دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲

برجام برای لغو تحریم‌ بود نه بردن آبروی دشمن

يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 637855
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، گفت: منطق برجام لغو تحریم‌های هسته‌ای بود و اینکه گفته می‌شود ما رفتیم بین اروپا و آمریکا اختلاف انداختیم یا دیگر موارد مسائل حاشیه‌ای است.
برجام برای لغو تحریم‌ بود نه بردن آبروی دشمن
به گزارش جهان نيوز، جواد کریمی قدوسی در جریان سوال از وزیر امور خارجه در نشست علنی امروز مجلس (یکشنبه 11 شهریور 97) گفت: منطق مذاکره و برجام ما لغو تحریم‌های هسته‌ای بود حال اینکه گفته می‌شود سایه شوم جنگ را برکنار کردیم، رفتیم آبروی دشمن را بردیم، رفتیم اختلاف بین اروپایی‌ها و آمریکا ایجاد کنیم،‌ رفتیم که حق انرژی هسته‌ای را بگیرم، رفتیم که PMD را ببندیم و رفتیم که با دنیا آشتی کنیم مسائل حاشیه‌ای است. منطق مذاکره و برجام لغو تحریم‌ها بود و مابقی مسائل قابل قبول نیست. 

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای وزیر امور خارجه در رابطه با سفر شما به فرانسه سوال من این است که همان روزی که شما به فرانسه تشریف بردید و با مقامات این کشور دیدار داشتید با کمک دستگا‌ه‌های اطلاعی فرانسه، اراذل و اوباش ( منافقین،‌ سعودی‌ها، وهابیان و سران داعش و ...) را از سراسر جهان جمع کرده بودند. ما در کشور فرانسه سفارتخانه داریم و سفیر باید به شما برآورد بدهد که شما دو روز دیرتر یا زودتر بیایید و برگردید و حضور شما با اجلاس اراذل و اوباش دنیا همزمان نشود. بعد هم شما هیچ اعتراض و بیانیه‌ای نداشتید من کی گفتم که شما دیپلماسی را قطع کنید چرا اتهام می‌زنید من هیچگاه معتقد به این مسائل نیستم بلکه گفتم همزمان شدن این سفر جای سوال دارد. 

وی افزود: امسال هم همان حادثه تکرار شد و همین دولت فرانسه است که وزیر امور خارجه‌اش مصاحبه می‌کند و می‌گوید ایران بدون پذیرش مذاکرات موشکی و منطقه‌ای نمی‌تواند با ما تعامل داشته باشد. 

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: در رابطه با چهار نفر نفوذی در تیم مذاکرات هسته‌ای مجلس برای تحقیق و تفحص از مدیران و افراد با نفوذ دوتابعیتی در امور کشور مصوبه گذراند، کمیته تحقیق و تفحص تشکیل شده و یکسال کار کرده است ولی یک لیست صدنفره‌ای را از مسئولین و بعضی از مقامات جمهوری اسلامی را در این باره تهیه کرده است. 

نماینده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: براساس شواهد و قرائن اطلاعاتی و استعلام‌ها در صفحه اول این لیست نام آقای عبدالرسول دری اصفهانی با تابعیت مضاعف کانادا آمده که مسئول کمیته پولی و بانکی هیات مذاکره کننده هسته‌ای است. آیا این سمت کمی است. این سمت از وزارت که امور جاری کشور را انجام می‌دهد بالاتر است. چرا که در یک راهبرد سرنوشت‌ساز که مذاکرات 1+5 است آن هم مهمترین بخش مذاکره که مسائلی پولی و بانکی است را برعهده گرفته است. 

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقا زاده داري
Iran, Islamic Republic of
صحبت های آقای کریمی منطقی و درست است و جواب ظریف نادرست. امروز ما به سادگی توجیهات تیم دولت را قبول نمی کنیم.