جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۳
۸۱
گفتگوی عجیب سایت نزدیک به لاریجانی با یک اقتصاددان

اگر «رییسی» رای می‌آورد وضع اقتصاد بدتر می‌شد!

سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 635671
لطفعلی بخشی، اقتصاددان در این خصوص که شرایط کنونی اقتصاد، مختص دولت فعلی است و یا این‌که ممکن بود شامل دولت رقیب هم شود؟ ‌می‌گوید: «فکر می‌کنم دولت رقیب بر سر کار بود،‌ وضع از اکنون بدتر بود.»
اگر «رییسی» رای می‌آورد وضع اقتصاد بدتر می‌شد!
گروه سیاسی جهان نيوز: بالا رفتن لحظه‌ای قیمت سکه و ارز سبب شده تا بسیاری از فعالان اقتصادی از فعالیت دست نگه دارند، زیرا نمی‌توانند برنامه‌ریزی مناسبی برای آینده بازار تولید و حتی فروش داشته باشند. شاید حتی این بلاتکلیفی در میان بسیاری از اقشار جامعه اعم از تولید‌کننده،‌ وارد‌کننده، صادرکننده و مصرف‌کننده وجود دارد و تنها با اعمال سیاست‌های اقتصادی مناسب می‌توان ثبات و اطمینان خاطر را به بازار بازگرداند. با این وجود، همه این روزها به نتیجه بسته جدید ارزی دولت چشم دوخته‌اند.
 
به گزارش جهان نيوز، یک اقتصاددان درباره تاثیر بسته ارزی جدید دولت در بازار به سایت خبرآنلاین می‌گوید:‌ «تا چند روز این بسته موثر بود و حتی ۲، ۳ روز توانست التهاب بازار را کاهش دهد، اما پس از آن همان روند نامتناسب دوباره شروع شد.»
 
لطفعلی بخشی می‌افزاید: «با توجه به این وضعیت، به نظر می‌رسد باید کارهای اساسی‌تری انجام شود، زیرا اکنون وضعیت بازار بسیار پیچیده شده است و با روش‌های در پیش گرفته شده، متاسفانه شاهد همکاری با دولت نبوده‌ایم. همچنین بحث‌هایی مانند رانت و... وجود دارد و همچنان قیمت دستوری شرایطی را به‌وجود آورده تا اوضاع پیچیده شود که نشان‌دهنده نابسامانی‌ در کل سیستم تخصیص ارز و در مرحله بعد، فروش آن است.»
 
وی عنوان می‌کند:‌ «نمی‌شود فقط به بازار ثانویه نگاه کرد، بلکه باید به کل سیستم ارزی کشور نگریست و راه‌حلی برای آن در نظر گرفت.»
 
این اقتصاددان بیان می‌کند: «بازار ثانویه و نظیر آن، زیرمجموعه‌ای از آن سیستم هستند، اما اکنون کل سیستم تخصیص ارز دچار گرفتاری و نابسامانی است و طبیعتا در زیرمجموعه بازار ثانویه نیز این گرفتاری وجود دارد؛ به اضافه این‌که کسانی اسکناس نیاز دارند حتی در حد بسیار کم. این مورد نیز شفاف نیست که در مجموع همه این موارد را باید با هم در نظر گرفت و سنجید.»
 
رفتارشناسی عکس‌العمل ارزی مردم ایران و ترکیه
بخشی درباره مقایسه فراخوان مسوولان ایران و ترکیه برای فروش طلا و ارز در بازار با هدف تقویت ارزش پول ملی تاکید می‌کند:‌ «حقیقت این‌جاست که اگر مردم ترکیه عکس‌العمل نشان می‌دهند، در واقع به عملکرد دولت واکنش نشان داده‌اند و اگر مردم ایران عکس‌العمل نامناسب در قبال چنین پیشنهادی نشان می‌دهند، به کلیت عملکرد دولت بازمی‌گردد،. وقتی مردم به هر اداره دولتی مراجعه می‌کنند، فساد را می‌بینند و شاهد نابسامانی هستند و بلاتکلیفی را می‌بینند. در چنین وضعیتی کمک به دولت اوضاع را بدتر می‌کند.»
 
وی توضیح می‌دهد: «به عبارت دیگر، سرمایه اجتماعی ما به شدت آسیب دیده و به این دلیل وقتی نوبخت پیشنهاد می‌کند مردم پول و ارز خود را به بانک و... بدهند، باعث خنده و شوخی می‌شود. در مقابل دولتمردان باید نگاه کنند چه کاری در حق مردم کرده‌اند و چه توقعی از مردم دارند. به هرحال این شرایط به سیاست‌ها و عملکرد دولت بازمی‌گردد و سبب می‌شود تا مردم آن را قضاوت کنند. مردم قضاوت خوبی از دولت و عملکردش ندارند و به همین دلیل آن‌جایی که باید، با دولت همراهی و همکاری نمی‌کنند.»
 
دولت رقیب بود، اوضاع اقتصاد بدتر بود
این اقتصاددان در پاسخ به این پرسش که آیا این شرایط اقتصاد، مختص دولت فعلی است و یا ممکن بود شامل دولت رقیب هم شود؟ ‌بیان می‌کند: «فکر می‌کنم دولت رقیب بر سر کار بود،‌ وضع از اکنون بدتر بود.»
 
بخشی در مورد احتمال خروج سرمایه‌های خرد از کشور می‌گوید: «‌این وضعیت عکس‌العمل طبیعی است. ‌وقتی احساس می‌کنید قدرت خرید پول و سرمایه شما در حال از دست رفتن است، به فکر این می‌افتید تا کاری کنید و اجازه ندهید ارزش پولتان از بین رود. ‌این در واقع عکس‌العمل بخشی از مردم است و عده‌ای تلاش می‌کنند خود را از این گرداب نجات دهند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
فرار رو به جلو.
سعید110
Iran, Islamic Republic of
اصل و اساس مشکل اینجاست که تمام سیستم این آقایان از خود متشکر، به همان سیستم ارزی خلاصه می شود!
تمام فعالیت های اقتصادی هم در نظر حضرات بر مبنای همین محدودیت خودساخته طرح ریزی می شود.
Iran, Islamic Republic of
دروغ نگفته که اقتصاد بدتر میشد
منظورش اینه جلوی رانت و دزدیها گرفته میشد
خب با اینکار اقتصاد بعضیا بدتر میشه
Iran, Islamic Republic of
من بعید می دانم این به اصطلاح اقتصاد دان اصولا فکر کردن بلد باشد. بیاید با بچه 6 ساله من مناظره کند تا بفهمد اگر رییسی رای میآورد وضع به مراتب بهتر از اکنون بود.
Iran, Islamic Republic of
به رییسی رای دادم
خوشحال شدم رای نیاورد
چون میدونستم وضعیت طوریه که همه چی به پای ایشون تموم میشه
Iran, Islamic Republic of
...
رو رو برم؛
Italy
دوستان کشور را لبه پرتگاه بردند تازه هنوز هم طلبکارند؛ رو رو برم؛ در سال 92 با موج سواری رسانه ای پیروز شدند مملکت از جهت آنها شده گل و بلبل؛ یک قرارداد بی خاصیت و در عین حال پر هزینه را به مملکت تحمیل کردند از جهت آنها شده فتح القتوح؛ رو رو برم.
اقتصاددان جوان.
Iran, Islamic Republic of
این آقا چه جور اقتصاددانی است که نمی داند 4 برابر شدن حجم نقدینگی و چاپ پول بی پشتوانه در 5 سال گذشته باعث آشفتگی در بازار ارز و سکه و مسکن و خودرو شده و عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولت است .
Iran, Islamic Republic of
ما علت مخالفتمون با دولت فقط اقتصادی نیست یک نفر باید باشه که پدر نفوذی ها رو در بیاره
رر
Iran, Islamic Republic of
اگر رئيسي مي شد فاجعه بود وضعيت اقتصاد همانند سوريه مردم با تشكيل هزاران كيلومتري ماشينها به تركيه فرار مي كردند!؟
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
متعجبم با وجود چنین اقتصاد دان خبره و پیشگو چرا دولت در منجلاب مشکلات اقتصادی گیر کرده .دلیل آن وجود افراد نظریه پرداز و خیالباف مثل ایشونه
رنجیده
Netherlands
اتفاقا ایشان متفاوت است حتی بسبت به دولتی ها. همه دولتی ها از گذشته تجربه شده حرف می زنند و امور را به سلیقه خود رنگ می دهند ، ایشان به امری تجربه نشده متکی و استدلال می کند.
ببینید چقدر عقبیم از کسانی که تاریخ را آزمایشگاه امور و شرایط جامعه میدانند.
شاید باید اینها را صادر و مغز ها را وارد کنیم.
رر
Iran, Islamic Republic of
كسي كه رييس جمهور مي شود بايد مرد جهاني باشد چهار كلمه حرف زدن بلد باشد نه اينكه در طول عمرش از خونه فقط تا مسجد رفته باشد و بس!؟
Iran, Islamic Republic of
بلد بود که مرد جهانی هم خودش بلد بود هم وزیر خارجه شاهد ؟ برجام
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
با تچکر از فال قهوه شما... فرصت کردی نظرتم بده محضوض بشیم
مهران
Iran, Islamic Republic of
اگر آیت الله رئیسی رئیس جمهور شده بود حداقل اینقدر فساد اقتصادی نداشتیم 18 میلیارد دلار رانت به واردکنندگان آقازاده یک نمونه فساد در 4 ماه اخیر است .
Iran, Islamic Republic of
خواست خدا بود که جریان انقلابی زنده بماند
رر
Iran, Islamic Republic of
بفرماييد حالا كه رييس جمهور نشده ولي توليت استان قدس رضوي را دارد و باعث و باني كشف ١٠٠٠ ميليارد توماني اختلاس معاونت توليت در زماني كه ذلار ١٠٠٠ تومان بوده است يعني به پول الان مي شود معادل ١ ميليارد دلار چرا روي اين مسأله سنگ گذاشته شده و صدايش را در نمي اورند و ماست مالي كرده اند!؟
Iran, Islamic Republic of
.و..
United Arab Emirates
فاجعه افکار تو و امثال توست....
Iran, Islamic Republic of
شایدم بهتر میشد و همه تابعیت ایرانو میگرفتن
Iran, Islamic Republic of
علم فروشی برای خشنودی سیاست بازان؟
استاد! حداقل بفرمایید از رایی که به روحانی دادی پشیمانی لازم به فرافکنی نیست.
متاسفم
Iran, Islamic Republic of
رو نیست که...
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، مشکل کشور ما قبل از اینکه سیاسی یا اقتصادی باشد، فرهنگی است. مردم ما برای شرایط بحرانی آموزش ندیده اند، مردم ما برای همیاری آموزش نمی بینند، مردم ما برای حل مشکلات به صورت جمعی و ریشه ای آماده نشده اند. به ما ملت، مسلمانی آموخته نشده و نمی شود. آنچه به ما آموخته شده جز یک سری فرمول و محفوظات غیرکاربردی چیزی نبوده. آنچه به ما آموخته شده جز فردگرایی و منفعت طلبی شخصی چیزی نبوده. قبیله جنرالها، سالها بر مصدر امور بوده اند و به منافع باندی و خانوادگی خود بیشتر فکر کرده اند تا مصالح کشور و هر جا با ندانم کاری برای ملت مشکل آفریده اند در پاسخ به مردم گفته اند "این مشکل خود شماست و به ما ربطی ندارد. برو و خودت مشکلت را حل کن". همانها که می گفتند "برای توسعه کشور، عده‌ای باید در زیر چرخهای اقتصاد له شوند و چاره ای نیست." و ما ملت برای حل مشکلات خود باید دوباره همت کنیم و به مسلمانی برگردیم، همانگونه که در ایام انقلاب و جنگ بودیم و نسبت به هم دلسوز باشیم و این همان اسلام مد نظر امام خمینی و امام خامنه ای است.
Netherlands
قلم شما پر برکت باد.
Iran, Islamic Republic of
سید عزیز در اینکه مردم به آموزش هایی نیاز دارند شکی نیست. ولی کسانی که باید برای شرایط بحرانی آموزش ببینند همانا مسئولین هستند. مطالبه گری صحیح و مورد رضایت خداوند و نیز نحوه انتخاب در راستای این مطالبات فقط نیاز به یادآوری دارد. چرا که قبلا آموزشها داده شده.
آیا آموزشی عملی بهتر از مشاهده اوضاع امروز فرهنگی و اقتصادی سراغ دارید؟ آیا این بهترین درس عبرت نیست؟ آیا زین پس مردم به کسی که وعده احیا کردن دین و فرهنگشان را بدهد رای خواهند داد یا چون گذشته گول وعده های صد من یک غاز را خواهند خورد؟
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد دانی که بر اساس ""فکر میکنم ""حرف میزنه ونه استدلال منطقی ! حرافی بیش نیست.
Iran, Islamic Republic of
آفرین کیف کردم
Iran, Islamic Republic of
استدلال منطقی: افزایش مقدار یارانه ها طبق وعده های انتخاباتی بدون کسب منابع ارزی مورد نیاز میشه افزایش تورم و میشه همین وضع!! سیستم بیماره!! بیدار بشین لطفا
امیر مسعود
Iran, Islamic Republic of
مهمترین مشکل کشور ما اقتصادی است. یعنی اقتصاد دان درست و حسابی نداریم که درک درستی از اقتصاد و راه کارهای اقتصادی ندارند. حالا آقایان که اقتصاد را که رشته اصلی شان است متوجه نمی شوند، ما هم پیشنهاد می کنیم درباره مسائل سیاسی که رشته شان نیست اظهار نظر نکنند و برای وضع خیانت بار کشور آدرس اشتباه به مردم ندهند.
Iran, Islamic Republic of
اقتصاد دان درست وحسابی داریم و خوبش را هم داریم ولی متاسفانه بدلیل های واهی از خدمات آنها استفاده نمی کنند چهل سال است که نه تنها از خدمات اقتصاد دان ها خبره این مرز بوم چه داخل وچه خارج استفاده نمی کنند بلکه در سایر رشته ها هم بدین منوال می باشد
Iran, Islamic Republic of
سوریه وضع اقتصادی خوبی دارد در ضمن فعلا با این وضع منافقان فعال شده و میخوان طرح هنسون رو ایجاد کنن
Iran, Islamic Republic of
۴۹ ساله لیبرال ها گند زدن به مملکت ما آدم های خوبی داریم مثل آقای جلیلی همین آقای جلیلی کلی بچه بسیجی و دانشگاهی دانشمند هستن که طرف جلیلی هستن به نظرم باید از آقای جلیلی استفاده بشه برای دولت
Iran, Islamic Republic of
یه سوال دارم از شما.فقط بچه بسیجی ها میتوند این مملکت رو اداره کنند؟یا این افراد با دانش و با تجربه و صاحب علم وفن که بسیجی نباشند نمیتوانند کار اجرایی انجام بدهند؟
Iran, Islamic Republic of
اولا از اسم بسیج سو استفاده نکن بعد درضمن ما هم بسیجی نیستیم انقلابی هستیم راه ساخت ملت فقط تفکر انقلابیست خجالت بکشید هرجا میشه اسم بسیج و میارید و تخریب میکنید ما انقلابی هستیم ۳۵ سال تفکر غرب زده با انواع استدلال ها خراب کرده وضع اقتصاد رو پس تنها کسی که میتونه کار کنه انقلابی ها هستند کی میخواین بفهمین؟
Iran, Islamic Republic of
یک سوال از شما دارم ؟ دیگر این همه مظلوم نمایی بس نیست؟ شما لیبرال ها موقعی که جوون بودید به مملکت گند زدیدحالا طلبکارید؟چه با سواد چه بی سواد تفکر شما آخرش وادادگیست
Iran, Islamic Republic of
۳۵ سال
Iran, Islamic Republic of
ما با شخص رئیسی کاری نداریم ما با تفکرش کار داریم که تفکری خوشبختانه انقلابیست ما با تفکر انقلابی موافقیم چه رئیسی چه جلیلی چه قالیباف و خیلی های دیگه ما حامی تفکر انقلابی هستیم اگر رئیسی رای میورد ۱۰۰% اوضاع بهتر بود
Iran, Islamic Republic of
برادران انقلابی توجه کنید که لیست امید نمیزاشت وزرای خوبی انتخاب بشه برای آقای رئیسی و مدام اذیت میکرد دولت رو پس اول بایو واسه ۹۸ برنامه داشته باشیم
Iran, Islamic Republic of
کلا فقط شما خوبید و هر کاری شما بکنید درسته و هر کی غیر شما هیچ چیزی نمیدونه ای قوم خودشیفته
مالک
Iran, Islamic Republic of
این آقا اگه پیشگویی بلدن یه فکری برا الان دولتش میکرد.

اگر هم بلد نیستن لطفا پیشگویی نکنن.

من دارم میرم کمک کنم آجر بیارم پیاده روها دیوار بکشیم.!!فعلا
مردم
Iran, Islamic Republic of
اوضاع اقتصادی بهتر بود به هزاران دلیل که فرصت برای گفتن نیست.
یک مصداق بارز مدیران جهادی و جوان که رئیسی با خود همراه داشت و ....
یاسر
Iran, Islamic Republic of
" فکر میکنیم " واقعا" که چفدر محکم - مستدل - مستند و عمیق اظهار نظر میکنند آقایون به اصطلاح اصلاح طلب !!!
علی
به جرات می توان گفت وضع بهتر می شد چون دست رانت خوترهای دولتی کوتاه می شد وروند خروج سرمایه های ملی که اکنون با خرید کالاهای خارجی در کشور فرهنگ شده از بین می رفت وتمرکز بیشتر بر اقتصاد درون زا بود چون نیروهای انقلابی بیشتر به داخل نگاه می کنند تا به دست ننگین استکبار
Iran, Islamic Republic of
حداقل دها ميليارد دلاري كه از امريكا گرفته شد سر جاش بود و 18 ميلياردي سال نو هفت غارت نميشد . اين دو تا حداقل تاثير ريس جمهور بودن اقاي ريسي است. و با اين دو قلم خيلي كار ها ميشد انجام داد
fajr47
Iran, Islamic Republic of
زمان انتخابات یه موضوع را طرفداران روحانی نصفه مطرح می کردند میگفتند اگر رئیسی رئیس جمهور بشه دلار میشه 5000 تومان اما نمیگفتند اگه روحانی برنده بشه دلار میشه 11000 تومان و این غش در معامله است
وزوزخان
Iran, Islamic Republic of
بیا فال منم بگیر بینم آیندم چقدر از الان داغون تره؟! با تچکر
محمد بهرامی
Iran, Islamic Republic of
از به اصلاح اقتصاد دان یه امتحان درس اقتصاد خرد و کلان بگیرن ببینیم چیزی از دروس اولیه دوره کارشناسی یادش هست یا نه بنظرم آلزایمر گرفته
علی
Iran, Islamic Republic of
استادمواظب باش با این نبوغ اقتصادی وعلمی وپیش گویی آینده اگرشمارا بدزدند ما چکار کنیم !!!؟؟؟ بدنیست ننه جان یک اسپندی دود کند چشم نخوری
Iran, Islamic Republic of
وای برطعنه زنندگان که جهنم برآنان واجب است من یقینا"به ایشان اعتقاد دارم وحرف های کاملا"درستی میزند سکولاریسم در دل حوزه پدید آمده ما باید فکری بکنیم والا مردم دربدر میشوند .
Iran, Islamic Republic of
وضعیت فعلی محصول همین به اصطلاح اقتصاد دان هاست
Iran, Islamic Republic of
حسابی دشمن در داخل ملت و دولت را بازی میدهد وآنچنان در این موضوع هماهنگ عمل میکنند که بنظر میرسد درپی کودتایی شبیه ۲۸ مرداد است ودراین بلبشوی اقتصادی که راه افتاده و هرروز عیان وعیان تر میشود به یک نقطه میرسیم وان اینست که الان دقیقا"ساعت ۱۲ نیمه شب است . ظواهر امر اینطور نشان میدهدحال عده ای درحوزه به انتقاد از وضع موجود سخن بگویند ویا دیگرانی که از جایگاه مناسب برخوردارند اینها را محکوم کنند حاکی ازاتفاقات بسیار مهم وابستن حوادث گوناگونی است. این خرمشهر اقتصادی ایران که متاسفانه چهار ضلع کشور را درگیر کرده نیازمند طراحی های منحصر بفردی است که تاکنون نباید درایران سابقه داشته باشد وآشکارتراینکه نباید مسبوق به سابقه باشد . پشت هر فشاراقتصادی امکان جنگ سخت وجود دارد که نباید این احتمال را هم رد کرد .
Iran, Islamic Republic of
وضع اقتصاد مردم حتما بهتر ازاین بود.
Iran, Islamic Republic of
...
سلیمانیان
Iran, Islamic Republic of
اگردولت رقیب بودوضع ازاین بدترازاین میشدقصاص قبل
ازجنایت است هم اخلاقی هم درشرایطی که اصلاافراد اقتصادی طرف رقیب کاملاشناخته شده نیست حالابر
اساس چه پارامتری این نظرراعلام کرده اندبه لحاظ اقتصادی کاملانادرست است وایشان بایددرمبناهای خود شککنند
نرخ ارزازکجاروندافزایشی به خودگرفت ازهفته دوم عید
امسال وزمانی که بازارتهران وکل کشوردرحالت کلی تعطیل
است وافزایش مضاعف آن اززمان خروج ترامپ ازبرجام شروع شدبایداین دوزمان تحلیل شودکه درایام تعطیلی
کارخانجات(بیشترین مصرف کننده ارز)وزمان خروج ترامپ چرا نرخ ارزافزایش میابددرحالیکه تحریم جدیدی هنوزوضع نشده است مبنااین زمانهاورفتارهای دولت است
که مسبب وضع ۶ماهه گذشته است درضمن این سوال
وجودداردکه چراترامپ ازبرجام خارج شدتحلیل کاملی از
آن وجودندارداگراظهارات آقای بخشی راهم تحلیل سیاسی
براوضاع اقتصادباشدشایدازاین منظرباشدبرای آنهم بهتر
است خودشان جواب دهند
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
نه روحانی (شرایط بد)نه رئیسی(شرایط بدتر)
خوب شمارئیس جمهورباش جناب پروفسور
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
به زعم این لیبرالها موضوع خود فردنیست بلکه نگرش وتمایلهای شخص رییس جمهور مهمه...
سلام
Iran, Islamic Republic of
دروغگو كم حافظه مى شود! اگر رييسى بيايد دلار پنج هزار تومان مى شود.
سلام
Iran, Islamic Republic of
درود بر جناب پروفسور عزیز که بخوبی توانستند عمق درک و بینش و دانش اصلاح جلبان را به نمایش گذاشتند. تازه ایشان استاد دانشگاه هم هستند، یعنی آخر همه چیز. بقیه مسائلی که اصلاح جلبان در آن اظهار نظر میکنند بر همین منوال است.
ارش
United States
بدتر نمیشد. بهتر هم نمیشد. چون اینا همشون فقط لب دهن هستن
یونس
Iran, Islamic Republic of
الان هم رویا پردازی میکنن که رییسی باز میاد و رییسی ناجیه و رییسی گل و گلستان میکنه مملکتو
Iran, Islamic Republic of
این بیماران نسخه های خود را از غرب دارند؟؟؟؟؟
دلواپس
Iran, Islamic Republic of
به خبرانلاین گفتند: شاهدت کیست ؟گفت: این اقتصاددان بزرگ! ...من فکر می کردم الان رییسی رییس جمهور است!
سادات
Iran, Islamic Republic of
چرا آقای روحانی کلید وزارت اقتصاد را به چنین دانشمند و پیش گو نمی دهد .
آقای آی کیو وضعیت فعلی مملکت از بی تدبیری شما و امسال شماست ...
Iran, Islamic Republic of
خیلی دنیای عجیبی است وقتی ارز و سکه بالا میکشد اکثریت م دم نگران تامین مایحتاج اولیه زندگیشان مثل کفش و کلاه میشوند ولی اقدامی نمیکنند تا وضعیت خرابتر نشود ولی معدود میلیاردرها نگران این میشوند که سرمایه سیصد میلیاردی شان اندکی تنزل نکند و اقداماتی تخریبی و ناجوانمردانه میکنند و همه را به زحمت می اندازند ولی بدانند خداوند جای حق نشسته و ناظر اعمال آنان است.
علی اکبر
Iran, Islamic Republic of
راست میگه
منظورش اقتصاد رانت خوارها وحقوق بگیران نجومی است
اگر رئیسی بود حالا اونا نه پستی داشتن ونه پول مفتی به جیب می زدند
Iran, Islamic Republic of
درسته که نون شب نداریم ولی بحمدالله توی پیاده روزها اقلا دیوار نکشیدند که عرضش کم باشه با هزاران مشکل تنگی معابر و زنانمان هر جایی خواستند کنار دریا شنا میکنند نون شب هم که ما داریم آنهایی که ندارند غصه بخورند.
United Arab Emirates
...
Iran, Islamic Republic of
انشاالله نونتم خداازت میگیره دلتو به دیوار خوش میکنی زنده میمونی
علی
Iran, Islamic Republic of
...
حتما بدتر می شد.
Iran, Islamic Republic of
واقعا خدارو شکر که رئیسی رئیس جمهور نشد. وگرنه خروج آمریکا از برجام رو مینداختن گردنش و طوفان انتقاد به پا میکردن. خوب شد موندن و فرجام کار رو دیدن
Iran, Islamic Republic of
اینجور حرف زدن یعنی فریب.آیا علم غیب داری که میگی اگه دولت قبل بود بدتر میشد؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
این دوستان به اصطلاح اصلاح طلب و روشنفکر نه تنها آلزایمر دارند بلکه غیبگوی هم بلدند!!!! نکته اینجاست که حقد و کینه تا آنجاست که حتی علی رغم موفقیت جناب آقای رئیسی در آستان قدس رضوی همچنان برای اینکه سه سال آینده هم دلیلی برای تخریب داشته باشند به هر جنایتی رو می آوردند؛ حالا جالب اینجاست که اکثر اقتصاددانان جریان همیشه مخوف و انحرافی اصلاحات دولت روحانی و تفکرات اقتصادی مرحوم غریق استخر فرح را مسبب اوضاع امروز می دانند ولی امثال بخشی دنبال مقصر تراشی و انگ زدن به این و اون هستند!!!!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب بخشی؛ سری به افکار اقتصاددانان حامی جریان همیشه مخوف و انحرافی اصلاحات بزنی بد نیست؛ توصیه های راغفر را توصیه می کنم بخونی!!!
Iran, Islamic Republic of
اوضاع بد تقصیر احمدی نژاده اگه رئیسی رأی میاوردم بدتر میشد. روحانی مچکریم از این وضعیت قشنگ
دین نه، عقل نه، تجربه هم نه؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
گذر زمان ثابت کرد این جماعت اصلا پیشگو های خوبی نیستند.
اینا همونائین که میگفتن با انتخاب حسن روحانی دلار میشه هزارتومن...
علی
Canada
رئیسی لااقل جوانتر است. ولی برایم یک سوال است. اگر رئیسی رئیس جمهور میشد با مذاکرات و برجام چه میکرد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
وضعیت اقتصادی ما میراث دولت معجزه هزاره سوم است که اکثر فعالان ستاد رئیسی از همفکران ایشان بود و معلوم است که اگر رئیسی انتخاب میشد وضعیت از این هم بدتر بود.