شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

حمله تروریستی در پاکستان ۶ کشته برجای گذاشت

سه شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۴
کد مطلب: 624566
حمله تروریستی به کاروان نظامیان پاکستانی در ایالت بلوچستان واقع در جنوب غرب این کشور شش کشته برجای گذاشت.
حمله تروریستی در پاکستان ۶ کشته برجای گذاشت
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، رسانه های پاکستانی روز سه شنبه به نقل از منابع رسمی اعلام کردند:گروهی از نیروهای امنیتی در حوالی 'ماشکه' از توابع شهرستان 'آواران' در ایالت بلوچستان هدف حمله راکتی از سوی عناصر تروریستی قرار گرفته اند.

بر اساس این گزارش، در پی شلیک چند فروند راکت، شش تن از نظامیان پاکستانی در دم جان باخته و دو تن دیگر نیز زخمی شدند.تاکنون مسئولیت این حمله را هیچ گروهی نپذیرفته است اما مقام های دولتی و امنیتی پاکستان گروه های غیرقانونی و افراط گرا از جمله شبه نظامیان جدایی طلب بلوچ را در این موارد مقصر می دانند.

 ارتش این کشور از سال 2014 عملیات مووسم به 'ضرب عضب' را به منظور از بین بردن پناهگاه های شورشیان و تروریست ها در وزیرستان شمالی این کشور اجرا کرده است.گفته می شود که در نتیجه عملیات 'ضرب عضب ' در پاکستان، امنیت این کشور در مقایسه با قبل، 70 درصد بهتر شده است.

به گفته ارتش پاکستان از آغاز این عملیات بیش از سه هزار و 600 شورشی و حدود 360 تن از نیروهای امنیتی پاکستان کشته شدند.ارتش پاکستان همچنین چهارم اسفندماه سال 1395 با صدور بیانیه رسمی، از آغاز عملیات بزرگ مبارزه با تروریسم در سراسر این کشور باعنوان عملیات 'ردّ الفساد' و با ویژگی 'برخورد بدون تبعیض با تمام گروه های تروریستی' خبر داد.

البته ارتش و نیروهای امنیتی پاکستان هر چند با اجرای عملیات 'رد الفساد و خیبر 4' سعی کردند گروه های تروریستی را ریشه کن کنند، اما حملات پراکنده تروریستی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب این کشور در سال میلادی گذشته در مجموع جان 484 غیر نظامی و 145 نظامی را گرفت .

بیشتر این حملات علیه نیروهای امنیتی پلیس و ارتش صورت می گرفت که به تلفات غیر نظامی نیز منجر می شد و جماعت الاحرار از گروه تروریستی جدا شده از بدنه تحریک طالبان پاکستان بیشترین نقش در حمله به نیروهای امنیتی، نهادهای قضایی، رسانه ها و حملات کور داشته است.

بنا بر این گزارش، آمارها نشان می دهد که حملاتی که سال میلادی گذشته - 2017 - از سوی گروه تروریستی داعش صورت گرفت، بیشترین تلفات جانی را در پی داشته و این حملات در حالی صورت گرفت که دولت و ارتش پاکستان حضور عناصر تروریستی داعش در خاک این کشور را همواره انکار کردند.حملاتی که از سوی داعش صورت گرفت، 160 تن را به کام مرگ کشاند، 104 تن نیز در حملات طرح ریزی شده از سوی جماعت الاحرار کشته شدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *