جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۳۸
یکسال از مدیریت منتقدان پرهیاهو گذشت

وقتی پایتخت اسیر روزمرگی اصلاح طلبان می‌شود/ عمر تهران به انتخاب شهردار بیمار و بازنشسته سپری شد

چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۵:۵۲
کد مطلب: 638330
اصلاح طلبان شورای شهر تهران با عملکردی که در این دوره از خود نشان دادند ضعف کارکردی و مدیریتی این جریان را عیان کردند.
وقتی پایتخت اسیر روزمرگی اصلاح طلبان می‌شود/ عمر تهران به انتخاب شهردار بیمار و بازنشسته سپری شد
گروه سیاسی جهان نيوز: شهرداری و شورای شهر تهران در دوره جدید چه عملکردی از خود به جای گذاشته‌اند. موضوعی که امروز بسیار مطرح است و حتی مقایسه میان نوع عملکرد مدیریت «محمد باقر قالیباف» و همچنین شهردار و شورای شهر فعلی تهران مورد توجه شدید قرار گرفته است.موضوعی که حاکی از آن است که چندان رضایت خاطری نسبت به این عملکرد وجود ندارد و حتی بعضا «محسن هاشمی» رئیس شورای شهر تهران هم خود یکی از منتقدان اصلی این روند است.

چرا مردم وضعیت فعلی شهرداری را با دوران قالیباف مقایسه می کنند؟
مدیریت کلان شهر بزرگ تهران با مشکلات عدیده ای در این روزها دست و پنجه نرم می کند. عدم به ثمر رسانی پروژه های شهری یکی از همین موارد است . چند روز پیش بود که محسن هاشمی در یک بازدید سرزده از پروژه پایانه شرق تهران با انتقاد از اینکه شهرداری هنوز نتوانسته این پروژه را تکمیل کند و اعداد و ارقامی که بیان می کند پایانه شرق 95 درصد پیشرفت داشته جعلی بوده و 70 درصد رقم واقعی است، عنوان کرد: «14 ماه است که این پروژه خوابیده است و پروژه محل زندگی کبوترها شده است و اگر هرچه زودتر افتتاح نشود، خراب می‌شود.»

خبر مرمت پل کریمخان که با اخبار و حاشیه های فراوانی روبرو شد و موجب این انتقاد شد که شهرداری در مرمت یک پل که خطرات زیادی برای شهروندان ممکن است ایجاد کند هم دچار مشکل است یکی دیگر از این موارد بود.

خط هفت مترو تهران که چند ماهی از شروع شهرداری جدید اصلاح طلب یعنی در زمان «محمد علی نجفی» بسته شد در حالی که در دوره قالیباف این خط افتتاح شده بود یکی دیگر از موارد است. خط ۷ مترو که از ۸ آبان ۱۳۹۶ به موضوع وجود مسائل ایمنی تعطیل شده بود، از روز شنبه ۲۳ تیرماه ۱۳۹۷ با بازگشایی بخش میانی خط حدفاصل ایستگاه مهدیه تا شهید نواب صفوی، فعالیت خود را مجدداً از سر گرفت.  این درحالی بود که اعضای شورای شهر قبلی که شامل اصلاح طلبان هم می شدند طی سوار شدن در قطار این خط و بازدید میدانی نقص ایمنی آنرا رد کردند.

 اسفندماه سال قبل بود که زهرا نژادبهرام عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران درباره انتظارات مردم از دوران جدید مدیریت شهرداری اظهار داشت: «قرار نيست شهردار كار اجرايي انجام دهد و این تقصیر قالیباف بود که از ۴صبح تا ۱۱ شب کار می‌کرد!»

اما اینک زهرا صدراعظم نوری دیگر عضو شورای شهر تهران هم طی گفتگویی، گفته است: »قالیباف برج و پل در تهران می ساخت و ما کار نرم افزاری می کنیم!»

ماجرای بریدن گوش یک نوجوان کار و غوغاسالاری اصلاح طلبان
در مناظرات انتخاباتی سال 96 بود که اسحاق جهانگیری نامزد پشتیبان حسن روحانی پشت تریبون ایستاد و با انتقاد از اقدامات شهرداری تهران گفت: «ماموران شهرداری به صورت مادر دستفروش سیلی زدند، وقتی فیلم را دیدم انقدر احساس بدی بود که انگار به من زدند.» این درحالی بود که این واقعه در شهر دیگری یعنی فومن اتفاق افتاده بود و اصلا ربطی به شهرداری تهران نداشت. در این راستا غوغاسالاری های بسیاری در خصوص برخورد ماموران شهرداری با دستفروشان و کودکان کار مطرح شد که همه برای تخریب قالیباف صورت گرفت. اما اینک فیلمی منتشر شده که نشان می دهد ماموران شهرداری در زمانی که اصلاح‌طلبان مدیریت شهر تهران را در دست دارند گوش یک کودک کار که زباله های بازیافت را جمع آوری می کند با تیغ بریده و بخیه خورده است.

البته بررسی منطقی این موضوع جزو اصول اصلی کار است و نباید یکطرفه به قاضی رفت اما باید گفت اگر این اتفاق در زمان شهرداری قالیباف می افتاد چه جار و جنجالی علیه وی از سوی پروپاگاندای رسانه‌ای اصلاحات صورت می گرفت و چقدر در جهت تخریب وی توپخانه رسانه ای این جریان شلیک می شد؟

همچنین خبر رسیده که یک مرد میانسال در مقابل شهرداری تهران خودسوزی کرد.براساس اطلاعات موجود این فرد ابتدا با صدا بلند فریاد می‌زد و سپس با ریختن بنزین و روشن کردن شعله خودش را به آتش کشید.

برخی از شهروندان مدعی هستند این فرد صاحب مغازه‌ای در منطقه دو شهردار یتهران بوده است که از سوی شهرداری ۵۰۰ میلیون تومان جریمه شده است.همین امر باعث شده تا این فرد به شهرداری تهران مراجعه کرده و از آنها تقاضای کمک کند اما زمانی که پاسخ مناسبی از نظر خود دریافت نمی‌کند اقدام به خودسوزی می‌کند.

حال باید دید که اصلاح طلبان با این نوع اخبار نگران و ناراحت کننده چه واکنشی از خود نشان می دهند؟

ضعف اصلاح طلبان در انتخاب شهردار
شهرداری محمد علی نجفی در شهر تهران یکی از ضعف های بزرگ شورای شهر تهران در زمانه ای است که اصلاح طلبان تمامی کرسی ها را در اختیار دارند. همیشه انتقاد می شد که نجفی با توجه به اینکه در گذشته هم حوزه مدیریتی خود را به طور نصفه و نیمه رها کرده است، چطور قرار است مدیریت کلان شهر تهران با اینهمه وسعت و پیچیدگی را به دست فردی که به بهانه بیماری چندین پست را با استعفا ترک کرده است، تحویل گیرد.

 اصلاح طلبان اما گوششان به این حرف ها بدهکار نبود تا اینکه بازهم رویه آقای استعفا تکرار شد وی در پایان سال 96 بعد از چند ماه اعلام استعفا کرد که این موضوع تا بعد از تعطیلات نوروز مسکوت ماند و بعد از ان اصلاح طلبان در حالی که اصرار می کردند نجفی بماند، استعفای وی را به دلیل بیماری شدید و جهت درمان پذیرفتند.

بعد از این ماجرا اصلاح طلبان شورای شهر «محمد علی افشانی» را انتخاب کردند. شهرداری که عکس وی در سال 94 در مراسم استقبال ازشهدای حادثه منا در شیراز منتشر شد که نشان می داد که آقای شهردارجدید و اطرافیان وی گل های باغچه ای را از ریشه کنده و در مراسم حضور یافته اند. برخی از رسانه ها به طنز تیتر زدند که آقای شهردار از این به بعد با گل ها مهرمانتر باشید.

مدیریت افشانی در شهرداری تهران بزرگترین سمت وی در عرصه کاری او بود که همین موضوع سبب شد تا انتقاداتی نسبت به افشانی بوجود آید که آیا اصلاح طلبان مدیر سطح بالاتری نداشتند که وی را دراین حوزه به کار گیری کردند. اما این تمام ماجرا نبود و اینک با وجود تصویب طرح اصلاح قانون منع بکارگیری بازنشستگان در امور مدیریتی حالا شهردار تهران بایستی پست خود را ترک کند. این قانون نه تنها شامل حال وی بلکه برخی از مدیران میانی شهرداری تهران از جمله «مرتضی حاجی» مدیرعامل موسسه همشهری که انتخاب او در این سمت به خاطر سن بالایی که دارد در ابتدا مورد انتقاد جدی قرار گرفت، می شود. البته اقدامات حاجی در همشهری و واگذاری چند مجله مهم این موسسه به یک جوان اینک مورد انتقاد جدی اصلاح طلبان و روزنامه نگاران قرار گرفته است.

چند روز پیش نیز از رئیس شورای شهر تهران در خصوص بازنشستگی افشانی سئوال شده بود، سئوالی که به نظر می رسد که برای اعضای شورای شهر تهران بسیار آزار دهنده است؛ چراکه محسن هاشمی در این حوزه به خبرنگار رسانه ملی پاسخ داد که به دنبال موضوع برکناری رئیس خود باشند که این موضوع توسط مجلس پاسخ داده شد که رئیس رسانه ملی شامل چنین قانونی نمی شود.

به هر جهت شهر تهران در دوره جدید مدیریتی دچار مشکلات و مسائل مختلفی است که بسیاری از این امور از عدم تصمیم گیری مدیریتی درست شورای شهر تهران و متعاقب آن شهردارانی که مشکلاتی دارند و مهمان چند روزه پایتخت نشینان هستند نشات می گیرد که به نظر می رسد با وجود بازنشستگی افشانی این موضوع هنوز ادامه دار است.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه رسانه جهان نیوز عزیز تمام وقت و انرژی خود را دارد صرف ضعیف نشان دادن اصلاح طلبان میکند و در ننتیجه دارد اعتماد همومی به دولت و نظام را نا خواسته اجرای میکند بهتر است کمی منصف بود چون اولین جای که دودش به چشماشانبرود خود این رسانه هستند
سیامک
Iran, Islamic Republic of
اصلا نیازی به تلاش نیست خودشون دارن ضعفشونو نشون میدان این حرف محسن هاشمی چند روز پیش است:
«اصلاح‌طلبان آمادگی لازم برای داشتن چنین قدرتی را نداشتند و از نظر عملگرایی، اصلاح‌طلبان کم آورده‌اند.»
Iran, Islamic Republic of
هرگز گندكاريهاي جماعت افساطلب را به پاي نظام مقدس جمهوري اسلامي نگذاشته و نخواهيم گذاشت.چون اين همان چيزيست كه اين جماعت وطن فروش غرب زاده و اربابان غربي اونها طراحي كرده و به دنبال اون هستند.
Iran, Islamic Republic of
ما هم در فساد اينها شريكيم چونكه ميدان را خالي كرديم كه جولان بزنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
جهان :
بر سر قبری فاتحه می خوانی که مرده ای در آن نیست .آنچه گزینه داشته جریان اصلاحات رو کرده است .همه می دانند که شایستگان را برداشتند و ناشایستگان را گماردند.نتیجه این شد که همه ی آقایان که روزی خود را همه کاره ی برجام معرفی می کردند همچون لاکپشت در لاک خود خریده و دیگر در انظار عمومی و رسانه ها و جمع خبرنگاران حاضر نمی شوند و نمی گویند دلیل این همه یکه تازی گرانی چیست .راستی آنکه ادعا می کرد اگر رییسی بیاید دلار هفت هزار تومان می‌شود کجاست؟ای کاش معنی آیه آن الله یامرکم آن تودا امانات ال اهلها را می فهمیدند.راستی چرا این روزها رییس دولت نرخ تورم را اعلام نمیکند؟
Iran, Islamic Republic of
فعلا جنگ قدرت بین اصولگریان و اصلاح طلبان در حال انجام است و مشکلات مردم چماقی شده است در دستان این یزرگان تا همدیگر را محکوم کنند . ولی غافل ازان هستند که دارند زیر پای خود را خالی میکنند و اب به اسیاب دیگران میریزند بهتر است ترمز دستی را بکشند
مسعود
Iran, Islamic Republic of
حساب افسادطلبان كه كاملا" روشنه و احتياجي به توضيح و تفسير و توجيه نداره , اما قطع به يقين اون جماعتي هم كه ادعاي اصولگرايي دارند و با هدف به قدرت رسيدن خودشون ,به افسادطلبان حمله كرده و آنها را مي كوبند, كمترين اعتقادي به اصول انقلاب و نظام نداشته و ندارند.اينها ,اصولچرا و اصولسوارند نه اصولگرا....
Iran, Islamic Republic of
خلايق هرچه لايق.
مردم تهران حقشون همينه.
مردمي كه در طول سه دهه گذشته در اكثر انتخاباتها بيشترين رأيها را به فتنه گران و اسهال طلبان غربگداي متفرعن دين به دنيافروش داده اند, حقشونه بدتر از اينها سرشون بياد.
United Kingdom
مردم از ترس امثال شماها به اصلاح طلبان رای میدادند و امروز دیگه ...!!!!!!!!!!!!
محمد
Iran, Islamic Republic of
پس قبول کردی اصلاح طلبان فتنه گرند...
Iran, Islamic Republic of
تا موقعی که سخنان من و شما بریده شده چاپ میشود هیچ چیزی معلوم نمیشود
Iran, Islamic Republic of
البته نمیدونم چطور رائی بود که کشت وکشتاراصلاح طلبها حاضر نشدند دوباره ده درصد صندوقها رو بشمارند!
United States
عاقل بین بد و بدتر اصلاح طلب رو ترجیح میده
مسعود
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
شما از ترس یک پدیده خودت رو گرفتار یک مصیبت عظما میکنی؟
Iran, Islamic Republic of
اينها دنبال كار نيستند دنبال جيب هستند
United Kingdom
کلا سالهاست عمر مملکت هم در اثر انتخاب افراد غیر متخصص و پیر و از کار افتاده هدر شده.اما فردای ایران روشنه.
Iran, Islamic Republic of
شلم شورباي شهر تهران
تهران جزئی از ایران است . ایران فقط تهران نیست . چرا اونهایی که تهران نشستن فکر می کنن همه چی رو میفهمن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
United Kingdom
الان شهر شما گل و بلبله لابد؟
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
من ساکن قم هستم الان که اصول گراها در شهر رای آورده اند
هر چند وقت یک بار یک بزرگ راه افتتاح میشه
مسیر جمهوری - پردیسان چندین سال خوابیده بود که امسال افتتاح شد
United States
افشانی مدیر قابلی است
Iran, Islamic Republic of
بابا خود افشانی گفت ابَر شهر ، را الزاما نباید ابَر مرد اداره کند.حالا تو کاسه داغ تر از اش شدی؟!
United States
کدوم کاسه کدوم آش؟مدیر قابل یعنی ابر مرد؟؟! حالت خوبه ؟
Iran, Islamic Republic of
نه خیر مدیر قابل یعنی مدیری که نمایندگان استانی که قرار بود این اقا استاندارش بشه ،استعفا کردند که ما اینو نمیخوایم!
Iran, Islamic Republic of
استاندار شد نماینده ها هم هیچ کاری ازشون بر نیومد چون خلاف قانون می گفتند
Iran, Islamic Republic of
محض اطلاع انتخاب استاندار ربطی به نمایندگان ندارد. خود نماینده ها فهمیدند و رفتند سرجاشون نشستند
Iran, Islamic Republic of
حرف اینه که اینقدر لایق بود ! نماینده ها خودشون رو به کشتن دادن که این اقا پا تو شهرشون نزاره.بحث قاونی بودن یا نبودن نبود.
Iran, Islamic Republic of
هم لایق بود هم قانونی
هیچی نمیدونی بیخود افاضه نکن
United States
ابر مرد میخواد 55 هزار میلیارد بدهی بذاره روی دست شهرداری!
قالیباف ابر مررررررد بود
Iran, Islamic Republic of
اون 55 میلیارد بدهی دولت به شهرداریست که روحانی نمیده وقرار بود این شورای شهر سوگلی اصلاح طلبان با تعامل با دولت روحانی ازش بگیره که ظاهرا دل وقلوه دادن سرجلسلت دولت ،هم نتونسته بدهی تهران رو از دولت تصفیه کنه.
در ضمن این بدهی الان ثمره اش مترو واتوبان وپل وپارک و...که مردم دارن ازش استفاده میکنند.نه مثل بدهی این شورا که تا حالا شده تبلت وماشین وسفره هفت سین 14میلیونی وجشن رقص دخترکان در برج میلاد !
Bulgaria
افسوس که تهرانی ها قدر قالیباف را ندانستند
یک طلبه
Iran, Islamic Republic of
جهان لطف کن و صحبتهای امروز مرجع عالیقدر آیت الله مکارم در موضوع گرانی را نشر دهید البته مثل سایت انتخاب تغییر ندهید صدا را از سایت مدرسه فقاهت بگیرید و نشر دهید . ممنون
Iran, Islamic Republic of
نوش جون مردم تهران
این هم نتیجه رای تَکراری
بوسجین
Iran, Islamic Republic of
فرقی بین اصول گرا و اصلاح طلب نیست هر دو جناح هم دچار روز مرگی شده اند اوضاع کشور و ملت نشانه ان است ...
دانا
Iran, Islamic Republic of
شنیدم که شهرداری تهران برای مراسم فرهنگی گفته نباید از بودجه شهرداری استفاده بشه ولی برای همشهری میلیاردی هزینه کرده اینکه دیدگاه لیبرال ها با مذهبی ها فرق می کنه جای خودش ولی منظورتان از بودجه همون بودجه کشور اسلامیه نه؟ اون وقت کدومش ترجیح داره ترویج فرهنگ دینی یا تبلیغ جناح شخصی هدف فراموش شده حکومت و انقلاب اسلامی نشون می ده شماها فراموش کردین مسئولان حکومت اسلامی هستید یادم رفت شما لیبرالی هستید
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
اینم از شورای شهر تهران. اونم از لیست امید و دولت اعتدالتون. حالا هی بدو بدو برید به اصلاح طلبها رأی بدین