جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۵۲
باهنر:

کسی که بگوید باید از روحانی عبور کنیم کم عقل است/ برای عزل برخی مسئولان مردم باید منتظر عزرائیل باشند

دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 633732
اولین کسی که شعار عبور از روحانی را مطرح کرد احمدی‌نژاد بود و امیدوارم خداوند آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند اما در جریان‌های سیاسی کسی که پروژه عبور از روحانی را مطرح کرد دوستان تند اصلاح‌طلب بودند.
کسی که بگوید باید از روحانی عبور کنیم کم عقل است/ برای عزل برخی مسئولان مردم باید منتظر عزرائیل باشند
گروه سیاسی جهان نيوز: محمدرضا باهنر نماینده سابق و البته پرسابقه مجلس شورای اسلامی که در انتخابات مجلس دهم ترجیحش را برعدم حضور گذاشت در گفتگو با پانا گفته است که به روحانی رای نداده اما بیشتر از خیلی از اعضای هیئت دولت از روحانی دفاع کرده است. نایب رئیس مجلس نهم همچنین گفته است: «اگر مشکلاتی وجود دارد به دلیل روندی است که طی 30 سال اخیر رخ داده و به این دولت به ارث رسیده است».

به گزارش جهان نيوز، بخش های مهم این گفتگو را در ادامه خواهید خواند:

*آرزو می‌کنم زمانی فرار برسد که دولت در سایه وجود داشته باشد زیرا این موضوع نشان‌دهنده ارتقای سیاسی یک کشور است یعنی حزب اکثریت حاکم باشد و حزب اقلیت، دولت در سایه داشته باشد

 * دوتا حزب قدرتمند، شناسنامه‌دار، موضع‌دار و دارای برنامه در کشور نداریم.

*حدود 230 تا 240 حزب از وزارت کشور مجوز دریافت کرده‌اند اما از این تعداد 20 حزب تنها برگه‌ای در جیب یک آقا و یا کیف یک خانم هستند که مجوز را برای روز مبادا گرفته‌اند. آن 70 یا 80 حزب فعال نیز سه چهارم آنها تمام فعالیتشان به زمان انتخابات منحصر می‌شود و در آن زمان ائتلاف و تشکیل می‌دهند و یک کاندیدا برای ریاست جمهوری معرفی می‌کنند اما در سایر مواقع فعالیتی ندارند. ما تنها 10 الی 15 حزب فعال دائمی و سراسری داریم که در آنها تعدادی از جریان‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا وجود دارند اما جناح‌های اصلاح‌طلب و اصولگرا محدود به این 10 الی 15 حزب نمی‌شوند و اگر از نظر جمعیتی آنها را در نظر بگیریم تنها 5 الی 6 درصد فعالان سیاسی این دو جریان در این احزاب جای می‌گیرند.

*در دولت فعلی هرچه حمایت از آقای روحانی وجود دارد از سوی اصولگرایان است و اصلاح‌طلبان تنها زیرآب دولت را می‌زنند و موضوع عبور از روحانی را مطرح می‌‌کنند.

*دفاعیاتی که بنده در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی طی این چند سال داشته‌ام. از بسیاری از اعضای هیأت‌دولت بهتر بوده و همچنین در مصاحبه‌های اخیر خود از او دفاع کرده ام و اصلا هم این موضوع مطرح نیست که چون سیاست خارجی آقای روحانی و یا عملکرد و کارکرد او بهبود پیدا کرده است از او دفاع کرده‌ام.

*اگر مشکلاتی وجود دارد به دلیل روندی است که طی 30 سال اخیر رخ داده و به این دولت به ارث رسیده است. می‌توانم ادعا می‌کنم بحران اقتصادی در 30 سال گذشته در مسائل جاری اقتصادی و بحران اقتصادی هر 8 سال تکرار شده است.

*در دولت دوم مرحوم آیت‌الله هاشمی نیز تورم 49 درصدی را تجربه کردیم و دولت اول آقای خاتمی به مسائل سیاسی، قتل‌های زنجیره‌ای و موضوعاتی نظیر عالیجناب سرخ‌پوش و خاکستری‌پوش در مورد مرحوم هاشمی گذشت اما در دوره دوم کارهای اقتصادی رونق گرفت، عسلویه راه‌اندازی شد و پیمانکاران توانستند کار بگیرند اما با این وجود تورم وجود داشت اما کمتر از آنچه انتظار می‌رفت. در دولت دوم آقای احمدی نژاد دلار 1200 تومانی 3500 تومان شد و در دولت دوم آقای روحانی دلار 3500 تومانی 10000 تومان شد و همه این‌ها تکرار است.

*البته تکرار این مسائل به این معنا نیست که دولت‌ها مقصر نیستند اما اگر بگویم روحانی کاری کرده است که احمدی‌نژاد نکرده و یا برعکس این چنین نیست.

*همه کار‌های که باید انجام می‌دادند را انجام داده‌اند. همه این‌ها درگیر مسائل روزمره شده‌اند و فرصت نکردندکه چهارمتر عقب‌تر از خود را ببینند.

*سال گذشته 100 هزار سپرده بین 10 میلیون تا 500 میلیون تومان در کشور آزاد شد و مردم با سودی که از پول‌های خود دریافت می‌کردند زندگی می‌گذارندند. دولت و مجلس دستپاچه شدند و به آزادسازی پول‌ها کمک کردند. دولت باید بستر مناسب را برای این سرمایه‌های آزادشده فراهم می‌کرد تا این سرمایه‌ها را جمع کند. وقتی که این سرمایه‌ها جمع‌آوری نشود مردم دلار و سکه می‌خرند و اگر من هم بودم نمی‌دانستم باید چه کار کنم.

*دخترم به من می‌گوید با شوهرش 6 الی 7 سال تلاش کرده، 600 میلیون تومان پول جمع کرده و قصد داشته است یک آپارتمان 70 الی 80 متری تهیه بخرد. به یکباره قیمت آپارتمان بالا رفت و او حالا می‌گوید حداقل به من یک راهنمایی کن که این 600 میلیون تومان را چه کار کنم؟ اگر راهنمایی کنم که پولت را در بانک بگذار و یک درصد سود بگیر، راهکار علمی به او نداده‌ام و تورم 25 درصدی با سود 12 درصدی جواب‌گو نیست و اگر بگویم دلار و سکه بخر که این امر هم غلط است. دولت دوازدهم از 6 ماه قبل می‌دانست که چنین سرمایه‌ای آزاد می‌شود بنابراین می‌توانست سفره‌ای برای آن پهن کند و سرمایه‌های رها شده را جذب می‌کرد.

*چند روز پیش خدمت آقای جهانگیری بودم و عرض کردم که ما می‌توانیم در کوتاه مدت بازار سرمایه‌ای خود را چند برابر گسترش دهیم. امروز بازار سرمایه یعنی همین بازار بورس حدود 100 میلیارد دلار است و ظرف 2 سال آینده می‌توانیم این رقم را به 300 میلیارد دلار افزایش دهیم و بسیاری از این سرمایه‌‌های سرگردان را به چرخه اقتصاد بازگردانیم.

*مردمی که دلار و سکه تهیه می‌کنند مفسد و ضد انقلاب نیستند، آنها می‌گویند ما 600 میلیون پول داریم و می‌خواهیم ارزش پولمان کم نشود باید چکار کنیم. اکنون راهی جز خرید سکه، دلار و ماشین لوکس ندارند و یا باید کار دیگری انجام دهد که قیمت آن 20 درصد افزایش پیدا کند.
 
*زمانی که انتخابات برگزار می‌شود و رئیس‌جمهوری انتخاب می‌شود همه ما باید تبدیل به تیم ملی شویم همه سیاست‌ورزان و کسانی که دل در گرو نظام و انقلاب و ایران دارند زمانی که رئیس‌جمهوری مستقر می‌شود باید به عنوان تیم ملی به آن نگاه کنند.

*بارها گفته‌ام من به آقای روحانی رأی نداده‌ام...رقیب آقای روحانی هر کسی که هست زمانی که روحانی پیروز انتخابات می‌شود و حتی اگر دولت آقای روحانی تنها 50 درصد از قدرت لازم برای حل مشکلات را داشته باشد به عنوان رقیب آقای روحانی باید کمک کند قدرت دولت به 60 درصد برسد یا با تخریب قدرت او را به 40 درصد برسانم و بنده معتقدم کسی که تلاش می‌کند قدرت دولت مستقر از 60 درصد به 40 درصد کاهش پیدا کند آن فرد خائن به مملکت، نظام، انقلاب و خون شهدا است زیرا دولت در رقابت با کشورهای دیگر کار می‌کتد.

*در مجلس پنجم آقای ناطق نوری، رئیس مجلس و رقیب اصلی آقای خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری بود. وقتی آقای خاتمی به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب شد از بد حادثه بنده که در زمان انتخابات به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی رقیب آقای خاتمی و رئیس کمیسیون تلفیق بودم. لایحه بودجه‌ که تصویب شد سخنگوی دولت در مصاحبه‌ای تلویزیونی به نام محمدرضا باهنر از من تشکر کرد و من وقتی این سخنرانی تلویزیونی را دیدم شوکه شدم و گفتم این یک ادبیات سیاسی نیست چرا آنها چنین کاری کردند بلافاصله به آقای مهاجرانی زنگ زدم و به شوخی به او گفتم شما من را دست انداخته‌اید، گفت خیر در جلسه هیأت دولت بحث شد و و در آنجا بنده را موظف کردند که از طریق رسانه ملی از مجلس و به ویژه باهنر تشکر کنم و از او علت را جویا شدم. او گفت که به دلیل اینکه برخورد شما کاملا علمی و کارشناسی بود و قانونی که مجلس به عنوان بودجه تصویب کرده است خیلی بهتر از لایحه‌ای است که ما به مجلس دادیم و در تمام مجالس از این رفتار خود دفاع می‌کنم.

*تصور می‌کنم اکنون وقت مناسبی برای نقد کردن دولت نیست، حتی برخی از اصلاح‌طلبان در دو ماه گذشته شعار عبور از روحانی را مطرح کردند و این کار صحیحی از نظر سیاسی نیست.

*البته اولین کسی که شعار عبور از روحانی را مطرح کرد احمدی‌نژاد بود و امیدوارم خداوند آخر و عاقبت همه ما را ختم به خیر کند اما در جریان‌های سیاسی کسی که پروژه عبور از روحانی را مطرح کرد دوستان تند اصلاح‌طلب بودند و در همان زمان من بلافاصله موضع‌گیری کردم و گفتم اصلا مسئله کنار گذاشتن دولت کار درستی نیست فارغ از اینکه روحانی بر سرکار باشد یا خیر؟ این‌گونه هیجان‌ها برای نظام سم است.

 *آقای روحانی هم باید برای ایجاد یک رضایت عمومی یک خانه‌تکانی در دولت انجام دهد، این خانه‌تکانی را بارها اعلام کردیم و حتی بنده به صورت چهره به چهره این موضوع را با دولتی‌ها مطرح کردم که با توجه به بحران اقتصادی موجود باید خانه‌تکانی در تیم اقتصادی صورت گیرد اما بعد از همروحانی باید خانه تکانی کند/ ه این جریان‌ها تنها یک رئیس کل بانک مرکزی تغییر کرد و دیگر شاهد تغییری نیستیم.

*آقای نوبخت هم فقط سخنگویی خود را از دست داد اما همچنان رئیس سازمان برنامه بودجه است. بحث مجلس و ما سخنگویی نوبخت نیست. آقای نوبخت خیلی خوب حرف می‌زند و شیک است و اخلاق خوبی هم دارد.

*من از همان دولت مرحوم هاشمی رفسنجانی اعلام کرده‌ام که رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر اقتصاد باید همدل و همراه باشند و در امور اقتصادی موضع مشترک داشته باشند. کشتی اقتصادی دولت یک ناخدای هماهنگ ندارد و با این ترتیب مشکل ایجاد می‌شود.

*الان کسی که می‌گوید باید از آقای روحانی عبور کنیم کم عقل است و یا سوء نیت دارد، حتما اینکه بخواهیم از آقای روحانی عبور کنیم و یا دولت تغییر کند اصلا گزینه مناسبی نیست اما دولت باید یک خانه‌تکانی داشته باشد زیرا برخی از وزراء خسته هستند و حوصله کارکردن ندارند و من خبری شنیدم که برخی از آقایان به آقای روحانی گفته‌اند که ما نمی‌توانیم در زمان بحران کار کنیم و بگذارید شخص دیگری بیاید و آقای روحانی گفته‌اند که اشکالی ندارد کار کنید.

*دولت و نهاد‌های حکومتی می‌توانند به اندازه 2 برابر بازار بورس فعلی بنگاه در بورس عرضه کنند تا مردم سهام بخرند. این 100 هزار نفری که طلا و سکه و ارز می‌خرند ضد انقلاب نیستند و می‌خواهند سرمایه خود را حفظ کنند و اگر بازار بورس یک بازار شیرینی باشد سهام می‌خرند و بحران اقتصادی کنترل می‌شود. به طور مثال (ایدرو) که یک سازمان توسعه‌ای وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است چرا باید هنوز بنگاه‌داری کند و هنوز 20 درصد از سهام ایران‌خودرو متعلق به (ایدرو) است. مگر قرار نبود بر اساس برنامه، این کارخانه‌ها را واگذار کنیم؟ وقتی به مسئولان می‌گویم علت آن چیست می گویند به دلیل آن است که وزیر صنعت و معدن و تجارت می خواهد خودش مدیرعامل ایران خودرو را عزل و نصب کند بنابراین باید 20 درصد از سهامش متعلق به وزارت صنعت و معدن و تجارت باشد که حدود 700 الی 800 میلیارد تومان قیمت دارد که اگر در سازمان بورس عرضه شود مردم بجای اینکه سکه، طلا، و ارز بخرند سهام ایران خودرو را می خرند.

*بسیاری از دوستان ما در مجلس ثبت نام کردند اما رأی نیاوردند و مثل من شدند. بنده خودم تصمیم گرفتم که دیگر در مجلس ثبت نام نکنم. خیلی‌ها به بنده نقد کردند. اگر زودتر لو می‌دادم که نمی‌خواهم برای کاندیداتوری مجلس ثبت‌نام کنم، دوستان حزبی و دیگر افراد مجبورم می‌کردند که به ثبت نام کنم.

*انصراف بنده از نمایندگی به معنای بازنشستگی و اینکه کاری به کار مملکت نداشته باشم نیست زیرا ما گروه داریم و پژوهش می‌کنیم و هر هفته با یکی از وزراء ملاقات دارم و بحث‌هایی که خدمت وزرا ارائه می‌دهیم به هیچ وجه مسائل جزئی نیست و تمام مطالب کلان کشور در عرصه‌های مختلف اقتصادی و سایر مباحث را مطرح می‌کنیم. به وزراء مشاوره می‌دهیم، با آنها بحث می‌کنیم زیرا ما سیاست‌مداران بازنشستگی نداریم اما اینکه من بخواهم در میدان انتخابات ریاست‌جمهوری یا مجلس حاضر شوم واقعا قصدی برای این کار ندارم.

*برخی از مسئولان طوری به پست‌های خود چسبیده‌اند که فقط ملک‌الموت می‌تواند مردم را نجات دهد و مردم باید منتظر باشند تا عزرائیل برای عزل این مسئول فکری بکند.

*اینکه هر کسی بگوید اکنون که من بر سر کار هستم مخالفان اجازه کار نمی‌دهند. باید بگویم اگر تو نمی‌توانی با مخالفان کار کنی چرا بر سر کار رفته‌ای؟

*این‌ تفکر نئو اصولگرایی برنامه مدون و مشورت شده‌ای نیست و من نمی‌دانم که آقای قالیباف چه قصدی از طرح آن داشته است و باید از خود او پرسید که چه فکر و برنامه‌ای پشت آن است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای باهنر مثل اینکه خودت رو فراموش کردی چند سال چسبیده بودی به کرسی مجلس تا تونستی دل بکنی همه شما همچین خصلتی رو دارید دل کندن از این میزها برایتان سخت است .
seyed hosein
Iran, Islamic Republic of
رپرتاژ به نفع شخص روحانی آنهم از موضع دلسوزی و با ژست روشنفکری و دفاع از منافع ملی زیادی بودار است.....
البته شنیده بودم باهنر یک لابی گر حرفه ایست اما اینطور شفاف ندیده بودم که دیدم!
Iran, Islamic Republic of
همین باهنر در 90 به بعد دنبال عزل رییس جمهور 24میلیونی بخاطر هیچ و پوچ بود
رییس جمهوری که رهبری در آخرین دیدار یعنی تیر 92 هم از کلیت عملکرد دولتش قدردانی کرد و محصول تفکر انقلابی احمدی نژاد اعلام کرد
Iran, Islamic Republic of
"آقای نوبخت خیلی خوب حرف می‌زند و شیک است و اخلاق خوبی هم دارد.
"
M.sh
Iran, Islamic Republic of
خب از این خوب حرف زدن و شیک بودن، چه چیزی عاید مردم شده تا الان!؟ خداوند عقل سلیم اعطا بفرماید. امین
Iran, Islamic Republic of
آرزو می کنیم از دست بعضی قیمها خلاص شویم
مرگ بر غارتگر بیت ولمال
Iran, Islamic Republic of
2تا حزبی که مردمی باشند و مثل اول اقلاب برای مردم کار کنند نه برای خودشان وکس و کارشان؟؟؟؟
ولایتمدار واقعی
Netherlands
در قرآن کریم ( کتاب مسلمین ، رهنمای عملی ما) نام دو حزب ذکر شده : حزب شیطان و حزب الله. بقیه همه ... نمیدونم ... چی بگم...
Iran, Islamic Republic of
ایشون فقط! 28 سال نماینده بودن! و افاضه می فرمایند:
"برخی از مسئولان طوری به پست‌های خود چسبیده‌اند که فقط ملک‌الموت می‌تواند مردم را نجات دهد و مردم باید منتظر باشند تا عزرائیل برای عزل این مسئول فکری بکند."
بعد دوباره افاضه می فرمایند:
"انصراف بنده از نمایندگی به معنای بازنشستگی و اینکه کاری به کار مملکت نداشته باشم نیست زیرا ما گروه داریم و پژوهش می‌کنیم و هر هفته با یکی از وزراء ملاقات دارم"!!
Iran, Islamic Republic of
بله واقعا!
یکی باید این ضرب المثل را به باهنر یادآوری کنه:
رطب خورده، منع رطب، کِی کند؟!!!
Iran, Islamic Republic of
بايد ديد دامنه بعضي ها تا کجا قابل گسترش است!!
Iran, Islamic Republic of
با روحانی تا 1400
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز دست از سر احمدی نژاد بردار داری از چشم مردم میفتی.درود بر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
از هشدار دلسوزانه دیروز آقا به احم...ی نژاد روشن میشه حق با جهانه درباره نقد افکار و گفتار ...نژاد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
لابی گر معروف مجلس ،بایدم طوری حرف بزنه که همیشه به مذاق همه طرفها خوش بیاد.ولی ملت از همه شماها عبور کردن.
مهدی عسکری
Iran, Islamic Republic of
ای کاشک آقای باهنر همین دیدگاه همراهی با دولت را در زمان احمدی نژاد داشت و اینقدر چوب لای چرخ دولتش نمی کرد البته هرچند بنده خود منتقد اصلی احمدی نژاد بوده و هستم اما این ژست آقای باهنر حال آدم را به هم می زند.
Iran, Islamic Republic of
شما هم دست كمي از اقا زاده ها نداريد درد مردمو نمي فهميد .كجاي كاريد مردم از خيلي ها دارند عبور ميكنند
Iran, Islamic Republic of
برخی از مسئولان طوری به پست‌های خود چسبیده‌اند که فقط ملک‌الموت می‌تواند مردم را نجات دهد و مردم باید منتظر باشند تا عزرائیل برای عزل این مسئول فکری بکند.

باید ریاست چمهوری یک دوره باشد که اگه گند زد زود تعویض شود.
دوم :خدایا عزرائیل را فوق العاده کار بده شاید یه فرجی بشه برای ملت ایران .
Iran, Islamic Republic of
کم عقل شما هشتی نه محبوب ملت
Iran, Islamic Republic of
با محبوب ملت کاری نداره که،منظورش خاتمی
Iran, Islamic Republic of
خاوری،زنجانی،بقایی،افتخار بهاری
Iran, Islamic Republic of
رحيمي، مشايي، دكل و و و و و يادت رفت
Iran, Islamic Republic of
راست می گه این همه بدبختی فساد رانت گرانی بیکاری اعتیاد آقا زاده گی و...محصول تفکر مسولانی از جمله خود ایشان است که ۳۰سال مجلس ایران را ملک شخصی خود دانسته و برای ملت کاری نکرده
Iran, Islamic Republic of
واقعا این اقا چقدر از سیاست سر درمی اورد .ببینید چه کسانی سالها درمجلس برای ما تصمیم سازی می کردند.احمدی نژاد اصلا روحانی را قبول ندارد که بخواهد از ان عبور کند.این شما اید که هر کس تا برایتان سود داردبا ان طرف خوبید تا دیگر برای شما سود ندارد می شودبدترین ادم دنیا.احمدی نژاد از اول هم انتخاب روحانی را مهندسی شده می دانست.این را دردوسال اخر دولت دهم مدام هشدار می داد و این اتفاق افتاد.یک سی دی هست از سخنرانی برای اطلاعات سپاه که سال 88 منتشر شده انجا سخنران که معاون اطلاعات سپاه است می گوید هدف از فتنه 88 اول براندازی است وعبور از ولایت فقیه ولی هدف حداقلی این است که حسن روحانی ویا حسن خمینی رییس جمهور اینده ایران باشد.شورای نگهبان چقدر خوب مهندسی کرد این دو انتخاب اخر را.ای کاش اگر رییس جمهور قراربود اصلاح طلب هم باشد اقلا یک ادم مدیر و ادم قوی بود تا اقلا کشور را به این روز نمی انداخت.اقای باهنر شما بهتره درمورد احمدی نژاد صحبت نکنید.اگر جرات دارید بروید میان مردم همین حالا هم سمتی ندارید چنین جراتی ندارید.احمدی نژاد تنها سیاست مدار ایران است که از جنس مردم است.اینها دوباره احساس خطر کردندامدند میان میدان چرا شما حامی روحانی هستید نقش منتقد بودنتان را باور کنیم یا حمایت دان را.دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را.اقای شریعتمداری تا دیروز روزی چند مقاله می نوشت برای شرایط کشور اما بعد ویدیو احمدی نژاد می گوید هر کس سیاه نمایی کند دشمن است.چه خبر است دراین مملکت.اگر فهمیدید با ما هم بگویید
Iran, Islamic Republic of
از جان ملت ایران چه می خواهید که دست از سرشان برنمیدارید.به جای راهکار دست به دامان حضرت عزرائیل شدن خیلی راحت کنار بروید تا ملت انقلابی و مظلوم ایران نفس راحتی بکشند.
Iran, Islamic Republic of
سلا م اقای عقلمند...
Iran, Islamic Republic of
تکلیف رشوه بگیران قرارداد ننگین و کثیف کرسنت چی شد ؟؟؟؟؟؟؟ اقای..... هم جزشان بود .
سدرا مصاحب
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز جان مادرت وقت و هزینه و انرژی خبرنگارانت رو صرف مصاحبه با افراد و سیاستمدارانی کن که ذره ای در شرایط فعلی در بین مردم از محبوبیت برخوردار باشند. این بابا که میگه تو این کشور دو تا حزب به درد بخور نداریم راست میگه. یه وقتی تو مصاحبه ای ازش پرسیدن تو کدوم طرفی هستی؟ چپ یا راست؟ گفت م همیشه وسط لحاف میخوابم که فرصت غلطیدن به هر دو سمت و جناح را داشته باشم. فردی که با گذشت چهل سال از انقلاب و طی کردن اکثر پست های مدیریتی چنین نگرش و دیدگاهی نسبت به جناح بندی سیاسی داره ازش چه توقع و انتظاری به منظور گره کشایی و ایده پردازی می توان داشت؟!!! خدایا آخه چقدر فرق بین دو برادر می تونه وجود داشته باشه؟!!! یکی می شه محمد جواد باهنر شهید بزرگوار و محبوب قلوب ملت و یکی هم میشه محمدرضا باهنر مغضوب ملت انقلابی ایران
Iran, Islamic Republic of
واقعا این بابا سیاستمداره؟!!
Iran, Islamic Republic of
یکی هابیل و دیگری قابیل، یکی نوح و دیگری پسر نوح، لوط و همسرش، یوسف و برادرانش ووووو هزاران مثال در تاریخ از ازل بوده و تا ابد هم هست. میزان حال فعلی افراد است نه اینکه یکی پسر شهید مطهری باشه دیگری داداش شهید باهنر و یادگار یادگار یادگار امام وووو ملاک نباید این باشه
Iran, Islamic Republic of
موقع جون کندن عوضش در میاد! در ضمن عزرائیل را چه به اینها! نوچه هاش از خجالتشون درمیاد!
بوسجین
Iran, Islamic Republic of
جناب خیلی تلاش کردم جایگاه عقل را در مدیریت 39 ساله تبین کنم چرا که عقل همراه با برنامه ریزی و سیاست کاری و وفاداری به اهداف و عمل به ان است نه سر بساط و یاسفره اشراف نشستن و فراموش کردن عقلانیت و چشم بستن به رانت ها و خویشاوند سالاری و ویزه خواری که موانع برای نظام وضربه پذیری برای ان ایجاد کرده نیست این جفا به عقلانیت است فقط تنها دوره ای نگاه تا حدودی عقلانیت در مدیریت کشور بر اساس ارمانها اقدامات 6 ساله دولت نهم و دهم بود که نسیمی از ان ارمانها با توجه به دشمنان داخلی و خارجی و کارشکنی عوامل نفوذی انان انان در قالب چپ و راست صورت گرفت که چند مورد ان را برای جلو گیری از طولانی شدن بحث بیان می کنم تا ببینم گرفتاری روز مرگی شدن با عقلانیت کجاست.................................................................1-تکیه بر توانایی داخلی با توجه به چیش بینی دشمن: نمونه ان تولید بنزین با ساخت داخلی که امروز دولت فعلی هم که فیلا" ان روش راقبول نداشت امروز پوز ان را می دهد و تاثیر گذار در زندگی روزانه مردم............2-مطرح شدن گسترده خوایشاوند سالاری و باند ها ورانت خواران و ویزه خواران و قداست زدایی دروغین از برخی تمامیت خواهان و زیر بار سفارش کسی نرفتن بر اساس اشل سازمانی و قانونی که اساس هر حکومت داری می باشد...........................................3- پرداخت یارانه به مردم که قبلا" بیشتر نصیب طبفه برخوردار می شد تا هم عدالت ارمانی در عقاید و قانون اساسی عملیاتی شود . هم مردم خود مدیریت منابع خود را بر اساس الویت نیاز های خود یاد بگیرند و هم فشار بر مردم کاهش یابد الن که چمد دوره افرایش دادند کدامین کار موثر را برای مردم و رفع بیکاری و فقر انجام دادند ان بهانه و شیون طبقه برخوردار بود برای ویزه خواری مانند حقوق نجومی...........................................4- سهام عدالت در کنار یارانه برای جراحی نظام سرمایه داری لیبرالیستی دد منشانه مبتنی بر دلالی چند لایه ای که حتی در لیبرالیسم چنین پدیده ددمنشانه دیده نمی شود تا همیشه وارث امکانات و سرمایه کشور فقط طبقه خاص نباشند مردم هم از اموال خود بهرمند باشند حالا کاری با نحوه اجرای ان الان ندارم که چه بلایی بر سر انها اوردند..........................5- توجه به صتایع پایین دستی که حلقه مفقوده برنامه کشور بود و هم چنین توجه به مسکن به عنوان یکی از چهار موتور حرکت جامعه برای رشد و توسعه واشتغال و........ که امروز بهد از 5ستا تازه به روش هرج و مرج گونه ان برگشته اند.....................................................6- طرح شبنم و فیمت گذاری برای کنترل درست قیمت ها و ایجاد مقایسه در مردم برای خرید برای چلو گیری از فیمت های دلبخواهی و کنترل قاچاق ........... اما چون اقایان اعتقاد به بالا بردن فیمت ارز داشتند برای رد گم کنی تن را حذف کردند تا مردم به جان مردم بیفتندو........................ حال از اقا می خواهیم بدیل اینگونه اقدامات را در دولت ها بیان کنند که از اوب انقلاب در سمت های تصمیم سازی بوده تا بنده ادم عاقل را از بی عقل شناسایی کنم
سالار
Iran, Islamic Republic of
فقط خدا میداند پشت چاپلوسی ها و خوش رقصی ها برای دولت روحانی، چه جیره و مواجبی نهفته باشد...!!!!!!!
France
شما بدون احمدی نژاد= صفر
من توی 30 گذشته مسئول بودم!
Iran, Islamic Republic of
نوشتی مشکلات 30 ساله به این دولت ارث رسیده است
ببینم من بودم که 28 از این سال که میگی نماینده مجلس بودم؟!؟؟!
...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of

چی بگم من 16 ساله دارم کار می کنم به زور 50 میلیون جمع کردم بچه های این آقا تو 6 الی 7 سال 600 میلیون ، ژن خوب به این میگن
حسین
Iran, Islamic Republic of
خود شما هم اگر عقلانه کنار نمی کشیدی مصداق حرف خودت می شدی.
Iran, Islamic Republic of
الان این اوضاع جامعه ما کار کم عقلاست یا پر عقلا؟؟؟؟؟بنظرم کار تهی مغزهاست
م. ناظر
Iran, Islamic Republic of
جناب مهندس باهنر
احمدی نژاد کم عقل نیست، بیعقل است؛ اگر ذره‌ای عقل حسابگر! موردنظر حضرتعالی در سرش بود، همان تابستان ۸۴ دستور مکتوبتان برای توزیع بنگاهها و شرکتهای سودده بین گروهها و احزاب چپ و راست را اجرایی میگرد و به این روز نمیافتاد.
Iran, Islamic Republic of
اقای باهنر از کسانی بودی که از وزیری زنگنه دفاع کردی و فاجعه کرسنت بوجود امد فکری برای اخرتت بکن از بابت این ضرر بزرگ به مردم مظلوم
Iran, Islamic Republic of
تکلیف رشوه بگیران قرارداد ننگین کرسنت چی شد؟...
پیروز
Iran, Islamic Republic of
اینکه جنابعالی کاندیدا نشدید از شامه تیزتان و تجربه تان است که در این دوره رایی ندارید نه اینکه دوست نداشته باشید ...
msadra48@gmail.com
Iran, Islamic Republic of
باهنرجان کامنتهای ذیل این گفتگو را بخوون
اگر کمی منصف باشی، حداقل اقدام عقلانی (که شما خوشبختانه از عقل زیادی برخوردارید) که میتونی انجام بدی اینه است که برای همیشه از گفتگو و مصاحبه کردن صرف نظر کنی....
مفلس
Iran, Islamic Republic of
خوب این که خداوند متعال عقل کامل را به حضراتعالی عطا نموده و به منتقدین دولت آقای کلیدار خانه مشکلات مردم عطا نکرده، تقصیر آنان نیست؟
Iran, Islamic Republic of
آقای باهنر دختر و داماد شما طی ۶ سال(۷۲ ماه) حداقل هر ماهی ۹ میلیون پس انداز کردن.
کجا کار میکنند و حقوقشون چقدره که اینقدر پس انداز دارن؟
Iran, Islamic Republic of
ضمنا پول ...!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
جناب باهنر مطمئن هستم با این دودوزه بازیهائی که تا کنون از شما دیده و
سراغ دارم اولین کسی که آن دنیا یقه شما را خواهد گرفت برادر شهید و
بزرگوارتان خواهد بود اگر خداوکیلی تا کنون ایشان را در خواب ندیده اید که
بشما تشر ونهیبی زده باشند منتظر باشید که نزدیک است!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...