شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۵

عجیب‌ ترین طرح فروش خودرو؛ طرح لپ لپی

يکشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب: 640835
بازار خودرو این روزها آنقدر برای «جریان نقدینگی» جذاب شده که بسیاری از شهروندان حاضرند در طرح‌های‌پیش‌فروش نامتعارف خودروسازان نیز شرکت کنند، حتی اگر علاوه‌بر قیمت و زمان دقیق تحویل، مدل خودرو نیز نامعلوم باشد.
عجیب‌ ترین طرح فروش خودرو؛ طرح لپ لپی
به گزارش جهان نيوز، در طرح پیش‌فروشی که اخیرا یکی از خودروسازان داخلی به اجرا گذاشت، ۱۵ هزار نفر در آن شرکت کردند، بدون آنکه بدانند خودرو پیش‌فروش شده چیست و چه قیمتی دارد و دقیقا در چه تاریخی تحویل می‌شود.

اینکه قیمت خودرو و حتی زمان تحویل آن مشخص نباشد، مواردی مرسوم در خودروسازی کشور به‌شمار می‌روند و مشتریان با آنها غریبه نیستند، با این حال مشخص نبودن نام و مدل محصول، بسیار نامتعارف بوده و بدعتی جدید در پیش‌فروش است.
 
اصلا مگر می‌شود مشتری کالایی را بخرد که نه قیمت آن را می‌داند و نه زمان تحویل گرفتنش را و از همه عجیب‌تر، نه نام آن را؟ بیخود نیست طنازان شبکه‌های اجتماعی طرح اخیر فروش خودروسازان را چیزی شبیه «لپ‌لپ» دانسته‌اند، همان بسته‌های پلاستیکی جذاب برای کودکان که آن را می‌خرند، بی‌آنکه بدانند داخلش چیست.

بدون شک بازار خودرو ایران در حال حاضر اوضاعی ملتهب دارد و دست بسیاری از مصرف‌کنندگان واقعی، به خودرو با قیمت کارخانه نمی‌رسد؛ اما آیا چنین شرایطی دلیل می‌شود که خودروسازان به روش‌های نامتعارف فروش روی بیاورند؟ آیا فروش خودروهایی که همه چیز آنها از قیمت گرفته تا مدل، به‌نوعی شانسی و نامشخص است، با اصول مربوط به حقوق مشتریان تناسب دارد؟

آیا می‌توان در دنیا موردی مشابه را مثال زد که خودروسازی اقدام به پیش‌فروش محصول کند، بی‌آنکه نام و مدل آن مشخص باشد؟ اگر فرض کنیم به‌خاطر قیمت‌گذاری دستوری و شرایط خاص تولید در دوران تحریم، مشخص نبودن قیمت و زمان تحویل خودرو توجیه دارد، دیگر اینکه نام و مدل محصول را به مشتری نگوییم و آن را تابع شرایط آتی تولید بدانیم، در نوع خود نه نمونه جهانی دارد و نه با حقوق اولیه مصرف‌کنندگان می‌خواند.

منبع: دنیای اقتصاد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
کاش بپرسید چرا ماشین های پیش فروش اسفند تحویل شهریور را تحویل نمی دهند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
...
حسین
Iran, Islamic Republic of
مقصر مردمند که هر طرحی داده می شود سریع ثبت نام می کنند. اگر نکنند آنها نیز مجبورند به حرف مردم گوش کنند. طرح تحریم خودرو چند سال گذشته را فراموش نکنید.
Iran, Islamic Republic of
دوست گرامی بالاخره مسئول مصیبت اقتصادی موجود را پیدا کردی و به شیخ حسن راه نجات نشان دادی!
مرد مومن مردمی که هستی شان بیست سی میلیون تومان است و در یک شب ارزشش به یک سوم تقلیل پیدا می کند و کسی هم ککش نمی گزد امیدوارند که کاغذ بی ارزش را به محصولی فیزیکی و دارای ارزش نسبتا ثابت تبدیل کنند. بفرمایید با سی میلیون توما میشود خانه خرید؟ میتوان تحصیل دانشگاهی داشت؟ ارزانترین امکان، خرید قاتل معروف و آزاد بنام پراید است.
وقتی دزد خانه ات را زد بجای کتک زدن همسایه دزد را تعقیب کن
میثم
Iran, Islamic Republic of
نطق انتخاباتی سال 1400:
مردم یادتان می آید از کمپین "نخریدن خودرو صفر" رساندیم‌متان به "هجوم 700 هزار نفری" برای چیزی که نمیدونستید حتی چی هست!
یادتان می آید؟ :)))