يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

احیای مذاکرات تجاری آمریکا و کانادا

شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب: 637548
مذاکرات بین آمریکا و کانادا بر سر توافقنامه جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی موسوم به نفتا قرار است هفته آینده از سر گرفته شود.
احیای مذاکرات تجاری آمریکا و کانادا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، مذاکرات آمریکا و کانادا برای دستیابی به توافق جدید تجارت آزاد آمریکای شمالی روز جمعه بدون دستیابی به نتیجه مشخصی پایان یافت ولی قرار است هفته آینده از سر گرفته شود.

بر اساس این گزارش کریستیا فریلند وزیر خارجه کانادا در یک کنفرانس خبری در سفارت این کشور در واشنگتن اذعان کرد که هنوز به راهکار مشخصی برای دستیابی به توافق با آمریکا دست پیدا نکرده ایم.

وی گفت: ما به همکاری دامه می دهیم و در حال دستیابی به پیشرفت هستیم ولی هنوز به توافق مورد نظر دست پیدا نکرده ایم. این یک توافق بسیار پیچیده است و ما قصد داریم به همکاری ادامه دهیم.

اظهارات وزیر خارجه کانادا پس از مذاکرات سخت و طاقت فرسای دو طرف بیان شده است. ترامپ تا روز جمعه به کانادا فرصت داده بود تا مذاکرات تجاری با واشنگتن را به نتیجه برساند. این رد شرایطی است که آمریکا و مکزیک پیش از این به توافق تجاری دو جانبه دست یافته اند و اکنون فشارها بر کانادا برای موافقت با درخواست های آمریکا افزایش یافته است.

وزیر خارجه کانادا افزود: برای کانادا تمرکز بر روی دستیابی به یک توافق خوب مهم است و زمانی که به یک توافق خوب برای کانادا دست پیدا کنیم، آن را نهایی خواهیم کرد.ترامپ پیش از این در مصاحبه با شبکه بلومبر تاکید کرده بود که هیچ امتیازی به کانادا نخواهد داد.

فریلند در پاسخ به این اظهارات گفت: کانادا تنها قراردادی را امضا خواهد کرد که برای این کشور خوب و مناسب باشد. مطمئن هستیم که دستیابی به قرارداد برد برد امکان پذیر است و ما همواره برای محافظت از منافع و ارزش های کانادا آماده هستیم.

وی در پایان تصریح کرد: ما مخالف تعرفه های اعمال شده آمریکا هستیم. این تعرفه ها غیرمنصفانه و غیرقانونی است. این ادعا که صادرات فولاد و آلومینیوم کانادا تهدیدی علیه امنیت ملی آمریکا است، کاملا بی پایه و اساس است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *