جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۷
۱۲۱

فهرست ترسوهای داخلی جنگ با آمریکا + اسامی

چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۶:۳۷
کد مطلب: 634242
رویه «ترساندن مردم»، بلافاصله پس از خروج رسمی آمریکا از برجام شدت گرفت.
فهرست ترسوهای داخلی جنگ با آمریکا + اسامی
گروه سیاسی جهان نيوز: رهبر انقلاب روز دوشنبه 22 مرداد در دیدار اقشار مختلف مردم با اشاره به حرف‌های بی‌ادبانه مقامات رژیم آمریکا درباره تحریم، جنگ و مذاکره فرمودند: تأکید می‌کنیم جنگ نخواهد شد و مذاکره نخواهیم کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: البته آنها مساله جنگ را صریحاً مطرح نمی‌کنند اما درصددند با اشاره و کنایه، «شبح جنگ» را ایجاد و بزرگ کنند تا ملت ایران یا ترسوها را بترسانند.  ایشان در همین زمینه تأکید کردند: جنگی رخ نخواهد داد، چرا که ما مثل گذشته هیچ وقت شروع‌کننده جنگ نخواهیم بود و آمریکایی‌ها هم حمله را آغاز نمی‌کنند چون می‌دانند که صددرصد به ضررشان تمام خواهد شد، زیرا جمهوری اسلامی و ملت ایران ثابت کرده‌اند به هر متعرضی، ضربه بزرگ‌تری وارد خواهند کرد.

به گزارش «وطن امروز»، این سخنان صریح رهبر انقلاب یادآور خط‌سازی جریان غرب‌گرای داخلی طی ماه‌های اخیر برای طرح ایده مذاکره با ترامپ به بهانه جلوگیری از وقوع جنگ است.   بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا و شکست هیلاری کلینتون، جریان غرب‌گرای داخلی که تمام رشته‌های خود برای پیوند با آمریکا را پنبه شده می‌دید، تلاش کرد این رشته خیال را با طرح موضوع مذاکره با ترامپ حفظ کند. با توجه به عدم مقبولیت مذاکره با رئیس‌جمهور جدید آمریکا در جامعه ایرانی، این جریان ایده مذاکره با ترامپ را از طریق ترساندن جامعه از وقوع جنگ مطرح کرد.

این ایده بویژه پس از خروج رسمی آمریکا از برجام به صورت جدی‌تری مطرح شد. اگر تا پیش از این و در دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، جریان غرب‌گرا در ایران به بهانه برداشته شدن تحریم‌ها، ایده مذاکره با آمریکا را ترویج می‌کرد؛ حالا در دوران ترامپ، آنها به بهانه جلوگیری از وقوع جنگ، ایده مذاکره با آمریکا را مطرح کردند. این طرح بلافاصله در رسانه‌های داخلی تئوریزه و در ادامه و پس از خروج آمریکا از برجام، منجر به انتشار نامه 100 چهره اصلاح‌طلب داخلی و خارجی (موسوم به خیانتنامه) درباره ضرورت مذاکره با ترامپ شد.  در یکی از این مطالب که سایت فرارو 15 فروردین‌ماه امسال و تحت عنوان «چرا ترامپ ممکن است با ایران جنگ کند؟» آن را منتشر کرد، دیک کریکس، استاد بازنشسته دانشگاه ماری واشنگتن طی یادداشتی در وبگاه نشنال اینترست دلایل جنگ‌افروزی احتمالی ترامپ را مورد بررسی قرار داد و نوشت: با جایگزینی رکس تیلرسون با مایک پمپئو در وزارت خارجه و آمدن جان بولتون به جای اچ‌آر مک‌مستر به عنوان مشاور امنیت ملی، آمریکا یک گام به جنگ نزدیک‌تر شد.

پمپئو و بولتون، هر دو علنا اعلام کرده‌اند از یک «جنگ پیشگیرانه» علیه ایران برای تغییر رژیم این کشور حمایت می‌کنند. پمپئو و بولتون ادعا می‌کنند «زمان لغو برجام و نابود کردن تاسیسات هسته‌ای ایران و اخراج روحانیون از قدرت در ایران فرا رسیده است». یکی از دلایل تندروها در واشنگتن برای برخورد با ایران، تلاش این کشور برای گسترش نفوذش در منطقه و پیگیری برنامه هسته‌ای است.  رویه «ترساندن مردم»، بلافاصله پس از خروج رسمی آمریکا از برجام شدت گرفت.

سایت «دیپلماسی ایرانی» متعلق به «صادق خرازی» از طرفداران پر سر و صدای برجام، 22 خردادماه در یادداشتی مدعی شد ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای، کابینه جنگی علیه ایران بسته است! در این یادداشت با عنوان «نقشه ترامپ برای جنگ با ایران متوقف شده است؟» آمده است: دونالد ترامپ در پی تصمیم یک‌جانبه خود در خروج از توافق ایران، از مجازات کنگره و رسانه‌ها قسر در رفت. انتخاب مایک پمپئو، کسی که دشمن ایران شناخته می‌شد و مدام در کنگره سعی می‌کرد تلاش‌های دیپلماتیک اوباما را بر سر توافق هسته‌ای از بین ببرد، با مخالفت‌هایی روبه‌رو شد اما در نهایت مخالفان دموکرات سنا نتوانستند جلوی این انتخاب را بگیرند. ترامپ با روی کار آوردن جان بولتون، کابینه «جنگ علیه ایران» خود را بست.

این انتخاب تیتر رسانه‌ها شد اما با بررسی دقیقی مواجه نشد. حتی زمانی که بولتون در سال 2006 در دولت بوش مقامی پایین‌تر از اکنون داشت، بیشتر مورد نقد و بررسی قرار گرفته بود. ترامپ پس از خروج از توافق، به نظر می‌رسید می‌خواهد با قلدری از سد کنگره، رسانه‌ها و اروپا بگذرد و به سمت درگیری نظامی پیش برود اما موج مخالفت‌ها ممکن است علیه او و کابینه جنگ‌طلبش اقدام کند. موج جنگ‌هراسی البته در سطح سایت‌های خبری محدود نماند و به خبرگزاری‌های اصلاح‌طلب نیز کشیده شد.

خبرگزاری ایلنا وابسته به اصلاح‌طلبان تیرماه امسال با شیرین هانتر، استاد دانشگاه جرج واشنگتن گفت‌وگویی انجام داد که خط خبری القای جنگ در آن بسیار برجسته شده بود.  اما اوج زمینه‌سازی‌ها برای مذاکره با ترامپ از طریق ترساندن مردم از سایه جنگ، با انتشار نامه 100 فعال اصلاح‌طلب و ضدانقلاب درباره ضرورت گفت‌وگو با ترامپ آشکار شد. اقدامی بی‌سابقه که در میانه فشار آمریکا به ایران برای تحمیل مذاکره با شروط دوازده‌گانه پمپئو، بخوبی ماهیت این افراد و نسبت آنها با منافع ملی ایران را نشان داد.

  اواخر خردادماه امسال نامه‌ای به امضای 100 نفر خطاب به مقامات نظام منتشر شد که در آن خواستار مذاکرات بی‌قید و شرط با ترامپ شده بودند. در این نامه که چهره‌های اصلاح‌طلب داخلی و اپوزیسیون خارجی آن را امضا کرده بودند، با القای ترس درباره خطر ترامپ، ایده مذاکره با دولت آمریکا مطرح شده بود. در بخشی از این بیانیه آمده است: «با توجه به وضعیت ناامن و پرخطر منطقه پیرامون ما و نیز بحران‌های مختلف و متراکمی که در داخل، زندگی روزمره بخش مهمی از مردمان و نیز سامانه اقتصادی و اجتماعی و حیات ایران و ایرانیان را تهدید می‌کند، ما اکنون نیازمند یک عزم جدی و مسؤولانه برای تغییر سیاست‌ها هستیم. یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها به تنش‌های بین ایران و آمریکا بازمی‌گردد».

ابوالفضل بازرگان برادرزاده رئیس دولت موقت، جمیله کدیور اصلاح‌طلب اپوزیسیون و نماینده مجلس ششم، غلامحسین کرباسچی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، محمدصادق جوادی‌حصار عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، عیسی سحرخیز محکوم امنیتی، احمد منتظری فرزند مرحوم منتظری، ویدا فرهودی و رضا علیجانی فعال سیاسی اصلاح‌طلب پناهنده به فرانسه از جمله امضاکنندگان این نامه بودند.

جلال جلالی‌زاده، یکی دیگر از امضاکنندگان نامه 100 فعال سیاسی و مدنی داخل و خارج از کشور درباره مذاکره با آمریکا با اشاره به اینکه این نامه فقط یک پیشنهاد برای حل مشکلات کشور است، گفت: من معتقدم منافع مذاکره بیشتر از جنگ است. مسؤولان می‌توانند این پیشنهاد را بپذیرند یا آن را رد کنند اما نباید هر کس نظر خود را درباره موضوعات مختلف بیان کرد، مورد هجمه قرار گیرد. مذاکره با آمریکا موجب می‌شود برگ برنده در اختیار ایران باشد و آمریکا در تنگنا قرار گرفته و افکار عمومی دنیا با ایران همراه شود.  این فرد اصلاح‌طلب هم کاملا آشکار با مطرح کردن کلمه «جنگ» نشان می‌دهد ماهیت نگارش این نامه بر اساس ترساندن جامعه از جنگ نظامی با آمریکا بوده است.

دستپاچگی در بین امضا‌کنندگان این نامه تا آنجا پیش رفت که محمدصادق جوادی‌حصار «فعال سیاسی اصلاح‌طلب» در گفت‌وگو با پارس در پاسخ به این سؤال که «با توجه به بدعهدی آمریکا چرا بر مذاکره و گفت‌وگو با آمریکا تأکید دارید؟» می‌گوید: دلایل زیادی برای انجام این کار داشتیم؛ یکی از دلایل این بود که آمریکایی‌ها از میدان گفت‌وگو فرار رو به جلو می‌کنند از این رو احساس کردیم باید در شرایط کنونی که جو عمومی و بین‌المللی به نفع ما است، آمریکا را از ورود به میدان‌های دیگر بازداریم.

درخواست مذاکره با ترامپ به بهانه جلوگیری از وقوع جنگ چنان به ادبیات رایج اصلاح‌طلبان تبدیل شد که مصطفی تاج‌زاده از چهره‌های رادیکال نزدیک به رئیس دولت اصلاحات و عضو مشترک سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و حزب مشارکت، ایده جدیدتری هم ارائه کرد و گفت: باید جلوی جنگ‌افروزی ترامپ را از طریق جریان‌های سیاسی در درون آمریکا بگیریم! او در این باره در توئیتی نوشت: باید از ظرفیت‌های ایالات متحده برای مهار جنگ‌افروزی کاخ سفید استفاده کرد! تاج‌زاده در ادامه نوشته خود حتی این پیشنهاد عجیب را هم مطرح می‌کند که نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه به تهران بیایند و اعضای فراکسیون امید مجلس میزبان آنها شوند.  سوپرپیشنهاد این اصلاح‌طلب نشان داد برخلاف مواضع پیشین این جریان که خود را همنوع و همفکر دموکرات‌های آمریکا می‌دانستند، این جریان صرفا به دنبال ایجاد یک پل ارتباطی با آمریکاست و در این مسیر ترامپ یا اوباما، برای‌شان چندان فرقی ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایران
با گرانی چه کنیم؟......
France
...
Iran, Islamic Republic of
اقا اصلا ما ترسوییم . می خواهیم مثل همه دنیا زندگی کنیم . بیایید یک رفراندوم برگزار کنید . مردم را راحت کنید . اینجا ارث پدری کسی که نیست
Iran, Islamic Republic of
شما اگر رفراندم هم برگزار شود نتایج آن را نخوهید پذیرفت همان گونه که نتایج انتخابات سال 88 را نپذیرفتید. اینها همه اش بهانه است.
Iran, Islamic Republic of
اونشو به خود مردم مربوط میشه نه شما پیشگو دوست عزیز
Iran, Islamic Republic of
ترسوها! ایران برای ترسوها نیست. بروید همه جای دنیا زندگی کنید.
United States
...
France
...
Iran, Islamic Republic of
ایران جای یلان شیر دل هست نه روبهان ترسو
Iran, Islamic Republic of
رفراندوم چی!؟ مثلا رای بدیم جمهوری اسلامی نباشه لائیک بشه ارزونی میشه!؟ خودمون باید درست باشیم مگه نماینده و وزیر و رئیس جمهور و... منتخب مردم نیستند. چپ و راستش مهم نیست وقتی بد باشیم منتخب هم از بین ماست حالا جمهوری اسلامی یا غیر اسلامی. مردم بدی شدیم، منفعت طلب و خودخواه شدیم، هیچکس به کسی رحم نمیکنه... باید اول به خودمون بیایم والسلام.
Iran, Islamic Republic of
حرف اول و اخر و زدی باید به خوشناسی برسیم به قول حضرت اقا اول از سیم های خاردار نفسمون بگذریم، بعد جامعه اصلاح میشه ، هر کس که تقوا ورزد خداوند برایش راه بیرون شدنی قرار خواهد داد
Iran, Islamic Republic of
مثلا دوست دارید مثل مصر زندگی کنید یا لیبی ؟!
انتخاب کنید
شما که میگویید همه دنیا آیا وضعیت زندگی کشورهای همسایه را میدانید؟
Iran, Islamic Republic of
لَّئِن لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا
مَّلْعُونِينَ أَيْنَمَا ثُقِفُوا أُخِذُوا وَقُتِّلُوا تَقْتِيلًا
سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِن قَبْلُ وَلَن تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا
سوره مبارکه احزاب آیات 60-62
خدا کجا فرار کنیم از دست این جماعت جنگ طلب!!!!و عاشق شهادت طلب. اقا شما می خوای بری بهشت برو ما نمی خوایم اواره بشیم به کی بگیم؟!!!!!
این جماعت از اسلام و قران فقط جنگ رو می شناسن نه صلح و آبادانی رو!!!!!!
استاد
Iran, Islamic Republic of
اگه واقعا دوست داری هیچ وقت تواین کشور جنگ نشه کاری کن دشمن جرات نکنه حتی فکر جنگ با ایران هم بکنه
Iran, Islamic Republic of
تفکر امثال شما نمیگذاره
Iran, Islamic Republic of
اگر صلح و آبادانی میخوای باید براش مقاومت و ایستادگی کنی. شاید برای این ایستادگی و مقاومت جنگ هم بشود.
اگر فکر میکنی مذاکره کنیم و با آمریکا دوست بشیم یک توهم شیرین است که پایانش نابودی ایران است.
از اسلام و قرآن یاد گرفتیم در مقابل دشمنت بایست.
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا باید بری همون جهنم، اما فقط خودت. بقیه، ترسو نیستند. تو میتونی هر گوری که دوست داری بری.
هاشمی
United States
رهبر گفتند :
نه جنگی خواهد شد نه مذاکره می کنیم
نترسید
چرا از ترس مرگ خودکشی کنیم
Iran, Islamic Republic of
ای کاش به تاریخ و همسایگان یک نگاهی بیاندازی اینطوری نمیگی
Iran, Islamic Republic of
بله شما که غم ندارید تحریم شد بشود جنگ شد بشود چون پول یامفت می گیرید و هرگز با خطر اخراج شدن از کار روبه رو نیستید ویلا سفر خارجی سفر به شمال و غیره خانه و ماشین هم که بجاست معلومه باید باکی از تحریم وجنگ نداشته باشید
France
...
Iran, Islamic Republic of
...اتفاقا کسانی که نمیخواهند تسلیم شوند و در مقابل آمریکا و یهود زانو بزنند نه ویلا داذند و نه تموال که از آن به ترسند ترسو سکمباره های حرامخوار رنتخواری هستند که. تنها شکمشان برایشان مهم است
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا با جرأت ها همه از لابلای مستضعفینند پولدارها ترسو میشوند خیالت راحت.
Iran, Islamic Republic of
نه دوست عزیز کسانی که این انقلاب رو نگهداشتن همه از طبقه متوسط و پایین هستن، اونایی که شما گفتین نظر مثبتی به نظام ندارن، تو هر نظامی باشن راه منفعت طلبی رو پیش میگیرن، شناختن و رای ندادن به اونا سخت نیست
n
Iran, Islamic Republic of
اینا شیرن، ترسو تویی نویسنده بدبخت
Iran, Islamic Republic of
رهبر فرمود جنگ نمیشه پس نمی شه. رهبر استراتژیست است و ما اعتماد داریم. ...
Iran, Islamic Republic of
واقعا لقب ترسوها شایسته آنهاست ای کاش این ها ایرانی نبودند ننگشان باد!!!
Iran, Islamic Republic of
جواب محکمی برایت دارم که از خجالت اگر حیا داشته باشی اب بشوی و به زمین بروی ولی افسوس که رسانه جمعی هست و هم بر بی ادبی میشود و احتمالا ممیزی شود فقط لطفا بعضی جا ها بدان چه میگویی و دهانت را اب بکش
United States
هم بر بی ادبی
یا
حمل بر بی ادبی
پروفسور !!!!
Iran, Islamic Republic of
مردم دلير و قهرمان ايران از شما حساب نمي برند اگر منظورت اينه از اهرم اقازادها استفاده ميكني كه در امريكا و اروپا با دلار مردم عشق و حال ميكنند. مطمين در ايران منفورترين افراد هستند بيخودي با طناب پوسيده انها به چاه نرو ترامپ
داریوش ساسان راد
Italy
قابل توجه تمامی دل بستگان، دل باختگان، وادادگان، سینه چاکان غرب؛ این راهی که می روید به ناکجا آباد است. خود دانید؛ لطفاً دیگران را بدبخت نکنید.
علوی
United States
ترسو همان اصولگرایانی هستند که از ترس مال باداورده خویش مخالف برجام بودند و انرا به شکست کشاندند و حالا هم از ترس مردم به چه کنم و چه کنم افتاده اند کسانی که خواهان جنگ اند و منافع خود را در جنگ می بینند . ولی به قول مقام عظمای ولایت جنگی واقع نخواهد شد ولی انها هستی ملت را به یغما بردند . جوان 31 ساله 55 میلیاردتومان سکه میخرد و 155 میلیارد تومان میفروشد . بیخود وبی جهت دیگران را محکوم نکنید و اکثر نیوزها حامی این جنایتکاران هستند و جهان نیوز از سایتهای حامی این هاست که هر روز بت اب و تاب قیمت دلار و سکه را بالا می برد
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
بابام جان ببین این جوان 33 ساله کی بود ، به کی رای داد. چرا سوراخ دعا را گم کرده اید، هیچ اصولگرائی دنبال جنگ نیست و از اول هم گفته ایم جنگ نمی شود و آنهایی که گفته اند سایه جنگ دروغ گفته اند. در باره برجام هم اینقدر تعصب نداشت باشد فقط صادقانه از کسانی مثل علی مطهری که این حرف ها بر زبان شما قرار داده اند بپرسید به خون پدر بزرگوارش قسم بخورد که آیا واقعاً به آنچه گفته اعتقاد دارد ؟ اصول گرایان جز تبعیت از رهبری در برجام چه کرده اند ؟ عزیز علت شکست ضعف ساختاری و محتوائی برجام بود که از همان اول تذکر می دادند و گوش شنوائی نبود ، علت شکست عبور از خط قرمز های رهبری بود و. . .
Iran, Islamic Republic of
اصلا چنین که شما میفرمایید نیست و کاسبان تحریم و دلواپسان باعث نابودی برجام شدند با اعمالی که انجام دادند
هاشمی
Romania
در تایید کامنت ۱۳:۲۵ عرض می کنم
چه کسانی از اسم جنگ سود برده اند ؟
اصولگرایان یا برجامیان ؟
برجامیان اگر سال گذشته مردم را از جنگ نمی ترساندند قطعا رای نمی آوردند
در صورتی که اصلا قرار نبوده و نیست که جنگ شود
و رهبر هم چند روز قبل به این واقعیت اشاره داشتند که جنگ نخواهد شد چون ما شروع کننده جنگ نیستیم و آمریکا هم نمی تواند جنگ راه بیندازد
Iran, Islamic Republic of
...
وطنداش
اینکه شما خواستاران مذاکره را ضد انقلاب خطاب می کنید بسیار وقیحانه است .مگر کسی که به نفع کشور اظهار نظر می کند ضد انقلاب است؟
Iran, Islamic Republic of
مگر کسی که درخواست مذاکره و وطن فروشی و امتیاز دادن به دشمن بد عهد و بدطینت را میکند، دلسوز کشور است؟! این ها پادوی قطعی آمریکا هستند و تو، پادوی قطعی این ها
France
.,..
Iran, Islamic Republic of
نفع کشور را قطعا آمریکا و غرب و ترامپ نمیخواهند!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
یعنی زانو زدن با ذلت در مفابل کفار و منافقین جزیی از مصلت کشور است. واقعا که
فرهنگی
همه این صد نفر خودشان هم می دانند که آمریکا توان تحمیل جنگ را ندارد ولی اینها ستون پنجم دشمن هستند ودر زمین آمریکا وغرب بازی می کنند و می خواهند نظام جمهوری اسلامی را به حرف ترامپ که گفته ایرانیها بزودی به پای میز مذاکره با آمریکا می ایند برسانند .
Iran, Islamic Republic of
اول ثابت کن مذاکره ایی که تهش معلوم است به نفع کشور است بعد بیا با هم گفتگو میکنیم.
United States
لطفا متن کامل نامه را منتشر بفرمایید تا ما هم بتوانیم نظر بدهیم
United States
ما دوران جنگ هشت ساله را خوب بیاد داریم آنهایی که در پشت میزهایشان فریاد میزنند مرگ بر صدام و آمریکا و انگلیس و اسراییل همگی الان زنده هستند و اکثرا دلواپس هستند .لطفا ملت را نادان و تحمل فرز نکنید با این تحلیل های خود
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا تو خودت از دسته نادانایی. در زمان دفاع مقدس، فداکاران و مجاهدان بسیاری بودند که به دفاع برخواستند. تقدیر برخی شهادت بود و برخی زنده ماندن. این عار نیست. اما اینکه یه عده شعار دروغین میدانند، شاید از اصلاح طلبان بودند. از مؤمنین که نبودند. شما بیشتر بهشان نزدیکید باید بیشتر بشناسیدشان....
Romania
دلواپس بودن ارزش است و بی غیرتی ضد ارزش
Iran, Islamic Republic of
فعلا که بعضی آقایون معلوم الحال دلواپس محاکمه مفسدین اقتسادی شده اند!
United States
ما شهید میدادیم و خون میدادیم دلواپسان امروزی سری به جبهه ها میزنند و عکسی میگرفتند و امروز زنده هستند وجیبهایشان پر است از ثروت مردم و بیانات رهبر ی را برای خود مثل آن دوران مصادره میکنند و خود گویند و خود خوانندو شاد از محکمه به منزل بر می گردند
Iran, Islamic Republic of
کاملا برعکسه. یعنی کاملا برعکس مینویسی. شما آمریکادوستان دنیا طلب و وطن فروش، در خانه هایتان مینشستید و غذای مرگ میخوردید. دلواپسان امروز که دلواپسان دیروز بودند نیز، به دفاع از اسلام و ایران پرداختند. بی غیرتان انروز، قبلا هم بی غیرت بودند. دلواپسان امروز، قبلا هم دلواپس بودند. شما وصیت نامه شهدا را ببینید. شهداء، با عشق، در راه خدا، مقاومت میکردند. امروز، مردم مقاوم در برابر آمریکا، از جنس شهدایند و چاپلوسان آمریکا و پادوهای حرامیشان در فضای مجازی، از جنس همان ترسوهای همیشگی
France
...
United States
...
فرهاد
Germany
ديدن واقعيت نشانه هوش سياسي است .
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب جماعت ترسو و بزدل است و از سایه دشمن فرضی هم وحشت دارد.
Iran, Islamic Republic of
بیشترین تعداد جانباز و ایثارگر در مجلس ششم یعنی مجلس اصلاحات بود!
...
مهدی
به گفته امام حاضرعزیز،جنگ نخواهد شد ،اگر هم بشودماباید بریم شماها غربگراها چرا میترسید...
Iran, Islamic Republic of
شمربن ذوالجوشن لعنتی هم از سرداران صفین بود ولی عاقبت به خیر نشد و سر فرزند رسول خدارا برید
عباس گودرزی
سلام رهبر معظم مدظله العالی باآگاهی کامل سخن می گوید . ...
یزدی زاده
Iran, Islamic Republic of
گوسفندان خیالشان راحت بود چون سگان گله را در کنار خود میدیدند؛ غافل از انکه گرگ، قول استخوان شکارش را به سگها داده بود.
احسنت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این فقط شیطان است که پیروان خود را(باسخنان بی اساس)میترساند؛ از آنهانترسید وتنهااز من بترسیدآگر ایمان دارید 174/سوره آل عمران
Iran, Islamic Republic of
ترسوها ؛ بزدلها ؛ بروید به جهنم...!!!
Iran, Islamic Republic of
عمل به پیشنهاد تاج زاده باعث منزوی شدن ترامپ ، پمپئو،بولتون و جریان افراطی در امریکا و مقابله با پروژه ایران هراسی شده و باعث ارتقاء جایگاه ایران در افکار عمومی امریکا و جهان خواهد شد و ترامپ و افراطیون آمریکا را با چالش جدی مواجه می کند و...
Iran, Islamic Republic of
اگر مذاکره چنین نتیجه ای داشت چرا تا بحال حاصل نشد ؟!! به نظرم تحلیل نادرستی است بهتر است اختیار خود را دست یک مشت آدم ترسو ندهیم و عزت خود را پایمال نکنیم.
Iran, Islamic Republic of
ارتباط با نمایندگان مجلس و سیاستمداران و نهادهای مدنی مخالف ترامپ،ترامپ را به چالش جدی می کشاند و بر افکار عمومی امریکا تاثیر می گذارد و سیاست های ایران هراسی ترامپ،نتانیاهو و بن سلمان را با شکست مواجه می کند...
باید افکار عمومی امریکا و جهان را بیشتر با خود همراه کنیم و سیاست های تحریمی ترامپ را هرچه زودتر به شکست بکشانیم...
Iran, Islamic Republic of
تاجزاده فقط به دستوراتی که از غرب بهش رسیده عمل کرده!
اگر این آدم توان فکری و ارائه پیشنهاد داشت شاید این پیشنهد احمقانه رو نمی داد!!
Iran, Islamic Republic of
با تهمت و افترا به هم مشکلات کشور حل نمی شود؛ همه عقاید و سلایق باید به رسمیت شناخته شوند و حکومت از نظرات،تخصص و توانمندی های همه بهره مند شود و التزام به قانون اساسی و پاکدستی وتخصص تنها معیارهای حضور در مناصب گوناگون در کشور باشد...
Iran, Islamic Republic of
غلط اضافیست که همه عقاید و سلایق، باید به رسمیت شناخته شود. عقاید و سلایق غلط، خلاف شرع، خلاف منافع اسلام و انقلاب، خلاف قانون اساسی، خلاف آرامش و امنیت مردم، به گور سپرده میشود. خیلی دوستشان داری، شما را هم با همه عقاید باطلتان، به آنجا بفرستیم.
دانیال
Iran, Islamic Republic of
خود گویی و خود خندی ، عجب آدم هنرمندی!!!
آمریکائیها (سیاستمدارانشون) جز به نابودی ما فکر نمی کنند. مگر چند سال پیش وزیر دفاعشون( واینبرگر ) نگفت باید ریشه ایرانیان را بخشکانیم. مگر وندی شرمن نگفت ژن ایرانی با دروغ بسته اند ..... یه کم اندیشه...
Iran, Islamic Republic of
آره همانطوری که عمل به فرمان شاه سلطان حسین ایران را یر افراز کرد
Iran, Islamic Republic of
پس چی شد خسارت تاخیر هر روز در اجرای برجام
Iran, Islamic Republic of
باید دید دولت امریکا به کسانی که این نامه را امضاء کردند چه قولهای داده که اینها حاضر به خیانت و فروش کشورشان به استعمارگران شدند.
Iran, Islamic Republic of
تا اسم جنگ میاید ،یکعده میلرزند ،خوب برید یک جای گرم پیدا کنید تا نلرزید ،برید به جهنم. بزدلهای سیاسی ،ترسوها
Iran, Islamic Republic of
شما هم اگر تابعيت امريكارو داشتيد و دلار هاي فراوان در امريكا واروپا با املاك بسيار و اقا زادها با تابعيت انجا و همسران متعدد اينجا و انجا با عطسه ترامپ قالب تهي ميكردي مشكل مايم كه اجازه داديم اينها عنان امورو بدست بگيرند بعد انتظار بيخود داريم مسلم است كه ميترسند
Iran, Islamic Republic of
.....شب درازه
Iran, Islamic Republic of
تو یا شاغل تو نهادهای انقلابی هستی یا اقازاده حاضرخوری یا ژن خوبی بالاخره دغدعه ای نداری که طرفدار ماجراجویی وماجراجوها شدی
Iran, Islamic Republic of
آقاي پسر شجاع!
جنگ يعني ويراني
يني برگشت به صد سال قبل
يني سوريه
يني افغانستان
يني مصيبت
طبيعي ه يك ايراني واقعي هيچ وقت موافق جنگ و ويراني نيست
ولي يك دلواپس هست!!!!!!!!!!!!!!
France
جنگ از مذاکره وقیحانه بهتره
Iran, Islamic Republic of
اولا جنگ این ها نیست. موساد خوب یادت نداده. بی بی سی خوب معلمی نبوده. جنگ، هزینه هایی دارد و در قبال هزینه ها، نتایج و منافعی دارد. مثلا دفاع مقدس، یک جنگ 8 ساله بود. با شهداء، جانبازان، و صدمات بسیار. اما آیا منافعی نداشت و لازم نبود؟! خیر. جلوگیری از شکست انقلاب اسلامی از طریق سقوط حکومت، جلوگیری از از دست دادن خاک سرزمین، و نشان دادن روحیه مجاهدت و شجاعت که باعث شد هوس جنگ، تا مدت ها از ایران، برداشته شود، سه نتیجه دنیوی و مهم جنگ بود. ضمن اینکه مردمان خدا، همیشه یا به شهادت می میرند، یا در راه شهادت، می میرند. شهداء و جانبازان و همراهانشان هم، سود کردند.
لذا یک ایرانی عاقل مسلمان، شجاعت دارد و از مقابله با دشمن نمیترسد. تنها یک. مزدور سایتی حقوق بگیر که اگر بدستش بیاوریم معلوم میشود خودش و دینش و کشورش را به چند فروخته، مردم را از جنگ میترساند. بروید گمشید ترسوها.
Iran, Islamic Republic of
خانوم دختر ترسو عدم مقاومت یعنی عهدنامه ترکمانچای یعنی عهد نامه گلستان یعنی از دست دادن بحرین یعنی تقدیم دوستی ایران مانند شاه سلطان حسین به مغولها و یعنی ........
Iran, Islamic Republic of
دلواپس بهتره یا مزدور و دستمال کش یه عده فاسد
Iran, Islamic Republic of
جنگ هم شوداین آقایان دوتابعیتی فرارمی کنندوملت مبارزه میکندوپیروزمی شودبازاینهابرمی گردندوطلبکارمی شوند
ولی
Iran, Islamic Republic of
ترسوها به زندان نمی روند؟
یونس
Iran, Islamic Republic of
وقتی جنگ بشه اونموقع خواهیم دید اصولسوارها چند مرده حلاجن
و تعداد روزهای مقاومت هم در تاریخ ثبت میشه
United States
...
Iran, Islamic Republic of
خواهی دید که ملت مؤمن ایران، چگونه دین و دنیای کفار و منافقان را به هم میدوزند و چشم حسودانی چون تو را، کور خواهند کرد. ما، مردمان جهاد و شهادتیم. شکممان از حلال پر شده، نه حرام که از مرگ بترسیم و بترسانیم.
سید
Iran, Islamic Republic of
مسئول بزدل ! خطرش از دشمن بیشتر است !!
سید
Iran, Islamic Republic of
ببینید این بزدل ها ! از کدام طیف سیاسی هستند و قضاوت کنید !!
United States
و ببینید کدام یک سابقه خط اول جبهه را دارند و کدام یک تابحال در جنگ خط شکن بوده اند و به دل دشمن زده اند .صرف دو تا عکس گرفتن با رزمنده‌ها در جبهه ملاک نباشد
Iran, Islamic Republic of
بهتر است اینقدر جنگ جنگ نکنید چرا که لاف الکی است آمریکا عراق نیست که یک جبهه درست کنیم برویم و با هم بجنگیم . سوریه را نگاه کنید تبدیل شده به ویرانیه ، یک سوم مردمش آواره کشورهای هم جوار شده اند و تقریبا تمام زیر ساختهای آن ویران است .
Iran, Islamic Republic of
کوچولوی ترسو قدرت بازدارندگی ما را دست کم نگیر گذشت دوران بزن دررویی ! اون گیجی اول انقلاب هم نیست صدام پرروبشه راه بیفته !مطوئن باش دشمن اگه زورش می رسید حمله می کردومنتظر کسی هم نمی شد.
Iran, Islamic Republic of
آدم گنده نترس دلاوری و شجاعت با حماقت فاصله کمی دارد قدرت بازدارندگی ایران جای خوشحالی دارد اما باید شرایط امروز کشور نه طاقت جنگ دارد نه تحریم . شما خیلی خوش خیال هستید . نگاهی به همین عراق بکنید چطور هنوز تحریم ها شروع نشده علیه ما موضع می گیرد . به علت قطع آب و برق ارسالی به عراق رفتند هورالعظیم در سمت خودشان را آتش زدند تا تلافی کنند ، تظاهرات مردم بصره را ببین که با ایران دشمنی می کنند . سوریه را هم خواهی دید حتی حسن نصرالله لبنان را ، وقتی پای منافع در بین باشد چنان می روند که گویی اصلا نیامده بودند .
Iran, Islamic Republic of
سوریه ضربه را از منافقین داخلی و وطن فروشایی مثل همین اصلاح طلبهای خاین خورد
France
ما ام ایران خلع سلاح شده سال ۵۹ نیستیم
Iran, Islamic Republic of
سوریه از طریق جنگ چریکی و نفاق داخلی ضربه خورد. ...
Iran, Islamic Republic of
همان طور که آقا گفت :جنگ نخواهد شد.
ولی امریکا با ایادی منطقه ایش یک جنگ اقتصادی را علیه ما آغاز کرده اند.
Iran, Islamic Republic of
مرگ ولعنت خدا براین 100 اصلاح طلب دروغگوی فریبکار خیانتکار.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مردم متنفرن...
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Canada
ای ترسوهای بزدل...!!!! واقعا باید از خودتون خجالت بکشید.... مگه ما جنگ ندیده ایم؟؟!!!...... جنگی کردیم که هیچکس نکرده !!! پدر دشمن را در میآوریم!!!! البته جنگ اول با مفسدان داخلی و دزدان بیت المال است و با اعدام دانه درشتها جنگ با ترامپ و نتانیاهو خیلی میچسبد.!!!!
Iran, Islamic Republic of
ای کاش کمی تدبیر دولت مردان ما بیشتر بود و به جای سر شاخ شدن با امریکا به فکر راهی بودیم که میتوانستیم علاوه بر کسب منافع کشور و مردمان حیثیت و اقتدار خودمان را حفظ کنیم
شماها حقوق نجومی میگیرید که فکر بکر کنید اگر نمیتوانید و تفکر شما همسطح مردم عادی است پس حقوق شما حرام است و نبودتان بهتر از بودنتان است
Iran, Islamic Republic of
بله حقوق افسادطلبان، حرام است. چون اونا حقوق نجومی میگیرن و فکری هم ندارن. انقلابیون، همیشه گفته اند توانمندی داخلی، مقابله با دشمنان، و دفاع از اسلام.
United Kingdom
نخیر. همشون یکی ان.
Iran, Islamic Republic of
تو خودت از اونا بدتری
رضی
Iran, Islamic Republic of
دوستانی که می گن اصلا ما ترسو
به نظر من مشکلشون ترس نیست نبود عقلانیت کافیه
گیریم با آمریکا مذاکره کردیم چه تضمینی داره که مثل برجام نزنن زیرش اصلا گیریم تضمین هم دادن چه دلیلی داره که زیر تضمینشون نزنن
اگه به این سوال جواب بدن من میشم طرفدار مذاکره
Iran, Islamic Republic of
به قول محروم آقاسی
کیستند اینان رفیق نیمه راه
وقت جانبازی به کنج خانقاه
وقت جنگ آمد تماشاگر شدند
صلح آمد لاله ی پرپر شدند
Canada
آقاسی از چی محروم بود؟؟!!! منظورت قشر آسیب پذیره؟؟
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
یک عده هستند تو ایران عاشق جارو کردن زباله های شهرهای آمریکا، ...
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه این جریان... اصلاحات و مرعوب آمریکا و غرب هر لحظه به دنبال بهانه‌ای برای تحمیل باج دهی به آمریکا ست!!! حالا جالبتر اینه که عبدالباری عطوان و از کارشناسان مشهور سیاست خارجی عرب در خصوص اوضاع پیش اومده برای ترکیه خطاب به دنیا و مرعوبین داخلی کشور ما اعلام می کنه «آمریکا متحد نمی خواهد، نوکر می خواهد»
قائل توجه دوستان اصلاح طلب!!!!!
United States
...
علی اصفهانی
Iran, Islamic Republic of
تیغ دادن در کف زنگی مست : به زه انکه کشور را ناکس بدست
محسن
Iran, Islamic Republic of
همچین نوشتید فهرست من الان فکر کردم یک لیست بلند بالا از این اعاظم امریکایی شده را منتشر کرده اید
Iran, Islamic Republic of
در قران مجید امده که فقط شیطان دوستانش را می ترساند انما ذالکم الشیطان یخوف اولیاه فلاتخافوهم وخافون ان کنتم مومنین سوره ال عمران ایه175
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
خوب معلومه اینها حرافهای خیابان ومحافل تهرانند ودقیقا بعدازاینکه بچه های مردم تکه تکه شدن وجنگ تمام شد وارامش بوجودامد اینها سراز سوراخ موش دراوزردند واز اینکه یک روزی تقی به توقی بخوره وحشت میکنند ولی اگرخدای نکرده روزی جنگ بشه حکومت باید ایناروبه زورببره بگه اقلا درجبهه ها سخنرانی کنید که البته غیرت همون کاروهم ندارن
محمد
Iran, Islamic Republic of
آمریکا معمولا"به مردم ترسو و بیدفاع حمله میکند ،آنجا که طرف مقابل شجاع و نترس باشد جرات حمله را ندارد .خاطرم است که دراوائل دهه 60 که آمریکاییها در خلیج فارس بودند ودرحمایت از صدام تعدادی سکوی نفتی را زدند در آبهای مرزی ما میآمدندوبه هلیکوپترهای حامل کارکنان نفت که قصد رفتن به سر کار خود در دکلهای نفتی در دریا داشتند تهدید میکردند که چنانچه در مسیر تعیین شده توسط امریکا حرکت نکنند آنها را خواهد زد ولی اکنون به برکت سپاه و ارتش جرات ظاهر شدن ندارند. تا قدرت نظامی و رهبری مقتدر است انشاالله امنیت است.
Iran, Islamic Republic of
اول آمریکا بیاد تو سازمان ملل بگه شکر خورده بعد تمام اموال ایران با دیرکردش به ما بده بعد این مسخره بازی های بازرسی هسته ای رو تموم کنند.زندانی های ما رو تو امریکا آزاد کنن بعد تمام تحریما رو بردارن بعدا ما می یایم سر میز ولی نه با دیوانه و فاسدی مثه ترامپ.منطق اینو می گه.وگرنه ما مغز خر نخوردیم که!!