شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

آمار تلفات زلزله دیروز سیستان‌ و بلوچستان

شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۰
کد مطلب: 638964
مدیر عامل هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: براثر بروز زلزله امروز در روستای «شندل گونان» اطراف مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان ایرانشهر یک دختر ۱۸ ساله جان خود را از دست داد.
آمار تلفات زلزله دیروز سیستان‌ و بلوچستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از روابط عموومی جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان، رسول راشکی اظهار داشت: این حادثه عصر دیروزبراثر برخورد سنگ به سر این دختر ناشی از ریزش آور از دره رخ داد و موجب مرگ وی شد.

وی ادامه داد: همچنین براثر بروز چندین زلزله و پس لرزه ۲ نفر نیز در روستای «سمسور» بخش «بزمان» مجروح شدند و به صورت سطحی مورد درمان نیروهای اورژانس قرار گرفتند.

گفتنی است، پیش از این برخی منابع محلی از کشته شدن ۲ نفر براثر این زلزله در روستای سخت گذر «شندل گونان» خبر داده بودند اما هیچ یک از دستگاه های امدادی آن را تایید نکرده و اعلام کردند در حال بررسی موضوع با اعزام امداد هوایی هستند.

زلزله آسیبی به آثار تاریخی سیستان و بلوچستان وارد نکرده است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: براساس بررسی‌هایی که تا این لحظه انجام شده است، زلزله صبح دیروز هیچ آسیبی به آثار تاریخی استان وارد نکرده است.

علیرضا جلالزایی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیروز جمعه ۱۶ شهریور ۹۷ در این باره گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده از سوی ماموران یگان حفاظت استان مشخص شد تاکنون هیچ آسیبی بر اثر زلزله به آثار تاریخی سیستان و بلوچستان وارد نشده است.

او ادامه داد: بررسی کارشناسان و ماموران یگان در مناطق مختلف استان که زلزله در آنها احساس شده است ادامه دارد اما تا این لحظه گزارشی از آسیب ارائه نشده است.

جلالزایی تصریح کرد: متاسفانه پس‌لرزه‌ها همچنان ادامه دارد و اگر اتفاق خاصی در حوزه آثار تاریخی استان گزارش شود، متعاقبا اعلام می‌شود.براساس گزارش مرکز لرزه‌نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین لرزه‌ای به قدرت ۵/۶ ریشتر ساعت ۱۰ و ۵۳ دقیقه و ۳۶ ثانیه، در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در محدوده مسجد حضرت ابوالفضل روی داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *