جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

نخستین برنامه بیمه، کاهش هزینه‌های مردم

پنجشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۹
کد مطلب: 628101
رئیس­ کل جدید بیمه مرکزی گسترش چتر حمایتی بیمه برای کاهش هزینه‌های مردم را نخستین برنامه خود اعلام کرد.
نخستین برنامه بیمه، کاهش هزینه‌های مردم
به گزارش جهان نيوز، غلامرضا سلیمانی امیری ­رئیس­ کل جدید بیمه مرکزی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین اولویت‌های شما­ برای سکانداری بیمه مرکزی چیست و چه برنامه‌هایی دارید؟ گفت: رئیس­ جمهوری در جلسه هیئت­­ دولت در بحث بیمه،​ مسائل مهمی را مطرح کرد که بر اساس آن مسیر آینده به نوعی با تحول بیشتر و رشد فزاینده‌ای ترسیم شد.
 
 وی­ در جلسه هیئت وزیران برای ریاست کلی بیمه مرکزی رای اعتماد گرفت و گسترش چتر حمایتی بیمه را نخستین برنامه خود اعلام کرد.

رئیس ­­شورای عالی بیمه گفت: براین اساس یک بیمه قدرتمند و قوی لازم است که پوشش کاملی داشته باشد، بتواند هزینه‌های مردم را کاهش داده و به گسترش چتر حمایتی و همچنین شفافیت رقابت منجر شود.

سلیمانی امیری با بیان اینکه این مباحث، می‌طلبد که در مجموعه صندوق‌ها و شرکت‌های بیمه‌ای تلاش بیشتری انجام شود، افزود: البته طبیعی است که در چنین وضعیتی به یک مجموعه بیمه‌ای با توانگری بالا نیاز است تا با توانگری مالی بالا بتواند تعهدات آتی را قبول کند و ریسک پذیر باشد؛ لذا در چنین شرایطی بایستی حتماً ضریب نفوذ بیمه را افزایش داد.

وی تصریح کرد: متاسفانه در کشور ما ضریب نفوذ بیمه ۲.۳ درصد است، در حالی که در کشورهای پیشرفته، این ضریب نزدیک ۱۳ درصد است.

سلیمانی امیری گفت: باید به سمت گسترش چتر حمایتی بیمه در کشور حرکت کرد؛ خوشبختانه مجموعه شرکت‌های بیمه‌ای در کشور از ظرفیت خیلی بالا همچون نیروی انسانی متخصص، جوان و تحصیل کرده برخوردار هست و هم از تجربه خیلی خوبی برخوردار است.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که در شرایط جنگ اقتصادی پیش رو، بخش خصوصی چه وظیفه‌ای را می‌تواند ایفا کند، افزود: در جنگ اقتصادی اخیر که توسط دولتمردان آمریکا به خصوص ترامپ علیه ملت ایران شروع شده است، به نظر می‌رسد یکی از بهترین روش‌های مقابله، استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی است و شرکت‌های خصوصی بیمه در همین رابطه می‌توانند خیلی خوب عمل کنند.

رئیس­­ کل بیمه مرکزی اظهار داشت: شرکت‌های خصوصی در سطح کشور بخش خصوصی، اصناف و همچنین شرکت‌های تولیدی معمولا راهکارهایی پیدا می‌کنند که در سازمان‌های دولتی و وزارتخانه‌ها خیلی سخت است، چرا که معمولا در دستگاه‌های دولتی، قوانین و مقرراتی حاکم است که مسیر را خیلی سریع و روشن نمی‌تواند برای فعالیت‌های اقتصادی باز کند.

وی افزود: اینجاست که شرکت‌های خصوصی و بخش خصوصی خیلی راحت وارد می‌شوند و با طرف مقابل که آنها هم در کشورهای مختلف، معمولا شرکت‌های خصوصی هستند، با همکاری هم می‌توانند روش‌های نقل و انتقال کالا و پول را با­قراردادهایی به راحتی منعقد کنند، این مسیر می‌تواند تا حد زیادی جلوی تلاش آمریکایی‌ها را برای نابودی ملت ایران بگیرد.

سلیمانی امیری ادامه داد: می‌توان همانطور که در زمان جنگ تحمیلی، بسیج به کمک ارتش و سپاه آمده بود، در این دوره هم باید بسیج اقتصادی داشته باشیم که این بسیج اقتصادی و بسیجیان اقتصادی همین شرکت‌های خصوصی هستند که علاقمند به کشورشان بوده و به راحتی می‌توانند این وضعیت مقابله و جنگ اقتصادی آمریکا را به نوعی به شکست علیه خودش تبدیل کنند.
 
منبع: صداوسیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *