شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
۳

رذایل اخلاقی دوران پهلوی تطهیر نمی‌شود

جمعه ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 640472
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: برخی تمام رذایل اخلاقی دوران پهلوی را فراموش کرده و پیوسته نظام ستمشاهی را حق می‎دانند.
رذایل اخلاقی دوران پهلوی تطهیر نمی‌شود
به گزارش جهان نيوز، آیت الله سیداحمد خاتمی در برنامه شب چهارم محرم حرم مطهر رضوی اظهارکرد: امروز برخی تمام رذایل اخلاقی دوران پهلوی را فراموش کرده و پیوسته نظام ستم‎شاهی را حق می‎دانند و شعارهایی به نفع آن‌ها سر می‎دهند اما نمی دانند استعمار این رژیم را برای دین ستیزی ایجاد کرد.

وی افزود: این افراد اگر حق‎مدار باشند با کمی مطالعه به خباثت پهلوی پی‎ برده و به جای حمایت از این خاندان علیه آنها نیز شعار خواهند داد و مهم است جانب حق رعایت شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: سیدالشهدا(ع) پیوسته در واقعه کربلا حق‎مداری را به اصحابشان یادآوری می کردند زیرا حق‎مداری امر مهمی است که تشخیصش کار سختی به‎شمار می‎رود. 

خاتمی تاکید کرد:  موج باطل بین مردم، علاقه‏‌های عاطفی و دوستان فاسد از جمله مواردی هستند که باعث حق‎گریزی می‎شود و مومنان باید مراقب باشند در دام این موارد گرفتار نشوند. مومن هرگز تن به باطل نمی‎دهد حتی اگر برای او مشکل پیش بیاید باز هم حق را انتخاب می‎کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: فاصله گرفتن از جبهه ولایت‎ فاصله از راه حق بوده و از صدر اسلام تا کنون خیلی‎ها به خاطر اینکه از حق دفاع نکردند، به اسلام ضربه وارد کردند.
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
خجالت و حيا هم خوب چيزي است!؟
Iran, Islamic Republic of
این نسل های جوان منجلاب آن دوران را درک نکرده اند و نمی دانند. محل کسب اطلاعاتشان هم این شبکه های مجازیست که معمولا دروغ می گویند یا دروغ و راست را بهم می بافند و خودشان اهل کتابخوانی و مراجعه به مستندات نیستند. از طرف دیگر عملکرد عده ای از مدیران نیز مشکلاتی ایجاد کرده است که دروغ های اینها در مورد دوران سراسر فساد پهلوی را باور می کنند. لذا عجیب نیست که جرثومه فساد و فحشا رضاخان و پسرش را بهش ارادت پیدا کنند. وقتی با رسانه و تبلیغات کاری کردند که در زمان امام حسین (ع) به یزید می گفتند امیرالمومنین و خود امام را خروج کرده بر امام وقت (یعنی یزید ) می دانستند
Iran, Islamic Republic of
...