جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۲

برخورد عجیب «حاج احمد» با یک اسیر عراقی

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 635445
در دوران دفاع مقدس زمانی که نیروها یک افسر قوی هیکل عراقی را اسیر کرده بودند همه دور او جمع شده بودند و از او می‌خواستند تا بلند بگوید: مرگ بر صدام. او هم این جمله را نمی‌گفت.
برخورد عجیب «حاج احمد» با یک اسیر عراقی
به گزارش جهان نيوز،  جاویدالاثر «احمد متوسلیان» فرمانده دلاور لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) از جمله چهره‌های شاخص جمهوری اسلامی ایران است که هنوز هم با گذشت ۳۶ سال از مفقود شدن وی در لبنان، بسیاری هنوز چشم‌انتظار بازگشت وی به میهن هستند. در این مطلب ماجرای برخورد پندآموز این قهرمان کشورمان با یک اسیر عراقی را مشاهده می کنید:

افسر اسیر عراقی
نیروها یک افسر عراقی قوی هیکل را اسیر کرده بودند. همه او را دوره کرده بودند و از او می‌خواستند تا بلند بگوید: مرگ بر صدام. او هم این جمله را نمی‌گفت. به همین خاطر چند نفر او را کتک زدند.

در همین اثنا، سر و کله‌ حاج احمد پیدا شد و با فریاد او همه ساکت شدند. پرسید «چی شده؟» یکی از بچه‌ها جلو رفت و با عصبانیت گفت: می‌گیم به صدام فحش بده، نمی ده، منم زدم توی گوشش!.

هنوز حرف‌های او تمام نشده بود که حاج احمد سیلی محکمی به او زد و گفت «شما بی‌خود کردین، در کجای اسلام داریم که باید اسیر رو بزنین؟» و بعد بلندتر به طوری که همه متوجه شدند، گفت: «یه اسیر وقتی به اسارت نیروهای اسلام در میاد، باید به عنوان یک برادر دینی با اون برخورد بشه و به هیچ عنوان نباید اذیت و آزاری در کار باشه» سپس به دو نفر از نیروها گفت «اونو بلند کنین و بفرستینش عقب».

منبع: میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسیاری هنوز چشم‌انتظار بازگشت وی به میهن هستند
میان ماه من تا ماه گردون/تفاوت از زمین تا آسمان است؛
Italy
میان درد و وصل و هجران / پسندم آن چه را جــــانـــــان پسندد؛
همچنین برای یادآوری:
واژه جاویدالاثر غلط اصطلاحی است (غلط مصطلح)، درست تر آن است که بگوییم: جاوید اثر یا جاودان اثر.
ال و لام (ال) حرف تعیین در عربی است و ترکیب قبل و بعد آن با واژگان غیرعربی اشتباه است. مانند: ممنوع الکار، ممنوع البازی و همانند اینها.