جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۲
۱۱

مدال طلای ریاضی‌دان ایرانی دزدیده شد!

پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب: 631295
مدال طلای ریاضیدان ایرانی برنده مدال فیلدز دزدیده شد. در حال حاضر مقامات اتحادیه کنگره بین المللی ریاضیات مشغول همکاری با پلیس محلی هستند تا مدال را پیدا کنند.
مدال طلای ریاضی‌دان ایرانی دزدیده شد!
به گزارش جهان نيوز از مهر، کوچر بیرکار، ریاضیدان ایرانی شب گذشته برنده مدال فیلدز شد. اما چند دقیقه پس از دریافت مدال متوجه شد که آن را دزدیده اند.مراسم اهدای مدال طلای فیلدز در شهر ریودوژانیرو (پایتخت برزیل) برگزار شده بود.

این نخستین باری است که یک کشور آمریکای لاتین میزبان مراسم فیلدز است. به هر حال کمتر از یک ساعت پس از آنکه بیرکار مدال طلای ۱۴ قیراطی را دریافت کرد، کیف او گم شد.

دانشمند ایرانی مدال خود را که به همراه موبایل و کیف پولش که درون پاکتی قرار داشت، روی میزی گذاشته بود اما در یک لحظه غفلت ناگهان متوجه شد که پاکت را دزدیده اند.

او به محض مطلع شدن از ماجرا برگزار کنندگان را در جریان قرار داد. مسئولان برگزاری دقایقی بعد پاکت را زیر یک تریبون پیدا کردند اما از مدال و کیف پول در آن خبری نبود.

اتحادیه جهانی ریاضیات در همین راستا طی بیانیه ای اظهار تاسف عمیق کرده است. این اتحادیه همچنین اعلام کرده تصاویر مراسم اهدای مدال تحت تحلیل و بررسی است و مقامات برای یافتن مدال مشغول همکاری با پلیس محلی هستند.

بیرکار پس از مریم میرزاخانی، دومین ریاضیدان ایرانی برنده مدال فیلدز است.کارشناسان این جایزه را معادل نوبل ریاضیات می دانند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این ریاضیدان ایرانی چه کار برای ایران کرده؟ هیچی! مثل مرحومه میرزا خانی !
Iran, Islamic Republic of
تازه یه رَگِش هم انگلیسیه!
Iran, Islamic Republic of
البته منظور بنده رگِ نژادی نیست، بلکه رگِ سیاسیه! چون ایشون در سال 2000 به انگلستان مهاجرت نموده و پناهنده سیاسی شدند.
Iran, Islamic Republic of
این آقا با چند تا از بچه های دیگه دانشگاه برای مسابقه ریاضی دانشجویی از طرف دانشگاه به انگلیس رفتند و اتفاقا مدال برنز هم گرفتند دانشگاه برای خارج شدن بچه های تیم مسابقه برای پسران (سربازی) ضمانت مالی و اخلاقی همینطور اساتید دانشکده زحمات بسیار زیادی از دل جوان کشیده بودند و از چند ماه قبل کلاسهای آمادگی برقرار بود.این آقا پس از مسابقه بچه ها رو غال گذاشته بود و برنگشته بود پناهندگی داده بود اون هم سیاسی. پس از چند ماه هم از استادمان خواست مدارکش رو براش بفرستند من خودم تو اتفاق بودم وقتی یکی از استادها داشت به دانشکده زنگ میزند برای کمک به ایشون چه سیاسی چه فشاری او هم مثل همه بچه های ایران از مهربانی ایرانی ها بهره مند بوده سختی برای همه هست ربطی به قومیت نداره. ایران ما خیلی مظلوم و فرزندان ناسپاس داره.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درسته! من خودم یک ریاضییدان هستم. با تمام وجودم مشاهده کردم که این اساتید با وجود برجستگی علمی، متاسفانه برای مملکت کوچکترین قدمی برنداشتند و اصولا دیدگاه آنها طوری است که خود و اطرافیان آنها کاملا ایزوله هستند تا کسی نتواند از وجود آنها استفاده کند. برای اینکه چنین افرادی بتوانند به مملکت خدمت کنند ویژگی "از خود گذشتگی" لازم است که متاسفانه با نوع تربیت علمی-پژوهشی آنها سازگار نیست. اضافه بر این مطالب، برجستگی علمی این بزرگواران، درونی نیست یعنی برایند مجموع نیروهای و امکانات داخلی نیست. بنابراین، اگر اعتراضی بکنید چنین جواب می شنوید: "این مملکت برای ما چه کرد که ما باید پس دهیم؟"
بنابراین، تا زمانی که اینطور روابط حاکم است، چنین افرادی هیچ منفعتی برای کشور نخواهند داشت! کما اینکه مرحوم میرزاخانی منفعتی برای کشور نداشت.
Iran, Islamic Republic of
چنین قضاوت بی رحمانه ای از یک ریاضیدان بعیده هر چند که ریاضیدانان ما انفدر متواضعن که هیچ وقت خودشون رو ریاضیدان خطاب نکنن ریاضیات فوتبال و سینما نیست کاش در مباحث اکادمیک اجازه بدیم اهل فن اظهار نظر کنن
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا" قضاوت دوستمون اصلا هم بی رحمانه نیست بلکه کاملا بجا و منطقی و عادلانه است.
اگر به ... مراجعه کرده باشید اغلب افراد بسیار مغروری را مشاهده میکنید که هیچ تواضعی در وجودشان نیست و خود را سرآمد دهر میدانند.
بنده یک تحقیق بسیار عالی 10 ساله در زمینه ریاضیات (خارج از رشته تحصیلی خود) انجام داده بودم و هر کاری کردم تا بتوانم حتی با پرداخت هزینه های چند برابری داوری، آنرا به معرض قضاوت بگذارم موفق نشدم و درنهایت از مطرح کردن آن پس از سالها تلاش بی وقفه صرفنظر کردم.
حاضر بودم حتی در صورت چاپ در بولتن ... ریاضی ایران هزینه آنرا بپردازم، ولی متاسفانه راهی برای اینکار نیافتم.
سرآخر بطور غیر مستقیم با خبر شدم حضرات از خود متشکر فقط در صورتی که مقاله با نام اصلی آنها چاپ شود، حاضر به همکاری میشدند!
Iran, Islamic Republic of
اون مرحومه ادعا هم نکرد که برای ایران کاری کرده است.
خدا رحمتش کنه.
شما کسانی دیگر را ببینید که از هوش معمولی برخوردارند و نه هوش فوق العاده. اما ادعایشان گوش فلک را کر کرده است!
دو رروز میرن خارج و وقتی برمیگردن فقط یه مدرک با کلی ادعا و غربزدگی با خودشون به ارمغان آوردند! بعضیا بهتره اصلا برنگردن!
بعضیای دیگه هم ادعای ژن خوبشان اعصاب خردکن شده!
Iran, Islamic Republic of
خواهشآ زود قضاوت نکنیم با یکی از این نوابغ فامیل هستم تا وقتی ایران بود به نون شبشم محتاج بود دو تا فرزند کوچک داشت مستاجر بود خودروی زیرپاش یک پراید خراب بود که بزور روشن میشد. حتی یه شغل مناسب نداشت مشاغل خوب رو میدن به آقازاده هایی که هیچ تخصصی ندارن هیچکاری برای مردم نمیکنن و حقوق نجومی میگیرند و آخرش هم طلبکارند. خلاصه کنم، این نابغه از ایران رفت و تو اولین سال صاحب خونه و خودرو و شغل مرتبط با تخصصش شد. بله ما هرچی آقازاده بی تخصص هنره ایران نگه داشتیم که کشور رو خراب تر کنن و هرچی نابغس فراری دادیم که زیرساخت کشورهای دیگه رو با تخصص و مهارت بالا بسازند و آباد کنند.
Iran, Islamic Republic of
البته همه آنهایی که ایران هستند آقازاده نیستند
بسیارند کسانی که تخصص دارند و متعهد به خدمت برای کشور هستند و در همان عرصه ای که هستند تلاش مخلصانه دارند. اگرچه نام و نشان نداشته باشند و رسانه ای برای معروف شدن نداشته باشند.
Iran, Islamic Republic of
باد آورده را باد هم می برد