سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

استقبال جهانی از انتخاب پاپ جدید

پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب: 276800
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: همان‌ گونه که من از همکاری با پاپ بندیکت شانزدهم خرسندم بودم، از همکاری با پاپ جدید برای برقراری صلح، امنیت و کرامت انسان‌ها صرف نظر از دین آنان خرسند هستم.
 به گزارش جهان به نقل از ایسنا: رئیس‌جمهوری آمریکا از انتخاب «خورگه ماریو برگولیو» آرژانتینی به عنوان پاپ جدید و رهبر کاتولیک‌های جهان ابراز خرسندی کرد و به «نخستین پاپ از قاره آمریکا» تبریک گفت.
 
 باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: به پاپ فرانسیس به دلیل انتخاب به عنوان پاپ جدید تبریک می‌گویم.
 
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: پاپ جدید به عنوان قهرمان آرمان فقرا و افراد آسیب‌پذیر در میان مردم، به ارسال پیام عشق و رأفت که منشا الهام برای جهان از بیش از 2000 سال پیش است، ادامه خواهد داد.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، اوباما گفت: انتخاب پاپ فرانسیس به عنوان نخستین پاپ از قاره آمریکا از قدرت و سرزندگی منطقه‌ای حکایت دارد که بیش از پیش بر جهان ما تأثیر می‌گذارد و ما در آمریکا مانند میلیون‌ها آمریکایی اسپانیولی‌زبان، به مناسبت این روز تاریخی شاد هستیم.
 
رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: همان‌ گونه که من از همکاری با پاپ بندیکت شانزدهم خرسندم بودم، از همکاری با پاپ جدید برای برقراری صلح، امنیت و کرامت انسان‌ها صرف نظر از دین آنان خرسند هستم.
 
کلیسای ارتدوکس روسیه امروز (پنج‌شنبه) از انتخاب پاپ فرانسیس به عنوان پاپ جدید استقبال کرد.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری نووستی، الکساندر وولکوف، سخنگوی کلیسای ارتدوکس روسیه گفت که این کلیسا از تصمیم انجمن کاردینال‌های کلیسای رم استقبال می‌کند و امیدوار است که همچون گذشته روابط بین کلیساهای ارتدوکس و کاتولیک به شکل مثبتی گسترش یابد.  ولادیمیر پوتین نیز به پاپ جدید واتیکان به دلیل انتصابش در این پست تبریک گفت.
 
به نقل از شبکه روسیه الیوم، بر اساس بیانیه اداره اطلاع‌رسانی وابسته به کرملین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به پاپ فرانسیس به خاطر انتصابش در این پست ابراز اطمینان کرد که همکاری سازنده‌ای بین روسیه و واتیکان در راستای اصول و ارزش‌های مسیحیت ادامه یابد.
 
وی ضمن ابراز خرسندی از این انتصاب گفت: امیدوارم که تلاش‌های مثمر ثمر شما به تحکیم صلح و پیشبرد گفت‌وگو بین ادیان و تمدن‌ها کمک کند. 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، خورگه ماریو برگولیو آرژانتینی که نخستین پاپ از قاره آمریکا است، روز چهارشنبه به عنوان جانشین پاپ بندیکت شانزدهم انتخاب شد.
 
این اسقف اعظم بوینوس‌ آیرس لقب «فرانسیس» را برای خود برگزیده است. این نخستین باری است که یک پاپ این نام را برای خود انتخاب می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *