جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
رئیس‌جمهوری عراق:

پارلمان در موعد قانونی تشکیل می‌شود

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۳
کد مطلب: 635700
رئیس‌جمهوری عراق اعلام کرد، دستور می‌دهد پارلمان در زمان مشخص شده در قانون اساسی تشکیل شود.
پارلمان در موعد قانونی تشکیل می‌شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از  ایسنا، فواد معصوم، رئیس جمهور عراق در بیانیه‌ای از مردم کشورش به خاطر روحیه صلح‌آمیز و مسئولانه‌ای که در تظاهرات اخیر برای مطالبه برق، آب، بهداشت، آموزش و حل مشکلات بیکاری، کمبود ارائه خدمات و مبارزه با فساد داشتند، تقدیر کرد.

وی در ادامه با تاکید بر این که دستور می‌دهد پارلمان جدید در زمان تعیین شده در قانون اساسی تشکیل شود، از دولت و پارلمان آتی خواست همه تلاش خود را برای تحقق اصلاحات کنونی جهت تضمین بهبود معیشت مردم به کار گیرند و به قانون اساسی به عنوان اساس همه سیاست‌ها و اقدامات مطلوب پایبند باشند.

پیش‌تر حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق از معصوم خواسته بود، به منظور انجام اقدامات در راستای انتخاب ریاست پارلمان و ریاست جمهوری، بر اساس زمان تعیین شده در قانون اساسی، خود مستقیما از پارلمان جدید بخواهد در سریع‌ترین زمان ممکن تشکیل شود و نماینده فراکسیون بزرگ‌تر را به تشکیل دولت آتی مکلف کند.دادگاه عالی فدرال عراق روز یک‌شنبه نتایج نهایی چهارمین دور از انتخابات پارلمانی را تأیید کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *