چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

واکنش جهاد به ممانعت اسرائیل ازورود سوخت به غزه

پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۱
کد مطلب: 631337
مسئول دفتر اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، تصمیمات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را تلاش برای تحمیل حقایقی جدید و ضربه به تلاش‌های مصر برای آشتی بین گروه‌های فلسطینی دانست.
واکنش جهاد به ممانعت اسرائیل ازورود سوخت به غزه
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، داوود شهاب مسئول دفتر اطلاع رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز پنجشنبه گفت که تصمیمات "اویگدور لیبرمن" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر تشدید محاصره غزه و ممانعت از ورود سوخت و گاز به غزه، تلاش برای تحمیل حقایق جدید و ضربه به تلاش‌های مصر برای آشتی بین گروه‌های فلسطینی است.

وی افزود: رژیم اشغالگر صهیونیستی و ارتش جنایتکار این رژیم تجاوز خود بر محاصره شدگان در نوار غزه را متوقف نخواهند کرد.شهاب گفت: اسرائیل در سایه سکوت دنیا در قبال درد و رنج ملت فلسطین که اشغالگری مسبب آن شده است، به فریبکاری‌ها و سیابازی‌های خود ادامه می‌دهد.

این مسئول جهاد اسلامی اظهار داشت: رژیم اشغالگر بیهوده برای تاثیرگذاشتن بر راهپیمایی‌های بازگشت تلاش می‌کند، زیرا این راهپیمایی‌ها ادامه دارد و تمام سیاست‌های تروریستی و سرکوبگری را به چالش می‌کشد.وی تاکید کرد که ملت فلسطین به حق خود در سرزمین فلسطین و حتمی بودن پیروزی‌اش در برابر باطل و شر که همان اسرائیل است، ایمان دارد.

"آویگدور لیبرمن" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ورود سوخت و بنزین به نوار غزه را منوع اعلام کرد.بر اساس بیانیه‌ای که وزارت جنگ اسرائیل منتشر کرده، گذرگاه "کرم ابوسالم" از امروز پنجشنبه در شمال نوار غزه بسته خواهد شد.

این تصمیم رژیم صهیونیستی به بهانه افزایش ارسال بادبادک‌ها و بالن‌های آتش‌زا از نوار غزه به سوی شهرک‌های صهیونیست‌نشین اتخاذ شد.رژیم صهیونیستی دو هفته قبل نیز محاصره نوار غزه را تشدید کرد.بیش از 2 میلیون فلسطینی در غزه از وخامت اوضاع معیشتی و بهداشتی به دلیل ادامه محاصره از سال 2006 تاکنون رنج می برند.

155 شهید و 17259 زخمی از ابتدای راهپیمایی بازگشت
وزارت بهداشت فلسطین امروز پنجشنبه اعلام کرد که از ابتدای راهپیمایی بازگشت تاکنون 155 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و 17259 نفر نیز زخمی شده‌اند.بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه، از مجموع شهدای راهپیمایی بازگشت 23 تن کودک، و 3 نفر زن هستند. همچنین 3279 تن از مجروحان کودک و 1553 تن از آن‌ها زن هستند.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه 30 مارس (10 فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند.فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *