جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کسری ۱۴۰۰مگاواتی برق در کشور

شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۴
کد مطلب: 636311
مدیرعامل شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه با عبور از پیک مصرف برق در استان تهران هنوز تراز تولید و مصرف برق منفی است، گفت: همچنان 1400 مگاوات کسری برق داریم.
کسری ۱۴۰۰مگاواتی برق در کشور
به گزارش جهان نيوز، محسن طرزطلب در مراسم بهره‌برداری تجاری از واحد اول و دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند با ظرفیت 320 مگاوات با تأکید بر اینکه از لحاظ تولید و مصرف برق استان تهران هنوز منفی است و 1400 مگاوات کسری برق در کشور داریم، گفت: با این رشد مصرف اگر در برنامه ششم مصرف برق همچنان رو به افزایش باشد میزان کسری برق در زمان پیک به 3400 مگاوات و اگر مصرف برق از یک رشد 7 درصدی برخوردار شود، در برنامه هفتم این میزان کسری به 5700 مگاوات می‌رسد. 

وی با اشاره به اینکه امید است کسری مصرف و تولید برق را تا چند سال آینده جبران شود، ادامه داد: مدیریت مصرف باید به ما کمک کند تا سرمایه‌گذاری‌ صورت گرفته بهینه‌تر شود.

طرزطلب در مورد نیروگاه پرند گفت: تا زمان پیک مصرف برق در تابستان سال آینده 10 واحد بخار نیروگاهی وارد مدار می‌شود که این 1600 مگاوات نیروگاه جدید 2.3 میلیارد مترمکعب سوخت صرفه‌جویی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق حرارتی با تأکید بر اینکه باید به این سمت برویم که از کل سوخت صرفه‌جویی شده سرمایه‌گذاری انجام شده در ساخت نیروگاه‌ها بازگشت سرمایه داشته باشد، تأکید کرد: پیشنهادی از سوی شرکت برق حرارتی تنظیم شده که اگر امکان سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی برای دولت مهیا نیست، از محل صرفه‌جویی سوخت بازگشت سرمایه صورت گیرد. 
به گفته وی، واحد سوم بخش بخار نیروگاه پرند در دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

صبح امروز واحد اول و دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند به ظرفیت 320 مگاوات با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری تجاری رسید.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *