شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

مخالفت نماینده اصلاح طلب با استیضاح وزرای اقتصادی

سه شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 630767
نماینده مردم تهران در مجلس شورای گفت: در این وضع دشوار به جای اندیشه به امور اقتصادی و زندگی مردم، در فکر تغییر افراد و مسئولان هستیم؛ استیضاح وزیران در عرصه اقتصادی قطعا راهگشا نخواهد بود.
مخالفت نماینده اصلاح طلب با استیضاح وزرای اقتصادی
 به گزارش جهان نيوز، علیرضا محجوب روز سه شنبه در نطق میان دستور خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از تولید ملی، اظهار داشت: بیانات ایشان عملی نشده و دارای نقشه راه لازم نیستیم.
 
وی در ادامه با بیان این که تجربه تغییر رئیس بانک مرکزی نشان داد که تغییر افراد کارساز نیست، تاکید کرد: جابجایی‌ها و تغییرات نمی‌تواند کارآمد باشد. افراد و سمت‌ها تعیین‌کننده نیستند؛ روش اقتصادی و نگاه اقتصادی ما همانطور که رهبر انقلاب تاکید کردند باید عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما باید خود را به جای فقرا و ضعفا بگذاریم و ببینیم که با درآمدهای ناچیز چگونه می‌توان زندگی کرد و آیا می‌توان با یک میلیون حقوق زندگی را اداره کرد. 

** در اقتصاد کشور آرایش جنگی وجود ندارد
حمید بنایی نماینده مردم گناباد در مجلس شورای اسلامی هم در نطق میان دستور خود اظهار داشت: آمریکایی ها برای اینکه بتواند در جنگ اقتصادی دست برتر را داشته و ساز وکارهای اجرایی آن را پیاده کنند، نیاز به اتاق عملیات جنگ اقتصادی علیه ایران داشتند اما باید امروز سوال کرد که متقابلا اتاق جنگ ایران در کجا است؟ 

وی افزود: انتظار می رود که با توجه به جنگ اقتصادی اقدامات مهمی در راستای کاهش وابستگی و نظام اقتصادی جهان در ایران صورت گیرد که تا کنون محقق نشده است.

نماینده مردم گناباد با بیان این که در جنگ اقتصادی باید متناسب با جنگ، آرایش اقتصادی را شکل داد، ادامه داد: در اقتصاد کشور آرایش جنگی وجود ندارد؛ باید همه مسئولین و نخبگان کشور باید به این باور برسند که ریشه اصلی ما در جنگ اقتصادی، درونی است و تنها با اتکا به درون مرتفع می شود.

** حقوق حداقلی مردم را رعایت کنیم

حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: جمهوری اسلامی 40 ساله شده و بحران های داخلی و خارجی رخ داده ، تنها 4 سال از این مدت کافی بود که هر حکومتی را به تجربیاتی برساند تا صرفا با استفاده از آن و حتی بدون نیاز به نخبگان، راه درست را برای ادامه مسیر خود بیابد اما متأسفانه با وجود تجربیات 40 ساله همچنان شاهد نابسامانی در ابتدایی ترین اصول مدیریت راهبردی هستیم.

وی افزود: این وضعیت در کنار ناتوانی های مدیریتی و ضعف های فراوان اجرایی و فرهنگ سازی های دستوری در اکثر مقاطع این 4 دهه، اکنون موجب بروز شکاف عمیق اعتقادی میان آنها با حاکمیت شده که اگر به سرعت تبیین و ترمیم نشود، ممکن است آنچنان که گاه دیده می شود نااهلان و دشمنان این آب و خاک از آن بهره سوء برده و در این بزنگاه تاریخی، خسارتی بزرگ به کشور وارد کنند.

نماینده مردم نیشابور در مجلس با بیان این که راه ترمیم شکاف چندان سخت نیست، تاکید کرد: کافی است حقوق حداقلی مردم را که در قانون اساسی به آن تصریح شده رعایت و در موضوعات عمومی نیز به نظر و خواست آنها اعتماد کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه گسترش فرهنگ نفاق و دینداری اساس اعتقاد مردم را خدشه دار کرده است، گفت: باید ریشه های این ویروس خطرناک را بخشکانیم و صداقت دینی را به مردم بازگردانیم.

** نمایندگان مجلس آمادگی کمک به دولت دارند

سیدمهدی مقدسی در نطق میان دستور خود خطاب به رییس جمهوری گفت: انتظار داشتیم در خصوص ترمیم کابینه، اصلاح و تغییر آن که حدود 200نفر از نمایندگان نامه نوشتند، پیام مجلس را می‌گرفتید و درک می‌کردید؛ مردم انتظار جراحی در بدنه دولت را دارند تا وزیران ناکارآمد تغییر کنند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: مردم ایران صادقانه و شجاعانه در مقابل توطئه‌ها ایستاده و می‌ایستند؛ شما برنامه اعلام کنید تا مردم به آرامش برسند و مطمئن شوند که شما برای آنها کار می‌کنید.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس آمادگی دارند به دولت کمک کنند به شرطی که دولت صادقانه پا به میدان بگذارد و برنامه و استراتژی روشن ارائه کند در غیر این صورت مجلس ناچارا از ابزار قانونی خود در خصوص وزرای ناکارآمد استفاده می‌کند.

** تا زمانی که ما اصلاح نشویم کشور نیز اصلاح نخواهد شد

محمدرضا صباغیان نماینده مردم مهریز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: در کشور ما قانون صف وجود ندارد و نباید به دنبال مسائل حاشیه‌ای برگردیم. امروز کسی که می‌خواهد وام بگیرد بگیرد از عقب صف به جلو می‌آید. 

وی افزود: کسی که قصد گرفتن امتیاز دارد از عقب صف به جلو می‌آید. چه کسی این افراد را به جلو می‌آورد، باید بگویم که این افراد با قانون‌شکنی مسئولان و ما نمایندگان به جلوی صف می‌آیند.

صباغیان خاطرنشان کرد: ما نباید خودمان را گول بزنیم، در هر جامعه‌ای که رشوه باشد جامعه به سمت نابودی خواهد رفت. برای مردم شعار ندهیم، تا زمانی که ما اصلاح نشویم کشور نیز اصلاح نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *