دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

مجازات ۹گانه آزار جنسی کودکان و نوجوانان

يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 630104
نمایندگان مجلس شورای اسلامی مجازات آزار جنسی کودکان و نوجوانان را تعیین کردند.
مجازات ۹گانه آزار جنسی کودکان و نوجوانان
به گزارش جهان نيوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه،7 مرداد) پارلمان و در جریان بررسی جزئیات لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، با اکثریت آراء، ماده (10) این لایحه را تصویب کردند.

در متن ماده (10) لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان آمده است: هرکس نسبت به طفل یا نوجوان مرتکب آزار یا سوء‌استفاده جنسی شود، در صورتی که مشمول مجازات حد نباشد، با در نظر گرفتن شرایطی مانند وضعیت بزه‌ دیده، شرایط مرتکب و آثار جرم، به ترتیب زیر مجازات می‌شود:

1- آزار جنسی تماسی با عنف یا با محارم به مجازات حبس درجه پنج.
2- سایر آزارهای جنسی تماسی به مجازات حبس درجه شش.
3-  آزار جنسی غیرتماسی با عنف یا با محارم به یکی از مجازات‌های درجه هفت.
4- سایر آزارهای جنسی غیرتماسی به یکی از مجازا‌ت‌های درجه هشت.
5- بهره‌کشی جنسی از طفل و نوجوان از طریق عرضه، در اختیار گرفتن، وادار یا اجیر نمودن برای هرزه‌نگاری یا سوء‌استفاده جنسی به مجازات حبس درجه پنج.
6- در دسترس قرار دادن یا ارائه محتوا یا اثر مستهجن یا مبتذل به طفل یا نوجوان به یک یا چند مجازات درجه هشت.
7- استفاده از طفل و نوجوان برای تهیه، تولید، توزیع، تکثیر، نمایش، فروش و نگهداری آثار سمعی و بصری مستهجن یا مبتذل، حسب مورد به میانگین حداقل و حداکثر تا بالاترین میزان مجازات مقرر در قانون مربوطه.
8- واردات، صادرات، حمل، تکثیر، انتشار، عرضه، معامله یا بارگذاری محتوا یا اثر مستهجن یا مبتذل که در آنها از اطفال و نوجوانان بهره‌گیری شده و یا حمل و نگهداری آنها به یکی از مجازات‌های درجه شش.
9- برقراری ارتباط با طفل و نوجوان در فضای مجازی به‌منظور هرگونه آزار جنسی یا ارتباط جنسی نامشروع به یکی از مجازات‌های درجه شش.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *