عراقی ها هم !
Iran, Islamic Republic of
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
اگه دولتی ها بخواهند ، میتوانند
تحریم برندهای نامرد که دیگه بدتر از سیگار نیست!!! ...
راهکار
مردم : قناعت کردن و خریدن گوشی های وطنی حتی اگه به روز نباشند
...
Iran, Islamic Republic of
گوشی شاهین ایرانی یک سروگردن بالاتر از اینهاست. من خریدم واقعا عالیه
Iran, Islamic Republic of
پولت نرسیده داداش وگرنه شما هم اپل می خری
Iran, Islamic Republic of
من گوشی شاهین نخریدم ولی قیمتشون کم نیست نگاهی به لیست قیمتهاش بنداز بعدا بگو بله به نسبت گوشی خارجی قیمتش کمتره درضمن فکرنکن هرکی غیراپل میخره پول خرید نداره گوشی من سامسونگه پول خرید اپل و داشتم‌ اما عمدا چون برند اپل به نام‌آمریکاست نخریدم البته اشتباه کردم باید درجه یک چین htc یا هواوی میخریدم
asad
Iran, Islamic Republic of
آقا این فیلمهای کره ای از قلم افتاده، اگر این فیلمها رو هم دیگه نخریم و نشون ندیم خیلی بهتره ویا احیانا اگر قرارداد خرید فیلمهای جدیدتری را هم بسته ایم همینطور، تقریبا ساعتی از شبانه روز نیست که یکی از شبکه ها فیلمهای خالی بندی از کره رو پخش نکنه.
Iran, Islamic Republic of
یعنی سطح درک و فهمشون رو میشه توی سریالهاشون دید!!!
درسته پول و تکنولوژی بدست آورده اند ولی حیف از انسانیت !!!
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
خالی بندی رو خوب اومدی و همچنین تحریم فیلمهاشون
United Arab Emirates
اگه رییس جهان نیوز پیش قدم شکستن موبایل بشه وهر چیز کره ایی عالیه
گلاب
Iran, Islamic Republic of
کشور کجا بود؟ هیچ کدام از, شرکتهای کره ای در ایران طی این سالها نمایندگی رسمی نداشته اند و همه خودروها و گوشیها را هم داریم از نمایندگیهای اماراتی اونا وارد میکنیم. یعنی اگر به سایتهای سامسونگ و کیا و هیوندای نگاه میکردین میفهمیدین که اصلا ایران را به رسمیت نمیشناسند. واقعا چرا باید تا این حد ملت ایران را ذلیل و خوار کرد
Iran, Islamic Republic of
برادر نویسنده اینقدر نمی دونی که 55 درصد تکنولوژِ ی دنیا در اختیار امریکا و 30 درصد در اختیار ژاپن می باشد و فقط 15 درصد تکنولوژیالکترونیک دنیا در اختیار بقیه کشورها است لطفا پیدا کنید مرد را
Iran, Islamic Republic of
اولا کسی قصد واردات فضاپیما نداره اون هم به صورت پک کامل!!

حرف خلاصه این هست که ما محصول نهایی را که دارای ارزش افزوده ی بسیار بالایی است از کره وارد نکنیم.

میشه با واردات قطعات خرد الکترونیکی که قابل ردیابی هم نیست از همین چین و حتی ترکیه گوشی های داخلی تولید کرد تا ارزش افزودش هم به مثلا خرمشهری های عزیز برسه.

یا اینکه محصول نهایی هم میخوایم وارد کنیم از چین و کشورهای کمتر ذلیل وارد کنیم تا ارزش افزودش به جیب امثال کره ای ها نره.
هووای هم شاید رسما از ترس آمریکا با ما معامله نکنه ( البته گوشی مهم نیست. زد تی ای چین را برای فروش دستگاه های مخابراتی به ایران تحریم کرد ) ولی از نمایندگی هاش در کشورهای مختلف میشه گوشی وارد کرد و اونوقت مشمول تحریم هم نمیشه چون نمیتونه کنترل کنه گوشی هاش را کی بخره در بازار یا نه.

حرف اینه حتی خرید ایفون آمریکایی شرف داره به خرید از کره که در وقت خوشی ما بازار مصرفش هستیم ولی در ناخوشی میشیم بد و اخ!!
Iran, Islamic Republic of
مشکل از نگرش ماست
منافع آنها ایجاب می کند که اینکار را بکنند همانگونه که منافع روسیه ایجاب می کند که رابطه بسیار بسیار نزدیکی با اسرائیل داشته باشد ولی ما منافع ایدئولوژیک را بر منافع ملی و میهنی ترجیح داده ایم و نتیجه اش نیز همین می شود که می بینیم.
تا پارادایم خودرا اصلاح نکنیم وضع بهبود نخواهد یافت
Iran, Islamic Republic of
بی زحمت شما کلمه منافع ملی و میهنی رو توضیح بده !!!
Iran, Islamic Republic of
نویسنده ی ... برو راحت نفس بکش.
چرا رگ های غیرتت برای تخفیف های تارخی ایران به چین و هند باد نمیکنه؟ دین نداری ازاده باش
حق
Iran, Islamic Republic of
بارك الله جناب جهان تيغى ، من اگرچه مخالف مشى سياسى شما هستم اما با موضوع مقاله تان كاملاً موافقم . درود بر شما
عليرضا
وقتي منافع بعضي از دولتمردان در واردات آن جنس باشد اگه تو صورتمون هم تف كنند بازهم از آن كشورها جنس وارد ميكنيم
Iran, Islamic Republic of
وای حاج پوتین رو بگو میخواد جای ایران نفت بازار رو تهیه کنه و جاشو پر کنه .... واای مگه داریم مگه میشه اینقدر بد ضایع شدن ... این همه دست بوسی روس ها آخرش این شد؟
Iran, Islamic Republic of
چی میگید شماها ؟ هر کس هر چی میگه شماها میگید روسیه فلان !! من فامیل پوتین نیستم ولی انگار شماها از یه چیزی دارید می سوزید. مثلا اینکه روسیه اومده تو محور مقاومت و همراه ایران با داعش جنگیده . یا اینکه از روسیه متنفرید چون داعش رو بمباران کرد . شایدم از اینکه پوتین هربار میاد ایران مستقیم میره دیدن حضرت آقا و سرتاپا گوش میشه جلوی ایشون سوختید ؟
خلاصه این حرفاتون بوی سوختگی میده
United States
کدوم محور مقاومت ؟ این چه محوری هست که همه هزینه هاش فقط با ماست ؟ خجالت بکش بابا
Iran, Islamic Republic of
تو خجالت بکش . تو از اون خلبان روس هم کمتری که در راه مبارزه با داعش کشته شد . حداقل اگر مسلمون نبود انقدر انسان بود که هز مظلوم دفاع کنه . انسان باش
سارا
Sweden
میشه بگی کدوم هزینه؟ بدبخت ایران داره اونجا میچنگه برای اینکه قدرت منطقه ایش رو حفظ کنه و از اینکه بمب تو سر ادم احمقی مثل تو بخوره جلوگیری میکنه :)
Iran, Islamic Republic of
....
علی
Canada
باید کمی متین و موقر باشیم. به نظرم نسبت به اینهمه کشور در جهان خیلی تهاجمی هستیم. همه چیز را با قدرت نظامی و حضور نظامی نمیتوان حل کرد.( اتمی و بستن تنگه و موشک وکمکهای مستشاری و .... نظامی در عراق و سوریه و یمن، عجله در صدور انقلاب و .... )هر وقت قدرت اقتصادی مان در حد کره جنوبی قوی شد میتوانیم ذرت را پرت کنیم!!!
کره ی جنوبی هم متحد اصلی آمریکا است. دستورات آمریکا را چشم بسته اجرا میکند. تمام صنایع کره ای در اصل متعلق به آمریکا هستند فقط اسمشان کره ای است!!! کره جنوبی قبل از جنگ دوم جهانی هیچ چیز نداشت( در حد کره شمالی بدون هسته ای). ولی ژاپن از خیلی قدیم تر از کشورهای بزرگ صنعتی بود ... حتی قبل از جنگ اول جهانی.
United Kingdom
خوش به حال مردمشون .
سارا
Sweden
...
Iran, Islamic Republic of
والله راستش در مقابل این همه پیام های انقلابی باید عرض کنم گوشی ۵۰ درصد خودتون حداقل سامسونگه بزنید بشکنیدش از این قضیه هم فیلمی تهیه کنید شاید باورمون شد
Canada
با چی فیلم تهیه کنند ؟؟؟ و به اشتراک بگذارند؟؟!! با گوشی اپل و سامسونگ و ال جی؟؟؟ یا هووای که آنهم عنقریب بازار را ترک خواهد کرد؟؟!! البته گوشی سونی ژاپنی هم عالی است.
Iran, Islamic Republic of
مقابله با کره کاملا صحیح است فقط میخوام بدونم برای مقابله با روسیه که خیز برداشته برای تصاحب سهم ایران از بازار نفت چه باید کرد؟
Canada
جوک میگی؟؟!!! مقابله با روسیه!!! موبایل‌های ساخت روسیه را تحریم میکنیم!!!! همینطور نیروگاه‌های اتمی شان را !!!!
United Kingdom
مردتر از نظر شما روسيه و چين هست ؟
...
Iran, Islamic Republic of
روسیه نامرده ولی چین مرد
Iran, Islamic Republic of
چقد بدبختيم
بهزاد
United Arab Emirates
اهسته اهسته ...یا بقولی دیگه گاماس .گاماس ..سر کلاف خیلی وقته گم شده .داری دنبال چی میگردین رییس؟
بهزادگ
United Arab Emirates
روزی میرسد ک حتی افغانستان هم ب ایران پشت کند ‌البته اتفاق افتاده بخود نمیگیریم؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تا وقتی مسئولین کشور آیفون دست بگیرن، همینه که هست
:)
Iran, Islamic Republic of
واقعا خجالت داره!
(مرگ بر کره جنوبی؟! )چرا؟!
بخدا تا حالا هرچی مرگ به کشورهای دیگه فرستادیم به خودمون برگشته!
اینطور نیست؟! بجای اینکه مرگ بر آمریکا بکنید یکم درک داشته باشین...من نمیگم کره کار درستی کرده
ولی اصلا قشنگ نیست که بیاین بگین مرگ بر کره جنوبی!