جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

کاهش محبوبیت احزاب دولت ائتلافی آلمان

چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۰
کد مطلب: 635844
نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد که محبوبیت احزاب دولت ائتلافی آلمان در بین شهروندان با کاهش چشمگیری مواجه شده و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان در بین شهروندان محبوبتر شده است.
 به گزارش جهان نيوز، تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان،نوشت: نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد که اگر انتخابات پارلمانی یکشنبه آینده در آلمان برگزار شود حزب سوسیال دموکرات با فاصله بسیار کم دومین حزب قدرتمند در این کشور خواهد شد و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم از نظر میزان محبوبیت بسیار به این حزب سنتی و از احزاب دولت ائتلافی آلمان نزدیک شده است. اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم با کاهش محبوبیت چشمگیری در بین شهروندان آلمانی روبرو شده است و پایین ترین میزان محبوبیت خود در بین شهروندان را کسب کرده است.

این نظرسنجی که از طرف موسسه اینسا انجام شده است نشان می دهد که احزاب متحد مسیحی (سوسیال مسیحی و دموکرات مسیحی) با یک درصد کاهش نسبت به هفته پیش 28 درصد آرائ شهروندان را کسب کردند.حزب سوسیال دموکرات هم با 1 درصد کاهش 16.5 درصد آراء شهروندان را کسب کرده است.

بر اساس نتایج این نظرسنجی حزب افراطی "جایگزینی برای آلمان" هم با کسب 16 درصد آراء در جایگاه سوم و فاصله بسیار کم از حزب سوسیال دموکرات قرار گرفته است. حزب چپ هم 12 درصد آراء، سبزها 13.5 درصد و حزب لیبرال دموکرات هم 10 درصد آراء شهروندان را به دست آوردند. به این ترتیب احزاب دولت ائتلافی در آلمان جمعا 44.5 درصد آراء شهروندان را کسب کردند که بسیار با اکثریت پارلمانی فاصله دارد. این نظرسنجی نشان می دهد که یک ائتلاف جامائیکا متشکل از احزاب متحد مسیحی، حزب لیبرال دموکرات و سبزها که مذاکرات ائتلافی آن در دور قبل شکست خورد با 51.5 درصد آراء اکثریت را به دست آورده است.

موسسه اینسا این نظرسنجی را در فاصله زمانی بین 16 و 20 آگوست از بین جمعا 3129 شهروند آلمانی واجد شرایط رای دادن انجام داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *