دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

بیستمین جمعه، «غزه آزادی و زندگی» نام گرفت

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 631484
کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره با تاکید بر ضرورت ادامه این راهپیمایی، بیستمین جمعه را غزه آزادی و زندگی نامگذاری کرد.
بیستمین جمعه، «غزه آزادی و زندگی» نام گرفت
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و شکستن محاصره در بیانیه‌ای خواستار مشارکت گسترده شهروندان فلسطینی در راهپیمایی‌های بازگشت و عزیمت آن‌ها از همه شهرها و روستاها و اردوگاه‌های نوار غزه به سمت چادرهای بازگشت در شرق غزه شد.

این کمیته با تاکید بر ضرورت ادامه راهپیمایی‌های صلح‌آمیز بر مخالفت خود با همه راه حل‌هایی که به دنبال به فراموشی سپردن مسأله فلسطین است و در رأس آن معامله قرن تاکید کرد.کمیته ملی راهپیمایی بازگشت و محاصره افزود: راهپیمایی بازگشت هرگز به دلیل وعده‌های دروغین اشغالگران که از طریق برخی میانجیگران مطرح می‌شود، متوقف نخواهد شد و ملت فلسطین باید زندگی شرافمتندانه‌ای داشته باشند و به آزادی واقعی برسند.کمیته ملی راهپیمایی بازگشت بیستمین جمعه راهپیمایی بازگشت را "غزة الحریه و الحیاة" (غزه آزادی و زندگی) نامگذاری کرد.

شهروندان فلسطینی روز گذشته برای مشارکت در نوزدهمین جمعه راهپیمایی بازگشت که "جمعه وفاداری به شهدای قدس" نامگذاری شده است، به مناطق مرزی نوار غزه آمدند که یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسید و 120 نفر نیز زخمی شدند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *