جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

معترضان تونسی جاده مرزی با لیبی را بستند

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 632207
معترضان تونسی مسیر مواصلاتی میان منطقه "بن‌قردان" و گذرگاه مرزی میان تونس با لیبی را بستند.
معترضان تونسی جاده مرزی با لیبی را بستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا،  شهروندان معترض تونسی مسیر ارتباطی میان منطقه "بن‌قردان" و گذرگاه مرزی میان این کشور و لیبی را در پی اعمال ضوابط و قوانین علیه کامیون‌های تونسی در زمان ورودشان به خاک لیبی بستند.

پس از اینکه معترضان مسیر  منتهی به گذرگاه مرزی "راس‌الجدیر" را بستند هر گونه رفت‌وآمد مسافران متوقف شد.سفارت لیبی در تونس اعلام کرد: تشدید اعتراضات در بن‌قردان باعث بسته شدن مسیر به روی خودروها در تمامی مسیرهای تونس به لیبی شده است.

این سفارتخانه از تمامی شهروندان لیبیایی که در تونس حضور دارند خواست به سمت گذرگاه "الذهبیه" از توابع استان "تطاوین" بروند تا بتوانند به لیبی بازگردند.مسؤولان لیبیایی پیشتر تصمیم گرفته بودند که گذرگاه "راس‌الجدی" را که از آن به عنوان "شاهرگ اقتصادی منطقه" یاد می‌کنند به منظور ممانعت از قاچاق بنزین به لیبی ببندند.

اهالی "بن‌قردان" با تجارت میان دو کشور، قاچاق سوخت و بنزین از لیبی زندگی خود را می‌گذرانند و مقامات لیبیایی بر این باور هستند که همتایان تونسی‌شان با جدیت با این موضوع تعامل نمی‌کنند.

     
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *