يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۳

کمبود ۴ هزار مگاوات برق در استان تهران

جمعه ۱۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۰
کد مطلب: 625203
استاندار تهران از کاهش 28 درصدی نزولات آسمانی در این استان خبر داد و گفت: استان تهران با کمبود 4 هزار مگاوات برق مواجه است.
کمبود ۴ هزار مگاوات برق در استان تهران
به گزارش جهان نيوز، به نقل از فارس، محمدحسین مقیمی ظهر امروز در حاشیه افتتاح پروژه آب‌رسانی به روستاهای کلاک و یدره از توابع شهرستان دماوند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق گزارش‌ها، 86.8 درصد از روستاهای استان تهران از آب مطمئن برخوردار هستند.

وی افزود: آب آشامیدنی تعدادی از روستاها زیر نظر شوراها یا به‌صورت هیأت امنایی مدیریت می‌شود که از قدیم آب‌رسانی را انجام می‌دادند؛ در این زمینه، شرکت آبفای روستایی نیز در امر تصفیه و کلرزنی و همچنین نظارت کمک می‌کند.

استاندار تهران گفت: همه روستاهای استان تهران به‌نوعی از آب‌رسانی بهره‌مند هستند، اما باید به‌مرور 13 درصدی که جزو شبکه مطمئن ازنظر پایداری سیستم نیستند به مجتمع‌های آب‌رسانی تبدیل شوند.

مقیمی در خصوص وضع ذخیره آب در کشور تصریح کرد: امسال در کل کشور با کمبود بارندگی مواجه بودیم و در استان تهران 28 درصد کمبود نزولات آسمانی نسبت به سال قبل داشته‌ایم؛ با مدیریتی که در بخش کشاورزی و شرب در حال انجام است، سعی کرده‌ایم تا با کمترین مشکلات مواجه شویم.

وی خاطرنشان کرد: در بخش آب شرب از مردم خواسته‌ایم که در مصرف صرفه‌جویی کنند و از دستگاه‌های دولتی خواسته‌ایم که 20 درصد از مصرف خود را تقلیل دهند که خوشبختانه هم مردم و هم دستگاه‌های دولتی رعایت می‌کنند.

استاندار تهران با اشاره به مصرف برق بیان کرد: با توجه به اینکه آب پشت بعضی از سدها کم است و نیروگاه‌های آبی نمی‌توانند در حد ظرفیت برق تولید کنند، حدود چهار هزار مگاوات کمبود برق در این نیروگاه‌ها داریم که باید این کمبود را مدیریت کنیم.

مقیمی ساعت پیک مصرف در شهرستان‌ها را متفاوت دانست و افزود: در زمان پیک باید مصرف برق را به حداقل برسانیم و لازم است که شهروندان از وسایل الکترونیکی که برق زیادی مصرف می‌کنند، استفاده نکنند.

وی در خصوص تغییر ساعت کار اداری دستگاه‌ها در استان تهران گفت: همه دستگاه‌های دولتی باید سیستم‌های سرمایشی خود را تا ساعت 13:30 خاموش کنند و شرکت نیرو در این خصوص نظارت خواهند کرد که اگر دستگاهی رعایت نکند، با قطعی برق مواجه خواهد شد.

استاندار تهران اضافه کرد: امیدواریم با مدیریتی که نسبت به مصارف آب و برق انجام می‌دهیم، با کمبود انرژی مواجه نشویم تا مجبور شویم که قطعی داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
خاموشيش را شهرستانيها ميكشند تا تنهرانيها كه سرور ايرانند آسوده باشند.اري از نظر مسئولين ايران يعني فقط تهران
Iran, Islamic Republic of
پیشنهادی دارم که اگر عملی شود خاموشیها منتفی میشود لطفا انتشار دهید شاید به گوش برقیها برسد. اداره برق تهران هر روز و ساعتی که برای یک یا دو منطقه تهران خاموشی در نظر گرفته روز قبلش در زیر نویس تلویزیون موقع اخبار سراسری اعلام کند و توضیح دهد که اگر مناطق دیگر صرفه جویی کنند این خاموشی اعمال نمیشود وقتی که مردم همراهی کردند برای هر منطقه ای که بیشتر همراهی کردند یک نمره و ضریب همکاری ثبت کنند و هر روز این نمره همکاری جدید اعلام شود و رقابتی بین مناطق تهران برای صرفه جویی ایجاد بشه و مناطقی که بیشترین همکاری را کردند در اولویت قرار بگیرند که برقشان قطع نشود یا کمتر قطع بشود این اقدام باعث خواهد شد که هر منطقه ای سعی کنند در صدر قرار بگیرند و خوشنام شوند، بنده مطمئن هستم اگر این اقدام عملی شود و به کل کشور تسری یابد ما حتی میتوانیم در اوج گرمای تابستان صادر کننده برق هم باشیم.
Iran, Islamic Republic of
مشكل اساسي تر از اين حرفها ست .كل 60نير وگاههاي تهران و كل ايرانو در اين پنج سال واگذار كردند بصورت مجاني به ... .اونها هم به امان خدا ول كرده اندو در طول اين پنج سال نه لوازم يدكي خريده اند نه تعمير كر ده اند .واحدها يكي يكي داره از كار ميافتد.كمبود شديد توليد برق داريم .ببم جان