دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

صحبت های اردوغان و پوتین بعد از اجلاس

جمعه ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب: 638934
بعد از پایان سخنرانی سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه روسای جمهور هر سه کشور مطالبی را در تکمیل صحبت‌هایشان ارائه کردند.
صحبت های اردوغان و پوتین بعد از اجلاس
به گزارش جهان نيوز، بعد از پایان سخنرانی سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در اجلاس تهران درباره سوریه که امروز(جمعه 16 شهریور) برگزار شد،  رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه گفت: تأکیدم بر بمباران موجود در ادلب است که باید آتش بس برقرار شود چرا که مردم غیرنظامی ادلب ترس بزرگی از این موضوع دارند. با موج مهاجرت از این منطقه روبرو هستیم و آنها فقط می‌توانند به سمت مرزهای ما بیایند. باید تدابیر لازم در برابر گروه‌های تروریستی اندیشیده شود. پیروزی این اجلاس اعلام آتش بس است.

در ادامه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بعد از سخنان روسای سه کشور در این اجلاس گفت: تروریست‌ها اقدامات تحریک آمیز خود را با استفاده از پهپادها انجام داده وهم‌چنین با پهباد اقدام به بمباران می‌کنند و نمی‌توان این را نادیده گرفت و باید درباره تمام ابعاد اوضاع جدی سخت و مشکل موجود تصمیم گیری کرد.دولت قانونی سوریه حق دارد تمامی سرزمین خود را تحت کنترل خود قرار دهد. موفق شدیم مشکلات قبلی را حل کنیم و باید به سمت تدوین کمیته قانون اساسی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه کار خود را انجام داده و توافقات صورت گرفته را اجرایی کرده است. ضمنا فهرستی از نمایندگان دولت سوریه را به سازمان ملل متحد و آقای دیمیستورا ارائه داده و همچنین لازم است اپوزیسیون فهرست نمایندگان خود را تدوین کند. 

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: باید بخش سوم کمیته قانون اساسی را تشکیل دهیم  و این کار باید با سرعت بیشتری انجام شود و بدون کار مشترک ما در چارچوب آستانه بعید می‌دانم انجام شود.

پوتین اظهارداشت: در فصل سوم بیانیه این اجلاس آمده است که اوضاع منطقه ادلب بررسی شده و براساس همکاری در آستانه توافق شده که مشکلات را حل کنیم.
منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *