جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۵
۸۳
کیهان:

اُغر به خیر آقای هاشمی! از مریخ آمده‌اید که خبر ندارید؟

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۰۸
کد مطلب: 636087
محمد هاشمی می‌گوید اگر با دنیا مذاکره کرده بودیم، بسیاری از مسائلی را که امروز گرفتار آن هستیم، دچار نمی‌شدیم.
اُغر به خیر آقای هاشمی! از مریخ آمده‌اید که خبر ندارید؟
گروه سیاسی جهان نيوز: محمد هاشمی می‌گوید اگر با دنیا مذاکره کرده بودیم، بسیاری از مسائلی را که امروز گرفتار آن هستیم، دچار نمی‌شدیم.

به گزارش جهان نيوز، وی در گفت‌وگو با روزنامه قانون و در پاسخ این سؤال که «ترامپ اعلام کرده برای مذاکره با ایران هر کجا بگویید بدون قید و شرط می‌آیم، آقای هاشمی رفسنجانی زنده بودند چه موضع‌گیری می‌کرد؟»، گفته است: مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تفکر و اندیشه‌اش این بود که مذاکره با هرکسی حتی با دشمن مفید است. جمهوری اسلامی ایران می‌تواند در دنیا مبتنی بر مکتب فکری که دارد، عمل کند. آرمان‌های انسانی در این نظام بسیار قوی است؛ اگر اسلام را درست مطالعه کنیم، می‌بینیم چندین برابر آنچه که در بیانیه حقوق بشر آمده، پیامبر اسلام 1400 سال قبل آورده است. در قرآن، احادیث و نهج‌البلاغه در مورد حفظ حقوق و کرامت انسان‌ها مسائل گوناگونی مطرح شده است که بسیاری از آنها هنوز برای مسلمانان شناخته شده نیست.

وی می‌افزاید: مذاکره به این معنا نیست که منافع ملی را به دشمن واگذار کنیم بلکه در مذاکره طرفین با هم صحبت می‌کنند حرف‌های یکدیگر را می‌شنوند، یا به توافقاتی می‌رسند یا اگر به توافقی نرسیدند شناخت نسبت به افکار، عقاید و آرمان‌های هم پیدا می‌کنند. مذاکره می‌تواند بین دو نفر یا دو ملت باشد.

رئیس دفتر مرحوم هاشمی رفسنجانی گفت: به نظرم اگر در گذشته با دنیا مذاکره کرده بودیم، بسیاری از مسائلی را که امروز گرفتار آن هستیم، دچار نمی‌شدیم. در واقع ما نتوانستیم خودمان را به دنیا عرضه کنیم. در اوایل انقلاب در رسانه ملی فعالیت می‌کردم که بحث صدور انقلاب مطرح شد و امام(ره) فرمودند که باید اسلام و ارزش‌های اسلام را به گونه‌ای به مردم و دنیا معرفی کنید تا مخاطب فرق جمهوری اسلامی با حکومت قبلی یا سوسیالیستی را متوجه شود. این فرق‌ها را با یک نامه به دنیا و به ویژه جوانان عرضه کردند. نیاز به مذاکره درباره همه موضوعات به صورت مستمر است. خوشبختانه در اسلام برای هر معضلی یک راهکار و دستورالعمل وجود دارد. دشمنان از اسلام و مسلمانان در دنیا چهره‌ای مثل داعش ترسیم کرده‌اند؛ کدام رفتار آنها اسلامی است، کجا نوشته شده هرکسی ریش بلندی دارد، مسلمان است؟ اصل مذاکره در هر زمان و مکانی با هر کسی مهم است؛ مصداق آن مذاکرات برجام است. ما در سایه مذاکره توانستیم به توافق برجام برسیم و برجام آن‌قدر به نفع ما بود که رئیس‌جمهور آمریکا از آن خارج شد. برجام، عزتی برای جمهوری اسلامی است. مرحوم هاشمی رفسنجانی موافق مذاکره بودند و می‌گفتند ما با دنیا قهر نیستیم، باید بتوانیم خودمان را به دنیا نشان دهیم و این کار در قالب مذاکره انجام می‌شود.

درباره این اظهارات چند نکته قابل تأمل است؛ نخست اینکه آقای محمد هاشمی میان دعوت دینی و مذاکره سیاسی (چانه‌زنی و معامله)، خلط مبحث کرده است. ثانیاً این سخن که «اگر با دنیا مذاکره کرده بودیم، به بسیاری از مسائل دچار نمی‌شدیم»، بیشتر از کسی پذیرفته است که بی‌خبر از کشور باشد و مثل اینکه از مریخ آمده باشد! اگر برجام مذاکره نبود، پس چه بود؟ آیا ایشان خبر ندارد که همین آقای روحانی، سال‌های 82 تا 84 چندین بار مذاکره و قول و قرار گذاشت اما همه آنها را اروپایی‌ها به هم زدند؟

محمد هاشمی خبر ندارد که در دولت اصلاحات با آمریکایی‌ها مذاکره و حتی در تسخیر افغانستان کمک کردند اما آمریکا به تلافی و تشکر(!)، ایران را محور شرارت خواند و تهدید به حمله اتمی کرد؟!

او بی‌اطلاع است که برادر مرحومشان در دولت خود، مدل مذاکرات توهین‌آمیز با اروپا (که اروپایی‌ها آن را گفت‌وگوهای انتقادی می‌خواندند) پذیرفت اما در سرانجام کار، از سوی دادگاه آلمانی متهم به ترور و محکوم به جلب در صورت سفر خارجی شد؟!

محمد هاشمی خبر ندارد که مرحوم هاشمی در دولت بوش پدر به درخواست مذاکره درباره گروگان‌های آمریکایی در لبنان تن داد و وعده نسیه گرفت اما آمریکایی‌ها وقتی خرشان از پل گذشت، زیر تعهد خود زدند؟! آیا او خبر ندارد که با وجود مذاکرات با آمریکا در ماجرای گروگان‌ها و گرفتن تعهدات سفت و سخت درباره عدم تکرار دشمنی‌ها و کارشکنی‌های گذشته، آمریکایی‌ها پس از آزادی گروگان‌ها زیر تعهدات خود زدند و خلاف آن عمل کردند؟

با وجود همه سوابق روشن، چرا محمد هاشمی ادعا می‌کند اگر با دنیا مذاکره کرده بودیم گرفتار درگیری‌های امروز نبودیم؟ منظور او از دنیا کیست؟!

ثالثاً ترامپ از برجام خارج شد چون به استناد اظهارات مقامات دولت ما، یقین دارد که دولت روحانی به هیچ قیمت حاضر به خروج از برجام نیست؟ وقتی این تضمین با صدای بلند داده می‌شود، ترامپ دیوانه است که تعهدات برجامی درباره لغو تحریم‌ها را زیرپا نگذارد و از برجام خارج نشود؟!

رابعاً درباره عواقب خوش‌بینی به مثابه شیطان بزرگ همین بس که مرحوم هاشمی در جمع مردم کرمان گفته بود وزیر خارجه آمریکا به دکتر ظریف قول داده برخی کاستی‌ها و بدعهدی‌ها را جبران می‌کند. مرحوم هاشمی با هیجان‌زدگی بی‌دلیل می‌گفت «تابو شکست» اما امروز، توافقی یک‌طرفه برجا مانده که فقط دولت ما آن را اجرا می‌کند و نه اروپا زیر بار تعهدات خود می‌رود و نه آمریکا. آیا این عبرت‌آموز است یا اسباب تفاخر؟! آقای محمد هاشمی باید بگوید به زعم امثال ایشان، غیر از برنامه هسته‌ای و فناوری بومی فراهم آمده، قرار بوده به کدام سرمایه‌های دیگر چوب حراج بزنند که نتوانسته‌اند؟ و آیا این مدل سخن گفتن‌ها، برای فرار از پاسخگویی درباره اغوای مردم و خسارت‌های بزرگ به کشور و نظام است؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
افکار فسیل شده امثال این آقا را باز نشر ندهید
محمدیان
Germany
مذاکره بهترین و آخرین راه است و آخر همه جنگها و دعواها مذاکره و صلح بوده
Iran, Islamic Republic of
ملتی که تاریخ نداند محکوم به شکست است!
"در ژانویه 1863 سرانجام مانگاس (رهبر سرخپوست ها) به مذاکره با آمریکاییان گردن‌ نهاد؛ ولی او را گرفتند و به بند کشیدند. شب در زندان او را شکنجه داده و کشتند و اعلام کردند هنگامی که در حال گریختن بوده کشته شده‌ است. فردای آن روز سرش را از تن جدا کردند و کاسه سرش را برای جمجمه‌ شناسی در نیویورک فرستادند؛ آن کاسه سر یکچند به نمایش گذارده شد. این رویداد به 25 سال جنگ آینده میان آپاچی‌ ها و آمریکاییان انجامید." (مانگاس - ویکی پدیا)
احسنت به برادر تاریخ دان
Iran, Islamic Republic of
مسلمانان در صدر اسلام در هیچ جنگی پیش قدم نبودند اول سعی میکردند با مذاکره کارها را به پیش ببرند و اگر جنگ هم میشد هیچگاه پیشگام در شروع جنگ نبودند پیشرفت اسلان با اخلاق و مهربانی بود نه شمشیر. شمشیر آخرین راه بود نه اولین
میزان
Netherlands
خوشحالم که کسانی اینگونه مسائل ملموس و قابل سنجش را مطرح می کنند که به شناخت دشمن می انجامد.
اینها چهار صد و هفتاد معهده با سرخپوستان را یک جانبه نقض کردند و هنوز سرخپوستان شرایطی بمراتب بد تر از سیاه پوستان دارند. تا همین امروز که معاهده پاریس را و و و
اینها قابل اعتماد نبوده نیستند
دست حق بهمراه حق پرستان
Canada
سرخپوستان چاره ی دیگری داشتند؟؟ هرچقدر جنگیدند موفق نشدند. هنوز هم نمی خواهند موفق شوند. علم و فن نیاموختند و هنوز نمی آموزند!!!! البته الان در جامعه به عنوان شهروند اولیه ( First Nation) به ایشان احترام میگذارند . ولی عده ای که اکثرا معتاد و الکلی هستند از آنها اغلب در جوامع دور افتاده زندگی میکنند و حاضر به داخل شدن به جوامع شهری مدرن و کسب توانایی های امروزین نیستند. هنوز با میکروبها و باکتریهای مهاجران بدنشان تطبیق نیافته و متاسفانه عمرهایشان کوتاه است.
ما در مقابل مغول و یا قوای متحدین در جنگ دوم هم بی دفاع بودیم و تسلیم شدیم و قوای بیگانه مملکت را آشغال کرد. ولی این آخر کار ملت ایران بود؟؟
برادرا اگه گفتن مذاکره از چه زمانی شروع شد؟
Iran, Islamic Republic of
برادرا اگه گفتن مذاکره از چه زمانی شروع شد؟
سعدآباد
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات از سال 82 در دولت اصلاحات توسط شیخ حسن روحانی شروع شد.
در دولت یکدست اصولگرایان چی؟
Iran, Islamic Republic of
در دولت یکدست اصولگرایان چی؟ مذاکراه ادامه نداشت؟ یکم فکر کن ببین چیزی یادت میاد
برجام بی فرجام درس عبرت بود.
Iran, Islamic Republic of
جایگزین عدم مذاکره جنگ نبوده و نخواهد بود همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره نمی کنیم و جنگ هم نخواهد شد.
United States
بخدا که راست میگه اگه از همون اول انقلاب سیاست منافع عمومی کشور را پیش گرفته بودیم الان قوی ترین اقتصاد منطقه بودید و صاحب نظر بودیم
حق
Iran, Islamic Republic of
عجب وحشتى دارند اين جماعت از مذاكره ! قطعاً يه ريگى تو كفشتون هست كه اين طورى كنترل اعصاب معصاب تونو از دست داديد !
كدوم انسان متمدن و محترمى از گفت و گو با ديگران وحشت ميكنه ، قرار نيست كه چيزى واگذار كنيد ، حرف ناحساب هم كه زدند بزنيد تو دهنشون بيخودى هزينه براى اين مملكت نتراشيد ، با قهر كردن و مذاكره نكردن هيجى درست نميشه ضمن اينكه از چنين وضعيتى فقط اسرائيل و سعودى سود ميبرند.
Iran, Islamic Republic of
شما ظاهرا که نه قطعا اطلاعات درستی از آنچه که در ئنیا می گذرد ندارید و دولت را بویژه نظام جمهوری اسلامی را نمی شناسید.ضمن تحقیق و مطالعه در این مورد هر زمان رفتید کوهی باغی صحرایی و یک سگی به شما حمله کرد بشینید باهاش مذاکره کنید تا مشکل حل بشه وگرنه شما یه ریگی تو کفشتون هست یا اعصابتان ضعیف است.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
کشور 5 سال به بهانه مذاکراتی که بنا بود همه مشکلات ما را حل کند متوقف شد و به رکود اساسی رسید و حالا هم که مبدل به بحران اقتصادی شده
این هم از نتایج مذاکرات برد برد و این وضعیتی که بجای پاسخگویی و عذرخواهی و جبران از دیگران طلبکار هستند که چرا مذاکره نکنیم
اگر مذاکرات نبود الان چه وضعی داشتیم؟
Iran, Islamic Republic of
اگر مذاکرات نبود الان چه وضعی داشتیم؟ حتما دبلار صدهزار تومنی ارزوتونه
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
در برجام تحریمهای نفتی لغو نشدند و علت افزایش نرخ دلار همین است .
ترکمنچای
Iran, Islamic Republic of
منظورم تحریمهای بانکی بود که لغو نشدند .
همونایی که ادعای جنگ داشتن باعث بوجود اومدن ترکمنچای شدن
Iran, Islamic Republic of
همونایی که ادعای جنگ داشتن باعث بوجود اومدن ترکمنچای شدن و آخر اون جنگ نابرابر شد معاهده ترکمنچای
United States
آقای ترکمنچای لطفا بشین و بوجود آورندگان ترکمنچای در آن دوران را مطالعه کن ببین چه کسانی مملکت را در ورطه قرار داد ترکمنچای انداختند
Iran, Islamic Republic of
لذت مذاکره با آمریکایی ها!!!
هنگام ورود اروپایی ها و اجداد امروز آمریکایی ها به سرزمین آمریکا یکی از رئسای بزرگ قبیله بومیان و از صاحبان اصلی این سرزمین زندانی شده و به سوختن در آتش محکوم شد. بومیان آمریکا اعتقاد داشتند اگر جسم بسوزد در دنیای بعدی دیگر مجسم نخواهد شد و رئیس بومیان آمریکا به اروپایی ها گفت اگر او را نسوزانند و به روشی دیگر اعدام کنند به اندازه یک خانه سرخپوستی طلا و دو خانه نقره به آنها میدهد. اروپایی ها قبول کردند و به او قول دادند او را با آتش نسوزانند و به روشی دیگر اعدام کنند ولی بعد از دریافت طلاها و نقره ها آتش بزرگی درست کرده او را نزدیک آتش بردند و کشیشی آورده به او گفتند به دین ما وارد شو تا بعد از مرگ به بهشت بروی و داخل جهنم و عذاب الهی نشوی! رئیس بومیان آمریکا به کشیش گفت: آیا قبیله های شما هم بعد از مرگ به بهشت خواهند رفت؟ کشیش گفت: پیروان دین ما همگی وارد بهشت میشوند! رئیس بومیان گفت نمیخواهم با دروغگو های پست فطرتی مثل شما یک جا باشم و جهنم رو ترجیح میدهم. سپس بدون قبول کردن دین اروپایی ها سوزانده شد!
مذاکرات اتمی با آمریکا از چه زمانی شروع شد؟
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات اتمی با آمریکا از چه زمانی شروع شد؟ نمیدونم چرا این برادر تاریخ دادن علاقه عجیبی به قصه سرخپویتا داره
تاریخ دان
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات اتمی از سال 1382 در دولت خاتمی شروع شد.
احسنت به برادر تاریخ دادن
Iran, Islamic Republic of
بعد از دولت خاتمی و در دولت یکدست اصولگرایان چی؟ آیا برادر تاریخ دان جواب دارن
Iran, Islamic Republic of
مروری بر بدعهدی های آمریکا تنها حاکی از این است که این کشور به دوستان نزدیک خود نیز با دید نوكر و دست نشانده می‌نگرد و همواره به دنبال استفاده ابزاری از آنان بوده و هیچ ابایی از بدعهدی نسبت به آنها ندارد لذا می توان گفت آمریکا به نماد پیمان شكنی در جهان تبدیل شده است.

گوشه ای کوچک از خیانت های آمریکا:


۱. خیانت آمریکا به انگلیس
پیمان‌شكنی با انگلیس در جنگ جهانی دوم

۲.پیمان شكنی در بحران سوئز

۳.آمریکا حتی به مستعمره انگلیس گرانادا هم رحم نکرد و به این کشور کوچک حمله کرد!

۴.فریب انگلیس توسط آمریكا در كودتای 28 مرداد

۵.خیانت آمریکا به روسیه
رویارویی آمریکا با انقلاب بلشویکی در شوروی

۶.وقوع انقلاب‌های رنگین در جمهوری‌های شوروی با حمایت آمریکا

۷.تجاوز نظامی آمریکا به چین

۸.حمایت آمریکا از کودتا علیه دولت فرانسه

۹.مشارکت آمریکا در طرح قتل رئیس جمهور فرانسه

۱۰.لیبی و برنامه هسته‌ای قذافی برای کشورش نمونه بارزی از عهدشکنی و غیر قابل اعتماد بودن آمریکا بود‌.

۱۱.حمله به عراق با وعده صلح و آرامش

۱۲.کره شمالی به امید دریافت نفت از امریکا، صنایع هسته ای اش را نابود کرد

۱۳.فروش روغن سوخته و بی کیفیت به برزیل
امریکا با فروش روغن های سوخته و بی کیفیت، تمام صنعت لوکوموتیوسازی برزیل را که در حال ملی شدن بود با شکست مواجه کرد.

۱۴.هند که بخاطر آزمایش هسته ای تحریم شده بود، پذیرفت که در ازای لغو تحریم ها با چین مقابله کند و این رویکرد را نیز در پیش گرفت اما امریکا تنها بخش کوچکی از تحریم ها را برداشت!
Iran, Islamic Republic of
...
آقای بوکسور بزن تو دهنشون
Iran, Islamic Republic of
خوب حالا دارند حرف ناحساب میزنند
ما می ایستیم کنار تو بزن تو دهنشون!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
عزیز تر از جان برادر مهربان نترس کسی از مذاکره وحشت ندارد موضوع اصلا این نیست که مذاکره بکنیم یا نه کنیم موضوع اشخاصی هستند که میروند پای میز مذاکره مشکل اصلی این است که کسانی که می روند پای میز مذاکره در واقع مذاکره نمی کنند انچه انها انجام می دهند دیکته ای است که باید بدون غلط نوشته و اجرا کنند حالا با اینطور خلایق که الفبای مذاکره را یاد ندارند و همچنین تعلقات ملی و میهنی شان بیشتر به سمت اونور هست تا کشور خودشان چه باید کرد
...
مذاکره با شیطان بزرگ بجز خسران و ضرر چیزی در پی ندارد.
Iran, Islamic Republic of
تو مذاکرات هسته ای خیلی چیزها واگذار شد و اگر در بحث موشکی و منطقه ای وارد مذاکره شویم قطعا"به سرنوشت لیبی و عراق دچار خواهیم شد و خطر جنگ حتمی است .
همنوایی با شیطان بزرگ برای شکست برجام حتما سود دارد؟
Iran, Islamic Republic of
همنوایی با شیطان بزرگ برای شکست برجام حتما سود دارد؟ بس کن اخوی
حر
Iran, Islamic Republic of
با سلام، اصلاح طلبا انگار تو غار زندگی مس کنن....
Iran, Islamic Republic of
نه ما وسيله كاسبي انها با غرب هستيم با ما انها رو ميترسانن ويا اموالمانو ميفروشن ناچيز .خلاصه هر جوري شده مارو در مقابل امريكا و اروپا نقد ميكنن
Germany
نه برادر این شمایی که تو غار زندگی میکنی چون در زندگی متمدنانه مذاکره و گفتگو بهتر از جنگ و دعوا تاثیر داره و هیچگاه جنگ به مذاکره برتری نداشته و نداره
یاسر
Iran, Islamic Republic of
" زندگی متمدنانه "
تخریب تمام آثار تاریخی دوران کهن قبل از اسلام و دوران اسلامی بدست داعش در عراق و سوریه . تخریب مجسمه های بزرگ بودا در افغانستان بدست طالبان . تخریب تمام زیرساخت های کشور فقیر یمن بدست آل سعود . جنایت حاکمان حرمین شریفین در واقعه منا . کشتار بی رحمانه دانش آموزان یمنی با سلاح های کشور های متمدن . کشتار بی رحمانه دانش آموزان افغانی در حمله انتحاری . اسارت و دست بدست کردن زنان و دختران ایزدی و مسیحی و مسلمان در عراق و سوریه . جهاد نکاح . تجاوز به زنان و دختران بوسنی پیش چشمان پدران و شوهران . تبدیل غزه به بزرگترین زندان . زندان گوانتانامو . زندان ابوغریب . کشتار دانش آموزان و معلمان در مدارس در کشور متمدن . جدا کردن فرزندان از والدین مهاجرین در کشور متمدن . هزینه هفت ترلیون دلاری کشورهای متمدن در عراق و سوریه برای ساختن زندگی متمدنانه در این منطقه . رکورد ساخت فیلم های مستهجن و مبتذل در کشور متمدن . ساختن پایگاه های بزرگ نظامی در کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی و ... و اجیر کردن زنان این کشورها برای دادن سرویس جنسی به سربازان متمدن . آزمایش داروهای ساخت کشورهای متمدن در افریقا روی بیماران . کودتا در کشورهای ایران - عراق - مصر -کوبا - پاناما - و ... بدست متمدنین . و ......
کامران
Iran, Islamic Republic of
اگر به حرف اصلاح طلبان گوش کرده بودیم باید با داعش مذاکره می کردیم و حالا قلب محور مقاومت را بتن ریخته بودند و سوریه رو دو دستی تحویل کدخدا داده بودند و داعش فرمانروای سوریه بود و تجزیه کشورهای منطقه و تهدید ایران حتمی بود.
جز بد زبانی یادشان ندادند
Iran, Islamic Republic of
فقط اهانت و بد دهنی خدا عاقبتتو بخیر کنه
وحید
Iran, Islamic Republic of
این آقا مثل اصحاب کهف سال ها خواب بوده الان بیدار شده و از هیج جا خبره نداره!!!! آقا صبح بخیر بیدار شو صورت نشسته ات رو بشور سرحال بیا!!!
Germany
جنگ هیچ گاه بر مذاکره و گفتگو برتری نداشته بیدار شو عزیز دل برادر
فقط ترسوهای افساد طلب از جنگ حرف می زنند.
Iran, Islamic Republic of
همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره نمی کنیم جنگ هم نخواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
این جماعت حاضر نیستند صورتشان را بشورند باید یک کسی آب و صابون بیاره دست و صورتشان را بشوره خخخخ!!!!! چه جور آب و صابون بیاریم....
Iran, Islamic Republic of
البته از نظر هاشمی که تمام عرصه های حکومت را لطف ملت و نظام به او داده و از تمام منفعت های حکومت استفاده می کرده و غرق در مادیات و رفاه شده و دیگر انقلابی بود را فراموش کرده و تمایلی به بودن در مسیر انقلاب را نداشته ، مذاکره با شیطان بزرگ و غارت گران جهان را هم مفید می دانسته ولی از منظر ملت انقلابی و پیرو امام خمینی ( ره ) و امام خامنه ای مذاکره با آمریکا (شیطان بزرگ ) خسارت محض برای کشور و ملت است
Iran, Islamic Republic of
مذاكره براي ملت نه توافق بابت حفظ اقا زاد ها و اموال انهاو گرفتن گرين كارت امريكا
Germany
البته مذاکره از قبل از دولت روحانی شروع شده بود و فکر نکنم برادرا فراموش کرده باشن و حالا دارن دنبال چی میگردن الله اعلم
مذاکره که خودتون شروع کردین
Iran, Islamic Republic of
مذاکره که خودتون شروع کردین
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات توسط خود شیخ حسن از سال 82 کلید خورد.
در دولت یکدست اصولگریان چی؟
Iran, Islamic Republic of
در دولت یکدست اصولگریان چی؟ مذاکره چگونه ادامه یافت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بزار حرف بزنه! بنده خدا داغداره! می خواد ثابت کنه که بزرگ خاندان هستش! چی باید می گفت!
United States
این بنده خدا بی تقصیره. اینها خانوادگی عادت به مذاکره دارند. گاهی با امریکا گاهی با بهائیها، گاهی با منافقین. بنابراین هیچ پیشنهاد مذاکرهای را دوست ندارن رد کنند.
Germany
مذاکره که در دولت قبل شروع شده بود نکنه بازم خودتونو به فراموشی میزنین؟
عجب !
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات سال 82 شروع شد شما سن و سالت قد نمیده پس سکوت کن بچه جان .
اینجاشو جا انداختی برادر
Iran, Islamic Republic of
و در دولت یکدست اصولگرایان ادامه یافت اینجاشو جا انداختی برادر
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
آخه پیرمرد، ترامپ از برجام خارج شد نه ما
مرگ بر غارتگر بیت ولمال
Iran, Islamic Republic of
چوب حراج به آقا زاده نخورد که ناراحت میشن به هرکه وهرجا خوردعیبی ندارد؟سر مایه آقایان و وارث های اینها آن وره باید حراست بشه؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
استخر فرح دسته کیه
برادر استخری آخر نگفت کجا قراره جون بده
Germany
بالاخره کجا قراره جون بدی برادر استخری؟ میدونی یا نه
اگه میدونست کجا قراره جون بده اینقد استخر استخر نمیکرد
Germany
این برادر استخری اگه میدونست کجا قراره جون بده اینقد استخر استخر نمیکرد
Iran, Islamic Republic of
شاید تو زودتر جون دادی
استخری جان آخر جواب ندادی
Iran, Islamic Republic of
من که به محل مرگ دیگران کاری ندارم و ممکنه هر جایی بمیرم و شما که به استخر گیر دادی فقط یه سوالو جواب بده آیا میدونی کجا قراره جون بدی؟
Iran, Islamic Republic of
...
استخر فرح.
Iran, Islamic Republic of
ما تا شما فتنه گران رو کفن نکنیم جان نخواهیم داد.
بدون شک مغلوب عزرائیلی
Iran, Islamic Republic of
بدون شک مغلوب عزرائیلی اصلا شک نکن
عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
چطور مطالبی که این عاقا در مورد دکتر احمدی نژاد میگه، با ذوق زدگی و آب و تاب پوشش خبری میدید و هر زمان که نیاز به تخریب دکتر احمدی نژاد دارید، بدو بدو سراغ این عاقا میرید و مصاحبه علیه دکتر می کنید، اما حالا که صحبتش به مزاقتون خوش نیومده، مخالفش شدید؟!!!
تکلیف خودتونو مشخص کنید...
مرد باشید و وسط لحاف نخوابید که بتونید به چپ و راست غلط بزنید...
مردم آگاهن و شماها را خوب شناختن
شریف مهاجر
Iran, Islamic Republic of
پاسخ جهان کوتاه وگویاست . من فکر می کنم جمهوری اسلامی با داشتن مکتب غنی ازاول انقلاب همه راه ها ی مسالمت امیز ومواجهه با جهان ودنیا را تجربه نموده است ودر خصوص ملت ها توفیقات خوبی داشت . یاد اوری چند نکته لازم به نظر مرسد اولا اینکه فرمودند با مذاکره نسبت به هم شناخت پیدا کنیم باید بگوییم اصلا انقلاب اسلامی با شناخت از مستکبرین واستعمار گران واوضاع اشفته ایران ومسلمین منطقه توسط امام خمینی وهمراهی ملت شکل گرفت .ثانیا طرح مطالب این چنینی با افکار وارمان امام همخوانی ندارد. ثالثا هیچ تغییری در مواضع دشمنان ایران اسلامی مبنی بر حسن نیت مشاهده نشد حتی بعد از مذاکرات برجام وظاهرا شاهد تغییر در روحیات بعضی از انقلا بیون هستیم.
United States
فلسفه شهادت
امام خمینی «ره»

بعضی مغرضین ما را به اعمال سیاست نفرت و کینه توزی در مجامع جهانی توصیف و مورد شماتت قرار می دهند، و با دلسوزیهای بی‌مورد و اعتراضهای کودکانه می گویند جمهوری اسلامی سبب دشمنیها شده است و از چشم غرب و شرق و ایادیشان افتاده است! که چه خوب است به این سؤال پاسخ داده شود که ملتهای جهان سوم و مسلمانان، و خصوصا ملت ایران، در چه زمانی نزد غربیها و شرقیها احترام و اعتبار داشته اند که امروز بی اعتبار شده اند! آری، اگر ملت ایران از همه اصول و موازین اسلامی و انقلابی خود عدول کند و خانه عزت و اعتبار پیامبر و ائمه معصومین - علیهم السلام - را با دستهای خود ویران نماید، آن وقت ممکن است جهانخواران او را به عنوان یک ملت ضعیف و فقیر و بی فرهنگ به رسمیت بشناسند. اینها یقینا از عوالم غیب و از فلسفه شهادت بیخبرند.
(صحیفه امام، ج 21، پیام قطعنامه)
...
درد دیده سفره خالی
Iran, Islamic Republic of
ثمره افاضات مرحوم صاحب الاستخر الفرح را در جمله تاریخی قول جان کری تضمین است را دیدیم و مدتهاست که هم سفره مردم هم روابط دیپلماسی کشور هم ارزش پول ملی هم اعتبار پاسپورت ملت هم توتال هم کرسنت جنرال الزنگنه و......
لطفا خ.....
استخری جان شروع مذاکره که با خودتون بود
Iran, Islamic Republic of
برادر استخری جان مذاکره که شما شروع کردین حالا چرا ادرس اشتباه میدی برادر استخری
مذاکره کار عشاق کدخداست .
Iran, Islamic Republic of
مذاکرات هسته ای از سال 2002 در کاخ سعدآباد استارت خورد.
در دولت یکدست اصولگرایان مذاکره ادامه داشت
Iran, Islamic Republic of
استخری جان نکنه فراموش کردی در دولت یکدست اصولگرایان مذاکره ادامه داشت
Iran, Islamic Republic of
خدا آخر و عاقبت خاندان هاشمي را ختم به خير كند ! گاهي در عجبم كه توفيق شهادت چگونه توسط همسر ايشان از مرحوم هاشمي گرفته شد و مرگ او اينگونه رقم خورد ! اصلا" به خودمان ننازيم كه شيطان در كمين ماست !
شما نگران آخر و عاقبت خودت باش
Iran, Islamic Republic of
شما نگران آخر و عاقبت خودت باش که میدونستی چه عاقبتی داری به عاقبت دیگران گیر نمیدادی
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
توفیق شهادت نصیب هرکسی نمی شود .
سید
Iran, Islamic Republic of
(شما می خواهید با دنیا مذاکره کنید؟ شما بلد هستید که با دنیا مذاکره کنید و آیا زبان دنیا را می دانید؟ در حالی که در فهم زبان ملت خود گرفتار هستید. {حسن روحانی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز در جمع هواداران اردبیلی} ) اینارو نشنیدی یا سیب و گلابی هارو ندیدی ....
Iran, Islamic Republic of
خدایا اینها کی میخواهند بفهمند ؟؟ !!! بابا مذاکره مفیده حتی با دشمن ، ولی نه به وادادگی تمام تمامی پیش شرط ها را هول هولکی و یکجا انجام بدی و حتی توان گرفتن یک امتیاز پیش و پا افتاده را نداشته باشی !! و مکرر فریاد بزنی اشتباه شد و ... آیا فرد زیرک از یک سوراخ دوبار گزیده میشه ؟؟
مذاکرات حضرات وزارت نفت را با توتال و ماجرای کرسنت را ببینید ، مذاکره با پژو و رنو را بررسی کنید ، اینقدر مملکت را بتاراج دادید کافی نیست ؟؟؟ آیا کسی پاسخ گو هست ؟؟ این ها همه از نظرات و دسته گل های معتمدین آیت الله خاطره س ، کافی نیست ؟؟؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز بارها و بارها نوشتم ولی پاک کردید. لااقل یکبار بگذارید حرف اصلی را بزنیم، واقعیته، حرف بی ربطی نیست!!! «مدعیان جریان همیشه مخوف و انحرافی اصلاحات و بسیاری از طرفدارانش عاشق بوسیدن کفش ترامپ هستند، عاشق لیس زدن جدول های کناره خیابون های لس آنجلس هستند، اینها برای خوش گذرانی های خودشون حاضرند مردم را به کام مرگ بکشند»
مگر آقا زاده همین مرحوم غریق نبود که در دولت احمدی‌نژاد گرای تحریم دارو را به آمریکا داد!!!!...
دو دوست
Iran, Islamic Republic of
شما بازم قیاس به نفس کردی برادر در ضمن نگو که نمیدونستی مذاکره رو کی شروع کرد
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
خیلی خوب و جای شکرش باقیه که درسی به نام تاریخ داریم!!!!
سه دوست
Iran, Islamic Republic of
اگه گفتی شروع کننده مذاکره کیا بودن یه جایزه داری برادر
Iran, Islamic Republic of
برادر یه دوست میدونه چگونه ترکمنچای به ایران تحمیل شد؟
منا
Iran, Islamic Republic of
اگر اول انقلاب اون ...
Germany
...
Iran, Islamic Republic of
امسال این آقا ساده دل نیستند.باید منافعی در این حرفها داشته باشند.یک کلمه پاسخ دهند که چرا مذاکرات دست و دل بازی برجام جواب نداد.