جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

گفت‌وگوی ماکرون وپوتین درباره ایران و سوریه

يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۰۷
کد مطلب: 626877
یک منبع در دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور روز یکشنبه با همتای روس خود درباره ایران و سوریه گفت‌وگو خواهند کرد.
گفت‌وگوی ماکرون وپوتین درباره ایران و سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم، یک منبع در دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه گفته رئیس‌جمهور «امانوئل ماکرون» با «ولادیمیر پوتین»، همتای روسی خود درباره مسائل ایران، سوریه و اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد. خبرگزاری رویترز با گزارش این خبر اضافه کرد روسای جمهوری دو کشور قرار است روز یکشنبه قبل از مسابقه فینال جام جهانی فوتبال بین فرانسه و کرواسی در مسکو دیدار کنند. 

فرانسه و روسیه هر دو بعد از خروج آمریکا از برجام بر ضرورت پایبندی به این توافق هسته‌ای با ایران تأکید کرده‌اند. توافق هسته‌ای برجام، روز 23 تیرماه سال 1394 میان ایران از یک سو و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و آلمان از سوی دیگر حاصل شد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا 18 اردیبهشت‌ماه کشورش را از این توافق هسته‌ای خارج کرده و فرمانی را برای بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران امضا کرد. 

در سوریه، دو کشور از دو جبهه مخالف حمایت کرده‌اند. روسیه، حامی دولت «بشار اسد»، رئیس‌جمهور قانونی سوریه است و به درخواست او از سال 2015 علیه گروه‌های تروریستی فعال در این کشور حملات هوایی انجام داده است. فرانسه، در مقابل، از زمان آغاز ناآرامی‌های سوریه در مارس سال 2011 از معارضان مسلحی که در حال نبرد با دولت سوریه هستند حمایت کرده است. 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *