شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳
۷۲
حیدری، نماینده اصلاح طلب مجلس:

خودمان به دشمن بهانه می‌دهیم؛ مثل اشغال سفارت یا هسته‌ای!

يکشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 628652
همان موقع در مصاحبه‌ای اعلام کردم که آقای جهانگیری در قضیه دلار خود را سوزاند! اگرچه جریانی به ایشان امید داشت، اما آقای جهانگیری برای کل کشور یک سرمایه بود.
خودمان به دشمن بهانه می‌دهیم؛ مثل اشغال سفارت یا هسته‌ای!
به گزارش جهان نيوز، غلامرضا حیدری عضو فراکسیون امید در بخشی از گفتگوی خود با روزنامه اصلاح طلب آرمان در رویکردی مثلا خیرخواهانه گفته است: "دشمن به خودی خود و در مواقع عادی بهانه دارد که به ما فشار وارد کند، اما خودمان به‌راحتی بهانه به آنها می‌دهیم!."

بخش هایی از این گفتگو را خواهید خواند:

در قضیه برجام دولت با موافقت و هدایت‌های رهبر انقلاب با 1+5 مذاکره کرد. خوب دیدیم که هنوز جوهر آن توافق خشک نشده بود و از نتایج برجام مردم و کشور میوه‌ای نچیده بود که برخی رفتارهای غیراصولی در مسیر خلاف تنش‌زدایی انجام شد. حالا اگر به‌عنوان شعار چیزی مطرح شود یک بحث است، اما در حقیقت این کارها روی مذاکرات و طرف مقابل تاثیر مستقیم می‌گذارد.

جنگ نتیجه اشغال سفارت آمریکا بود!/ خودمان بهانه می دهیم
دشمن به خودی خود و در مواقع عادی بهانه دارد که به ما فشار وارد کند، اما خودمان به‌راحتی بهانه به آنها می‌دهیم. در آن شرایط دولت عملا خلع سلاح و ضعیف شد، به‌طوری که در دهه اول انقلاب شاهد بودیم سفارت آمریکا اشغال شد، به‌دنبال جنگ 8‌ساله به کشور تحمیل شد و هزینه دادیم تا رسیدیم به آن جا که حضرت امام(ره) جام زهر را نوشید. البته در آن دوران بالاخره کشور یک توان اقتصادی‌ای داشت، اعتماد عمومی در جامعه بود. سپس به قضیه هسته‌ای رسیدیم و هزینه‌های زیادی هم بر سر آن دادیم تا به نرمش قهرمانانه رسیدیم که رهبر انقلاب ‌عنوان کردند. از نرمش قهرمانانه برجام حاصل شد و هنوز جوهر آن توافق خشک نشده بود که آن رفتارها صورت گرفت و مسائلی به مردم نمایش داده شد که در وقت دیگر انجام نمی‌شد. به هر حال اینها هزینه داشت.

در عرصه بین‌المللی هم شاهد بودیم که پس از اوباما ترامپ روی کارآمد که از همان ابتدا و در شعارهایش علیه ایران مواضع تندی داشت و تا روی رئیس‌جمهور شد شروع کرد به عملی کردن شعارها و وعده‌هایش. از همان ابتدا گفتم با آمدن ترامپ اوضاع سخت بود و سخت‌تر هم خواهد شد. آیا در این شرایط نظام اقتصادی ما آن توان را دارد که دوباره در مقابل تحریم‌ها، کاهش فروش نفت، کاهش شدید منابع درآمدی و کاهش اعتماد عمومی در جامعه واقعا چقدر کشش وجود دارد باید به خدا پناه برد. البته یکسری حرکات هم مشکوک است مثل قضیه دلار و اعلام نرخ 4200 تومانی.

جهانگیری با دلار 4200 خودش را سوزاند
همان موقع در مصاحبه‌ای اعلام کردم که آقای جهانگیری در قضیه دلار خود را سوزاند! اگرچه جریانی به ایشان امید داشت، اما آقای جهانگیری برای کل کشور یک سرمایه بود. واقعا نمی‌دانستیم با چه تحلیل و محاسبه‌ای و بر اساس چه مبنایی چنین دستوری را صادر کرد. چند وقت بعد جهانگیری را که دیدم جریان دلار 4200 تومانی را از وی پرسیدم که گفت آن کار یک دستور بود و سلسله مراتب باید به اجرا در می‌آمد. بعد شاهد اوضاع توفانی‌ای در بازار بودیم و بگیر و ببندها و دستگیری‌ها شروع شد که اشخاصی فرار نکنند، محاکمه شوند و این داستان‌ها. حقیقت امر این است که به این مسائل مشکوک هستم. به‌نظرم پشت چنین تصمیم‌گیری‌هایی عوامل ذی‌نفعی حضور دارند وگرنه هیچ ‌آدم عاقل و مسئول و منصفی به این شکل منابع کشور را هدر نمی‌دهد. بعد هم شاهد التهابات بودیم و شرایط و اوضاع را امنیتی می‌کنیم. در شرایط امنیتی هم اندک آرامش بازار بهم می‌ریزد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
سفارت آمریکا با مدیریت اصلاح طلبانی چون اصغر زاده و ابتکار و بی طرف و موسوی خوئینی ها تصرف شد و قضیه ی هسته ای هم با ورود سانتریفیوژهای آلوده از پاکستان در زمان دولت اصلاح طلبان آغاز گشت. تنها ماموریت اصلاح طلبان از ابتدای انقلاب، ایجاد بحران در جمهوری اسلامی ایران بوده است . آنان تاکنون به دلیل بحران سازی خود ر هیچ محکمه ای محاکمه نشده اند. این بحران سازی، ابعاد دیگری نیز چون قتل های زنجیره ای، ایجاد فتنه های ده ساله، ترغیب دشمن به تحریم و از بین بردن بازدارندگی ایرانی نیز دارد و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. چه بخواهیم و چه نخواهیم، اصلاح طلبان ادامه ی پروژه ای هستند...
احمد حق پرست راد
Iran, Islamic Republic of
به این اعداد خوب توجه کنید:
58، 68، 78، 88، 98. هر ده سال یک بار دو حالت پیش می آید:
اول؛ ایجاد یک جریان یا التهاب یا یک اغتشاش عمومی
دوم: بهره برداری از آن جریان یا التهاب و یا اغتشاش برای پیش برد امور تا ده سال بعدی.
علاقه مندان، تاریخ را با انصاف مرور کنند نه با عینک جناحی.
سید مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام، تجربه در سایر کشورهایی که مطابق میل آمریکا رفتار نکرده اند نشان داده که سفارت آمریکا در آن کشورها پایگاه جاسوسی، توطئه، مخالفان و طراحی انقلابهای رنگی و مخملی بوده است. اینکه سفارت آمریکا در ایران تعطیل شده یکی از موهبات است که آنها مستقیماً در ایران حضور رسمی ندارند و برای پیشبرد اهداف شومشان مشکل دارند و مجبورند تا به بعضی از کشورهای دیگر متوسل شوند که کارها را برایشان بسیار سخت می‌کند. بی دلیل نیست که امام عارف‌ ما، اشغال لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامید. اما در خصوص جنگ، بهتر است آقایان به جای ساختن دلایل ذهنی، به واقعیات مراجعه کنند. جنگ عراق با ایران سالها در دستور کار قدرتهای استکباری آن زمان بوده تا اقتصاد مبتنی بر فروش جنگ‌افزارهای خود را رونق دهند و به همین دلیل زمینه قدرت یافتن نادانی به اسم صدام فراهم شد. ...
شما مي دانيد چه مي گوييد؟
Iran, Islamic Republic of
ناشناس محترم 16:10، از سخنان شما چنين مستفاد مي گردد:
1- تمام سخن آقاي حيدري در مورد اينكه ما خودمان به دست دشمن بهانه مي دهيم (چه در مورد سفارت آمريكا و چه قضيه هسته اي) كاملاً صحيح است، اما اين كارها توسط جناح اصلاح طلب انجام شده است نه اصولگرا.
2- به اين ترتيب امام(ره) هم كه تمام قد از اشغال سفارت آمريكا حمايت كردند، در واقع از بهانه دادن به دست دشمنان مملكت حمايت كرده اند و نعوذبالله توسط اصلاح طلبان، بازي خورده اند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..................................
Iran, Islamic Republic of
منظور 1610 این است که این تاکید اصلاح طلبان بر بحران های خودساخته شان بدون آن که ذکر کنند خودشان مسبب بحران بوده اند، خود مقدمه ای بر ایجاد بحران بزرگ تری از سوی همانان است.
بله همه ما میدانیم چه میگوییم. آیا شما نمیخواهید بفهمید؟
Iran, Islamic Republic of
اولا تمام این فتنه ها، توسط افرادی انجام شده که به دلیل عدم ایمان درست به اسلام و نبود قدرت و شجاعت کافی در راه انقلاب، یا ابزار دشمن شده اند، یا خودشان به دشمنی با انقلاب اسلامی برخواستند. قاعدتا اینگونه افراد، جذب جناح هایی میشوند که شعارشان به جای دین، دنیاست و زندگی شان به جای فدای همه چیز برای وظیفه، فدای وظیفه برای همه چیز است....
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
کار آنها در آن زمان درست بود که سفارت را اشغال کردند و امام خمینی آن را انقلاب دوم نامیدند
Iran, Islamic Republic of
جناب هاشمی... در مورد موضوع اشغال سفارت بیشتر مطالعه کنید... برخی از همین اصلاح طلبان امروز پشت پرده اشغال مشکوک سفارت آمریکا هستند
Iran, Islamic Republic of
اگر همه مؤمنین بلند بگویند مرگ بر افسادطلبان، این فاسدان، از تاریخ حذف میشوند....
Iran, Islamic Republic of
نکنه توقع داشتی امام (ره) به اشغال سفارت آمریکا اعتراض کنه و در مرحله بعدی از آمریکا عذرخواهی کنه؟! امام بزرگوار ما همیشه امید داشت به سر براه شدن سیاسیون خائن بالقوه و غربزده احزاب و تا جایی که جا داشت نصیحت و کمکشون میکرد و تحرکات انقلابی هم با مثبت نگری در همین راستا میدید.
جهان منتشر کن
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر گرامی .با تشکر . خواهشمند است منبعد نظریات خود را کوتاه و موجز و در کامنت های جداگانه ارسال فرمایید . جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
هم چنین باید بدانید که در آن زمان، موضع گیری به قول شما اصولگرایانی چون آیت الله مهدوی کنی در ایران و آیت الله خامنه ای در مکه (ر.ک. خاطرات اکبر هاشمی بهرمانی، 1358) ، نسبت به قضیه ی گروگانگیری "منفی" بود و آیت الله مهدوی کنی، نماز خواندن در سفارت را دارای اشکال می دانست. در آن زمان اصلاح طلبان اصولگرایان را به داشتن اسلام آمریکایی متهم کردند و بر چسبی را که امام برای سعودی ها استفاده کرده بودند، برای جناح راست آن روز، جناح موسوم به اصولگرایان امروز، به کار بردند و بدیین گونه؛ اصلاح طلبان در نقش اولین نیروی تکفیری درون نظام ظاهر شدند.
United States
حرف حساب زده .
Canada
اصلاح طلبان مثل کله پاچه ی سیستم هستند. برای بعضی خیلی خوشمزه هستند ولی در واقع خیلی چرب هستند و باعث بسته شدن رگها و نهایتا انفارکتوس میشوند. ...
Iran, Islamic Republic of
روسای جریان موسوم به اصلاح طلبان، ادامه ی طبیعی نقشی هستند که سازمان منافقین به دلیل حذف خود از سیستم نتوانست به انجام برساند.
Iran, Islamic Republic of
...
United States
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به بالا نگاه کنتید، عجب تصویری! چهار تا سه نقطه زیر هم، سه نقطه ی ساعت 9 ، سه نقطه ی ساعت 10، ... حتما انتظار جواب هم دارید!آدم به این کلکسیون سه نقطه ها که نگاه می کند از خود می پرسد آیا اصولا مسوولان سایت جهان چیزی را هم به نام شرم یاد گرفته اند؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
با نمک تر کسانی هستند که به این کامنتها امتیاز مثبت یا منفی میدهند.
Iran, Islamic Republic of
راست میگه دیگه
جهان جان وقتی کلا 3 نقطش میکنی مگه مرض داری 3 نقطه رو منتشر میکنی؟!
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
لطفا دقت کنید
اشغال سفارت آمریکا کاری انقلابی و در زمان خود درست بود
و امام هم پشتیبانی کرد
و مردم هم پشتیبانی و تائید کردند
مشکل از آنجائی شروع شد که اکثر اشغال کنندگان سفارت از قبیل عباس عبدی و اصغر زاده و ... تغییر ماهیت دادند و شیفته آمریکا شدند
fajr47
Iran, Islamic Republic of
امام گفتند اشغال سفارت امریکا از انقلاب بزرگتر است یعنی این اقایان از همان اول با عقاید امام مخالف بودند و نشان نمی دادند و حالا دارن نیات خودشان را نشان میدهند
United States
چطور صحبتهای دیگه امام را انجام نمیدید؟ ...
کدام صحبت ؟! از اول تا آخر صحیفه امام را بخوانید حتی یک کلمه اش با رفتار امروز اصلاح طلبان همخوانی ندارد.
تو را به خدا یک زحمت به خودتان بدهید و صحیفه امام را بخوانید.
راستی نکند شما از یک امام دیگری صحبت می کنید! یک امام تخیلی که در جایی فراتر از خیال شما وجود ندارد!
fajr 47
Iran, Islamic Republic of
ما همه را انجام میدهیم فریاد بر سر کسانی میکشیم که فرامین امام بزرگوار را فراموش کرده اند . ما میخواهیم سیاسیون کشورمان دقیقا فرامین امام را اجرا کنند ولا غیر
Iran, Islamic Republic of
...
تو رو خدا دیگه حرفای اینای رو منتشر نکنید، خودمون کم مشکل داریم میایم یه خبر ببینیم باید این حرف ها رو هم بشنویم
بهانه شناس
Iran, Islamic Republic of
چه بهانه ای بدتر از بهانه گیری شما جناب حیدری....
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جناب حیدری! ایرادهای زیادی در صحبت های شما هست که نمی دانم به کدامیک پاسخ دهم. ...
Iran, Islamic Republic of
نمیدانی به کدامیک پاسخ دهی؟ بنده ی خدا فکر کردی اینا میان میخونن تو چی گفتی؟ جنابعالی با بازدید هات و کامنت هات ماشین درامد جهان نیوز از اگهی ها و خیلی چیزای دیگه هستی.
...
رضا
Iran, Islamic Republic of
مرحبا دوست عزيز ! آقايون با عرض معذرت، همه را احمق فرض كرده و عليرغم چندين كليكى كه هر كاربر در اين سايت داره حضرات با بى چشم و روئى يا كامنتهاشو حذف ميكنند يا در نهايت وقاحت در متن كامنت دست مى برند و بقول معروف به دلخواه خود حذف و اضافه ميكنند ! در قبال چنين اخبارى هم بجاى آنكه با متانت و استدلال پاسخ نقضى بدن با چهار تا علامت تعجب و … جنگولك بازى درميارن
محمد
Iran, Islamic Republic of
...
محمد
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای شمای کنترل کننده نظرات و دم و دستگاهت متاسفم.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...........................
Iran, Islamic Republic of
خفت تا کجا؟
Iran, Islamic Republic of
درخواست دوستان شما ازامریکاواروپا برای فشار بیشتر به ایران برای تسلیم شدن چگونه ارزیابی می کنید؟
Iran, Islamic Republic of
درخواست فشار و تحریم + نشان دادن راه فشار و تحریم....
محمدباقر
Iran, Islamic Republic of
آقای حیدری تا حالا کجا بودی چرا جلوگیری نکردی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
کم کم موقع انتخابات هست
سر از تخم یکی یکی در میارن
دیرفهم
Iran, Islamic Republic of
یک سؤال از جهان ؛ شما از مطرح کردن افراد دست چندم... چه سودی میبری؟؟!
Iran, Islamic Republic of
استاد ظاهرا در خواندن متن و حفظ کردن آن کمی مشکل داشتید. دو روز بعد با تمرین بیشتر مصاحبه را بدون لغزش تکرار فرمایید چون ممکنه در دوره بعد در لیست قرار نگیرید
Iran, Islamic Republic of
بر اساس منطق غلط این فرد ما اصلا نباید انقلاب می کردیم و علیه دشمنان اسلام و ایران قیام، چون با این کار به دشمنان کشور بهانه دادیم!!!!حضرت امیر و امام حسن علیم السلام هم باید معاویه را به رسمیت می شناختند و چون نشناختند بهانه به معاویه دادند اصلا حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) باید با یزید بیعت می کردند و با عدم بیعتشان بهانه به یزید دادند!!! و همین طور تا آخر....
Iran, Islamic Republic of
.... مگه رهبری صد بار نگفت این کار اشتباهه چوبشو میخورید حالا که گندش بالا اومده میگن با موافقت رهبری بوده
....
Iran, Islamic Republic of
............................
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
..............................
سلام
United Arab Emirates
كودتاى بيست و هشت مرداد هم به خاطر اشغال لانه جاسوسى بود؟! ما پيرو امام خمينى هستيم نه محمدخاتمى.
Iran, Islamic Republic of
دلار جهانگيري به كي رسيد و صرف خريد چه اقلامي شد
Iran, Islamic Republic of
جناب نماینده سر برجام چه بهانه ای دست آمریکا دادیم که زد زیرش؟؟؟؟؟؟؟
دوستان شما که همه چیزو قربانی برجام کردین
حالا تحرکات مشکوک هم که توسط دوستان شما داره انجام میشه دلار 4200 دستوری بوده ؟؟؟ یعنی چی؟؟ میخواین گردن کی بندازین؟؟؟
شما خوبین
Iran, Islamic Republic of
در تاریخ بشریت بوده اند انسان های بد دلی که آیات و معجزات الهی را علیرغم قابل رویت بودن انکار می کردند ، تسخیر لانه شیاطین بزرگ و تاییدات الهی این عمل صالح در ماجرای طبس از همین نوع است اما سیاه دلان آن را نمی فهمند ، بمانید در جهل مرکب که نفهمید که نفهمید که نفهمید و پس از آن در محضر دادگاه عدل الهی به دوزخ وارد شوید آن هم با خفت .
بسیجی
Iran, Islamic Republic of
شما اگه یک مقدار سواد داشته باشی می فهمی امریکا اصلا از کشور مستقل خوشش نمی آد یعنی اگه بهانه سفارتو حذف کنند یک بهانه دیگه می گیرند . در ثانی ما کشور خودمونو می سازیم شما اگه با این مردم نمی تونی هماهنگ شی به سلامت
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
............................
Iran, Islamic Republic of
آقاي حيدري خودمان بهانه داديم حرف كاملا غلطي است . اين امثال شما هستيد كه وا داديد و دل به وعده وعيد امريكا خوش كرديد....
Iran, Islamic Republic of
`پيامي كه توهين به كسي نيست نصف و نيمه چاپ مي كنيد چاپ نكردنش بهتره چون حق مطلب را نمي رساند و خواننده متوجه هيچي نمي شود
Iran, Islamic Republic of
عده اي ديدند از قافله انقلاب عقب افتاده اند و شهامت انجام ايثار گري انقلابيون را ندارند لذا در يك اقدام بدون برنامه راحترين كار را انتخاب كردند و از ديوار سفارت بالا رفتندو انقلا بيون هم علي رغم اينكه هماهنگ نكرده بودند انها را در اغوش گرفتند . از اينجا بود كه اينها وارد صفوف ايثار گران شده اند و طلبكاري انها اغاز شد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
ایشون اگر خیلی میترسن برن خودشونو تسلیم امریکا کنن وبا خانواده به امریکا رفته وتسلیم بشن
Iran, Islamic Republic of
تسلیم کرده خبر نداره
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلب ها یک مشت هوچی گر هستن که هر روز به یک شکلی در میان وتشنه قدرت وپول حال از هر راهی که باشه...
United States
دوست عزيز ! متاسفم براى تو و جهان نيوز ابله كه يك مشت عقب مونده قدرت طلب اداره اش ميكنند!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
راست گفته. اصلاح طلبان، افسادطلبند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...
Bangladesh
واقعا براساس شعرحکیمانه ماهی ازسرگنده گرددنی زدم ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
بادست خودمان بدون گرفتن هيچ امتيازي (بر مبناي وعده وعيد )همفكران شما دانش و صنعت هسته اي و كل هزينه اي كه براي پيشرفت اين دانش شده بود بر باد دادند ديگر بهانه آمريكا چه بود كه به عهدش پايبندنماند.
خوش خيالي و عدم درك درست اوضاع عدم توانايي تجزيه وتحليل مسائل توسط امثال شما فقط دل چهار ضلع دشمنان كينه توز( آمريكا - ارتجاع عرب - رژيم اشغالگر قدس و ضد انقلاب ) رابيشتر شاد مي كند