سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

درخواست مقام سابق واتیکان برای استعفای پاپ

يکشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب: 636497
یک مقام ارشد سابق واتیکان، رهبر کاتولیک‌های جهان را به اطلاع از سوء رفتارهای جنسی پنج سال پیش یک کاردینال سرشناس آمریکایی پیش از پذیرش استعفای او در ماه گذشته متهم کرد و از پاپ فرانسیس خواست تا استعفا دهد.
درخواست مقام سابق واتیکان برای استعفای پاپ
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، کارلو ماریا ویگانو، فرستاده سابق پاپ به آمریکا در نامه‌ای تاکید کرد در سال ۲۰۱۳ به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان گفته است که کاردینال تئودور مک‌کریک با اتهامات جنسی متعددی از سوی مقام‌های رده پایین‌تر و کشیش‌ها مواجه است.

مقام‌های واتیکان هنوز درباره محتویات این نامه اظهارنظری نکرده‌اند.
پس از آنکه به اثبات رسید کاردینال مک‌کریک یک پسر ۱۶ ساله را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است، او مجبور به کناره‌گیری شد. او یکی از مقام‌های عالی‌رتبه کلیسای کاتولیک است که نامش در یک رسوایی سوء استفاده جنسی از کودکان آمده است و اولین بار در سال ۲۰۰۲ بوستون گلوب در گزارشی فاش کرد که اسقف‌ها رسوایی آنها را لاپوشانی کرده‌اند.

از آن زمان، سوء رفتارهای بیشماری از کودکان در سراسر ایالات متحده و اروپا، در شیلی و استرالیا حاکمیت اخلاقی این کلیسا را زیر سوال برده است و موجب استعفای شماری از اعضای آن شده است.فرستاده سابق پاپ به آمریکا در این نامه‌ تاکید دارد که ژوئن ۲۰۱۳ پاپ فرانسیس را که اندکی پیش از آن به مقام پاپی انتخاب شده بود، در جریان اتهامات مک‌کریک قرار داده است.  

این مقام تاکید کرد: پاپ فرانسیس باید یک مثال خوب برای کاردینال‌ها و اسقف‌هایی باشد که سوء رفتارهای جنسی مک‌کریک را لاپوشانی کردند و به همراه سایرین استعفا دهد.

رهبر کاتولیک‌های جهان شنبه متعهد شد تا به استثمار جنسی از کودکان از سوی روحانیون پایان دهد و تاکید کرد این فساد و لاپوشانی معادل فضولات انسانی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *