جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۲
بر اساس نظام رتبه‌بندی وبومتریکس؛

دانشگاه «تهران» صدرنشین باقی ماند

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 631522
دانشگاه تهران در نظام رتبه‌بندی وبومتریکس جولای ۲۰۱۸ جایگاه خود را در صدر دانشگاه‌های ایران تثبیت کرد.
دانشگاه «تهران» صدرنشین باقی ماند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، بر اساس گزارش جولای ۲۰۱۸ نظام رتبه‌بندی وبومتریکس، دانشگاه تهران توانست با رتبه جهانی ۳۸۸ ضمن ارتقای ۶۷ پله‌ای خود در میان دانشگاه‌های جهان، همچنان در جایگاه نخست کشوری باقی بماند.

بر اساس این گزارش، دانشگاه تهران در این رتبه‌بندی در جایگاه ۵۹ آسیا و پنجم خاورمیانه قرار دارد. در واقع پایگاه رتبه‌بندی وبومتریکس بیش از ۲۸ هزار دانشگاه و موسسه تحقیقاتی جهان را بر مبنای چهار شاخص رتبه‌بندی می‌کند که در این بخش دانشگاه‌ها در یک رتبه‌بندی کلی جهانی و همچنین به صورت قاره‌ای تقسیم می‌شوند.

نظام رتبه‌بندی وبومتریک به ارزیابی حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها در وب از طریق وب‌سایت‌های دانشگاهی آنان می‌پردازد.براین اساس وب‌سایت دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بر اساس چهار شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه در گوگل (Presence) با وزن ۵ درصد، تعداد ارجاع یا لینک‌های برقرار شده از سایر سایت‌ها به سایت دانشگاه (شاخص Visibility) با وزن ۵۰ درصد، تعداد استنادات ۱۰ نویسنده پُراستناد دانشگاه در Google Scholar Citations (شاخص Openness) با وزن ۱۰ درصد و تعداد مقالات کیفی دانشگاه قرارگرفته در بین ۱۰ درصد مقالات پُراستناد موضوع مربوطه در سایت SCImago (شاخص Excellence) با وزن ۳۵ درصد عمل می‌کند.

بر اساس رتبه‌بندی نظام وبومتریکس در جولای ۲۰۱۸ تعداد ۶۰۵ دانشگاه از ایران مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند که دانشگاه تهران مانند دوره قبل صدرنشین دانشگاه‌های ایران است.به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران،‌ این دانشگاه در ارزیابی ژانویه ۲۰۱۸ رتبه ۴۵۵ جهانی را به دست آورد و در ارزیابی اخیر ۶۷ رتبه صعود کرد و به گروه دانشگاه‌های دارای رتبه زیر ۴۰۰ جهان پیوست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
United States
دلخوش کردیم به این که یکی از صدها دانشگاه کشور ما در یک رده بندی جزو ۴۰۰ دانشگاه اول دنیا حساب شده!
کلا در دنیا 20-30 تا کشور درست و حسابی وجود داره که مثل سومالی و افغانسان و ... نیستند. بهترین دانشگاه ما در بین اینا شده 400 ام!

دانشگاه های ما در مقابل دانشگاه های آمریکا و اروپا مثل کاریکاتور هستند در برابر واقعیت .

یک مثال بزنم. در بسیاری از دانشگاه های آمریکا ممکن است به دانشجوی کارشناسی ارشد ماهانه در حد 800 دلار پول بدهند. به پول ما (با ارز دولتی بیش از سه میلیون با ارز واقعی 7 میلیون تومان).

در کشور ما حتی به دانشجوی دکتری یک ریال کمک نمی شود! بلکه دانشجوی دکتری داریم که معلم است و حقوق ماهیانه معلمی اش یک و نیم میلیون است! در غرب این که دانشجوی دکتری کار رسمی بیرون داشته باشد تقریبا خنده دار است. حقوق دانشجوی دکتری در خارج ده ها برابر حقوق کارمندی در کشور ماست.

ما هم یک کاریکاتوری کشیدیم اسمش رو گذاشتیم دانشگاه که باید می گذشتیم مدرسه
Iran, Islamic Republic of
باز هم القاء بدبيني ! يادت رفته زمان شاه دكتر هندي و پاكستاني داشتيم الان چي بيمارهاي خارجي ميان ايران براي درمان و جراحي هاي مهم . اين همه دانشمند كه تو نانو و هسته اي و هوا فضا و ... توكشور شاهكار كردن از كدوم دانشگاه فارغ التحصيل شدن ووووو